Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Pazar Odaklılık Bileşenlerinin Firma Performansına Etkileri: Ankara’da Faaliyet Gösteren Startuplar Üzerine Bir Uygulama

dc.contributor.author Şahin, Begüm
dc.contributor.author Şahin, Begüm
dc.contributor.authorID 56565 tr_TR
dc.contributor.other Ortak Dersler Bölümü
dc.date.accessioned 2020-05-15T11:30:38Z
dc.date.available 2020-05-15T11:30:38Z
dc.date.issued 2018
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Girişimcilik ekosisteminin yapıtaşı startuplar, hızlı büyüme göstererek küresel pazara hâkim olmayı hedefleyen teknolojik girişimlerdir. Startupların başarısızlık nedenlerinin başında ise bulundukları pazarı iyi analiz edememe ve hedef müşteriye odaklanamama gelmektedir. Pazarlama faaliyetlerini yerine getirmeyen startuplar kısa sürede firma faaliyetlerine son verebilmektedir. Günümüzde startuplar üzerine birçok araştırma yapılmaktadır. Çalışmalar çoğunlukla Amerika Birleşik Devletleri ve diğer gelişmiş ülkelerde gerçekleşmektedir. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde araştırma sayısı oldukça azdır. Bu çalışmada Ankara’da faaliyet gösteren 141 startup’ın duyarlı pazar odaklılık ve proaktif pazar odaklılık yaklaşımlarının finansal performans, pazar performansı ve yenilik performansına etkileri incelenmiştir. Elde edilen bulgular ile ekosisteme fayda sağlayacak sonuçların ortaya konması ve literatüre katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Startup, Pazar Odaklılık, Firma Performansı en_US
dc.identifier.citation Şahin, Begüm, "Pazar Odaklılık Bileşenlerinin Firma Performansına Etkileri: Ankara’da Faaliyet Gösteren Startuplar Üzerine Bir Uygulama", Business and Management Studies: An International Journal, Vol. 6, No. 2, pp. 675-693, (2018). en_US
dc.identifier.doi 10.15295/bmij.v6i2.274
dc.identifier.endpage 693 en_US
dc.identifier.issn 2148-2586
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 675 en_US
dc.identifier.trdizinid 291777
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15295/bmij.v6i2.274
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/291777/pazar-odaklilik-bilesenlerinin-firma-performansina-etkileri-ankarada-faaliyet-gosteren-startuplar-uzerine-bir-uygulama
dc.identifier.volume 6 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Şahin, Begüm
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Business and Management Studies: An International Journal en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.title Pazar Odaklılık Bileşenlerinin Firma Performansına Etkileri: Ankara’da Faaliyet Gösteren Startuplar Üzerine Bir Uygulama tr_TR
dc.title Pazar Odaklılık Bileşenlerinin Firma Performansına Etkileri: Ankara’da Faaliyet Gösteren Startuplar Üzerine Bir Uygulama en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication f5ef2cd5-5fac-4554-ae09-fbd29ee5c113
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f5ef2cd5-5fac-4554-ae09-fbd29ee5c113
relation.isOrgUnitOfPublication c26f9572-660d-46b5-a627-8e3068321c89
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c26f9572-660d-46b5-a627-8e3068321c89

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Şahin, Begüm.pdf
Size:
1.09 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: