Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

A study on the relationships among corporate identity and interior space bank cases: Garanti Bank and Ziraat Bank

dc.contributor.author Berksoy, Özge Beril
dc.date.accessioned 2014-11-19T08:13:03Z
dc.date.available 2014-11-19T08:13:03Z
dc.date.issued 2010
dc.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Bölümü en_US
dc.description.abstract This thesis study examines the relations between the concept corporate identity and interior space. It is tried to explain what corporate identity is and how it is examined in relation with interior spaces. As discussing the corporate identity and interior space concept, a case study about two different banks is made. This research is achieved by the help of personal observations, visuals and a survey study. Basically by mentioning about the general approach to the problem and the aim of the study; the definition, history and design of the corporate identity are tried to be conveyed in detail. Moreover, in related with corporate identity, another significant notion image is introduced. A relation is tried to be established among corporate identity and interior space and also the importance of identity existence in corporations is emphasized. It has been derived benefit from the samples of Corporate Identity Manuals, bank interiors and logos. By determining that would be a base for the case study; the theories of human perception, senses, space perception and Semiotics are referred. At the end of the thesis, the results of the case study are evaluated and it is thought that it may have a guide attribute for the future researches. en_US
dc.description.abstract Bu tez çalışması kurumsal kimlik ve iç mekan arasındaki ilişkileri inceler. Kurumsal kimliğin ne olduğu ve iç mekan doğrultusunda nasıl incelendiği anlatılmaya çalışılmıştır. Kurumsal kimlik ve iç mekan olgusu tartışılırken, iki farklı bankayı ele alan bir vaka çalışması yapılmıştır. Bu araştırma kişisel gözlemler, görseller ve bir anket çalışması aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Esas olarak probleme genel yaklaşımdan, çalışmanın amacından bahsedilirken, kurumsal kimliğin tanımı, tarihçesi ve tasarımı detaylıca aktarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca diğer önemli bir kavram olan imaj, kurumsal kimlik kavramıyla ilişkilendirilerek tanıtılmıştır. Kurumsal kimlik ve iç mekan arasında bir ilişki kurulmaya çalışılmış ve kurumlarda kimlik varlığının önemi vurgulanmıştır. Tezde, Kurumsal Kimlik El Kitapları örneklerinden, banka iç mekanları ve logolarından faydalanılmıştır. Tezin kapsamında yapılacak olan vaka çalışmasına temel oluşturacağı düşünülerek, insan algısı, duyuları, mekan algısı ve vii Göstergebilim kuramlarından söz edilmektedir. Tezin amaçlarından bir diğeri olan, kullanıcıların kurumsal kimlik olgusunu nerelerde algıladıkları problemi de sorgulanmaktadır. Tezin sonunda ise vaka çalışmasından çıkan sonuçlar değerlendirilmiş ve ileriki araştırmalar için bir rehber niteliği taşıyabileceği düşünülmüştür. en_US
dc.description.publishedMonth 9
dc.identifier.citation BERKSOY, Ö.B. (2010). A study on the relationships among corporate identity and interior space bank cases: Garanti Bank and Ziraat Bank. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/214
dc.language.iso en en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Identity en_US
dc.subject Image en_US
dc.subject Corporate Identity en_US
dc.subject Space Perception en_US
dc.subject Sign en_US
dc.subject Semiotics en_US
dc.subject Banks en_US
dc.subject Kimlik en_US
dc.subject İmaj en_US
dc.subject Kurumsal Kimlik en_US
dc.subject Mekan Algısı en_US
dc.subject İşaret en_US
dc.subject Göstergebilim en_US
dc.subject Bankalar en_US
dc.title A study on the relationships among corporate identity and interior space bank cases: Garanti Bank and Ziraat Bank tr_TR
dc.title A Study on the Relationships Among Corporate Identity and Interior Space Bank Cases: Garanti Bank and Ziraat Bank en_US
dc.title.alternative Kurumsal Kimlik ve İç Mekan Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Çalışma Banka Vakaları: Garanti Bankasi ve Ziraat Bankası en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Berksoy, Özge Beril.pdf
Size:
3.78 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: