Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması Ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulama

dc.contributor.authorNakip, Mahir
dc.contributor.authorÖzçiftçi, Vesile
dc.contributor.authorID118963tr_TR
dc.date.accessioned2020-05-13T19:43:47Z
dc.date.available2020-05-13T19:43:47Z
dc.date.issued2015
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret Bölümüen_US
dc.description.abstractİlişki pazarlaması özellikle hizmet işletmelerinde önemli bir gelişme gösteren bir kavram- dır. Özellikle sağlık hizmetlerinin birinci basamağı olan aile hekimliğinde amaç finansal kazanç olmadığı için, hastalarla kurulan uzun dönemli ilişkilerin geliştirilmesi son derece önem kazan- maktadır. Çalışmada Aksaray ilinde aile sağlığı merkezlerinde tedavi gören 363 hastadan veri toplanmıştır. Elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Yapılan çalışma sonu- cunda ilişki pazarlaması ile hasta memnuniyeti arasında ve hasta memnuniyeti ile sadakat arasında ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte, ilişki pazarlamasının sadakat üzerinde etkili olmadığı ancak hastalar ve sağlık personeli ile kurulan ilişkilerin hasta memnuniyetinde etkili olarak sadakati arttırdığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractRelationship Marketing is a conceptthat has made a considerable progress especially in ser- vice businesses. Since, the aim is not financial profit especially in family practice which is the first step in medical services, it is very important to have long term relationships with patients. In this study, data is obtained from363 patients who are taking treatments in family practice centers in Aksaray. The results obtained have been tested with structural equation modeling. The results suggest that there are connections between relationship marketing and patient satisfaction, and also patient satisfaction and loyalty. On the other hand, it is confirmed that relationship marketing does not have an influence on loyalty but the relationships between patients and medical personnel have an influence on patient satisfaction, thus increasing loyalty.en_US
dc.identifier.citationNakip, Mahir; Özçiftçi, Vesile, "Sağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması Ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulama", Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, No. 46, pp. 1-20, (2015).en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.identifier.issn1301-3688
dc.identifier.issn2630-6409
dc.identifier.issue46en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/3752
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofErciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleSağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması Ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulamatr_TR
dc.titleSağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulamaen_US
dc.title.alternativeRelationship Marketing and Patient Satisfaction in Medical Services: Implementation in Family Practice Centers in Aksarayen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication0e16dc38-ea42-4aac-8ec6-47822141b5e1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery0e16dc38-ea42-4aac-8ec6-47822141b5e1

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: