Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki

dc.contributor.authorÖkdem, Meltem
dc.contributor.authorID45368tr_TR
dc.date.accessioned2021-06-22T08:25:11Z
dc.date.available2021-06-22T08:25:11Z
dc.date.issued2020
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Adalet Meslek Yüksekokuluen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri, derse katılım düzeyleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel araştırma modelinde olan bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri düzeyi ile derse katılım ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018 - 2019 Eğitim-Öğretim yılında Ankara’da özel bir üniversiteye devam eden 242 öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin yaşam becerileri düzeylerini belirlemek amacıyla Bolat ve Balaman (2017) tarafından geliştirilen yaşam becerileri ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin derse katılım düzeylerini belirlemek amacıyla Nayir (2015) tarafından üç faktörlü geliştirilen “Öğrencinin Derse Katılım Ölçeği” (ÖDKÖ) kullanılmıştır. Öğrencilerin motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla ise Midgley ve arkadaşları (2000) tarafından geliştirilen ve Nayır (2017) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Adaptif Öğrenme Ölçeği (AÖÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, aritmetik ortalama, standart sapma ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda. Yaşam becerileri yüksek kişilerin derse gerçek katılım ve ustalaşma yönelimli öğrenme düzeyinin de yüksek olduğu görülmektedir. Araştırma sonucu getirilen önerilerden biri şudur: Yaşam becerileri ders olarak üniversitelerde okutulmalıdır.en_US
dc.identifier.citationÖkdem, Meltem (2020). "Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki", International Social Sciences Studies Journal, Vol. 6, No. 56, pp. 602-615.en_US
dc.identifier.doi10.26449/sssj.2102
dc.identifier.endpage615en_US
dc.identifier.issn2587-1587
dc.identifier.issue56en_US
dc.identifier.startpage602en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/4858
dc.identifier.volume6en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofInternational Social Sciences Studies Journalen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectYaşam Becerilerien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectDerse Katılımen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişkitr_TR
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişkien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: