Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri

dc.contributor.author Akkoyunlu, Buket
dc.contributor.author Telli, Esra
dc.contributor.author Dağhan, Gökhan
dc.contributor.author Kibar, Pınar Nuhoğlu
dc.contributor.author Çetin, Nihal Menzi
dc.contributor.author Akkoyunlu, Buket
dc.contributor.authorID 8539 tr_TR
dc.contributor.other Ortak Dersler Bölümü
dc.date.accessioned 2020-05-14T12:35:33Z
dc.date.available 2020-05-14T12:35:33Z
dc.date.issued 2017
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,Çankaya Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenenlerinin ve öğretmenlerinin özelliklerini irdelemek ve farkındalıklarını belirlemektir. Bu amaçla 63 öğretmen adayının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında ağ günlüklerine \"21. yüzyıl öğrencisinin ve öğretmeninin özellikleri\" başlığı altında yazdıkları yazılar doküman analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri olarak belirttikleri niteliklere ilişkin öğrenen özellikleri bağlamında 8 tema altında 57 farklı koda, öğretmen özellikleri bağlamında ise 7 tema altında 38 farklı koda ulaşılmıştır. Buna göre 21. yüzyıl öğrenen özelliklerine ait temalar bilgi okuryazarlığı, bilişsel beceriler, sosyal özellikler, kişisel özellikler, dijital vatandaş olma, ahlaki özellikler, öğrenme tercihi ve medya okuryazarı olma şeklindedir. Öğretmen özellikleri ise öğretim yaklaşımı, öğretim tasarımı, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı ile kişisel, mesleki ve sosyal özellikler temaları altında toplanmıştır. Araştırma bulgularının ilgili alan yazınla benzer olduğu, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen yeterlikleri açısından farkındalığa sahip oldukları görülmüştür. en_US
dc.identifier.citation Dağhan, Gökhan...et al. (2017). "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, Vol. 7, No. 2, pp. 215-235. en_US
dc.identifier.endpage 235 en_US
dc.identifier.issn 2147-1908
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 215 en_US
dc.identifier.trdizinid 257955
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/257955/bilisim-teknolojileri-ogretmen-adaylarinin-bakis-acisindan-21yuzyil-ogrenen-ve-ogretmen-ozellikleri
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Bilgisayar Bilimleri en_US
dc.subject Yazılım Mühendisliği en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri tr_TR
dc.title Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21. Yüzyıl Öğrenen ve Öğretmen Özellikleri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 0855a389-d762-405b-b59c-9646a08b3313
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0855a389-d762-405b-b59c-9646a08b3313
relation.isOrgUnitOfPublication c26f9572-660d-46b5-a627-8e3068321c89
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c26f9572-660d-46b5-a627-8e3068321c89

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Dağhan, Gökhan; Kibar Nuhoğlu, Pınar; Menzi Çetin, Nihal.pdf
Size:
231.27 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: