Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri

dc.contributor.authorDağhan, Gökhan
dc.contributor.authorKibar Nuhoğlu, Pınar
dc.contributor.authorMenzi Çetin, Nihal
dc.contributor.authorTelli, Esra
dc.contributor.authorAkkoyunlu, Buket
dc.contributor.authorID8539tr_TR
dc.date.accessioned2020-05-14T12:35:33Z
dc.date.available2020-05-14T12:35:33Z
dc.date.issued2017
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenenlerinin ve öğretmenlerinin özelliklerini irdelemek ve farkındalıklarını belirlemektir. Bu amaçla 63 öğretmen adayının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında ağ günlüklerine "21. yüzyıl öğrencisinin ve öğretmeninin özellikleri" başlığı altında yazdıkları yazılar doküman analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri olarak belirttikleri niteliklere ilişkin öğrenen özellikleri bağlamında 8 tema altında 57 farklı koda, öğretmen özellikleri bağlamında ise 7 tema altında 38 farklı koda ulaşılmıştır. Buna göre 21. yüzyıl öğrenen özelliklerine ait temalar bilgi okuryazarlığı, bilişsel beceriler, sosyal özellikler, kişisel özellikler, dijital vatandaş olma, ahlaki özellikler, öğrenme tercihi ve medya okuryazarı olma şeklindedir. Öğretmen özellikleri ise öğretim yaklaşımı, öğretim tasarımı, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı ile kişisel, mesleki ve sosyal özellikler temaları altında toplanmıştır. Araştırma bulgularının ilgili alan yazınla benzer olduğu, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen yeterlikleri açısından farkındalığa sahip oldukları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the 21st century learners' and teachers' characteristics from the view of preservice teachers and determine their awareness about the issue. The study was conducted with 63 preservice teachers who were studying at Computer Education and Instructional Technology department during the Teaching Practice course. The data were collected through web blogs and analyzed with document analysis. As a result of the analysis, 57 different codes under 8 themes as information literacy, cognitive skills, social and personal characteristics, digital citizenship, ethical characteristics, learning styles and media literacy and; 38 different codes under 7 themes as instructional approach, instructional design, information and communication technologies literacy, information literacy, personal, professional, social characteristics were determined in terms of learners' and teachers' characteristics respectively. Findings of the study are founded similar to the literature and it was concluded that preservice teachers are aware of 21st century learners' and teachers' characteristics.en_US
dc.identifier.citationDağhan, Gökhan...et al. (2017). "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, Vol. 7, No. 2, pp. 215-235.en_US
dc.identifier.endpage235en_US
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage215en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/3788
dc.identifier.volume7en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject21. Yüzyılen_US
dc.subjectÖğrenen Özelliklerien_US
dc.subjectÖğretmen Özelliklerien_US
dc.subject21st Centuryen_US
dc.subjectLearners’ Characteristicsen_US
dc.subjectTeachers’ Characteristicsen_US
dc.titleBilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleritr_TR
dc.titleBilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.yüzyıl Öğrenen ve Öğretmen Özelliklerien_US
dc.title.alternative21st Century Learners' Andteachers' Characteristics Fromictpreservıceteachers' Perspectivesen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Dağhan, Gökhan; Kibar Nuhoğlu, Pınar; Menzi Çetin, Nihal.pdf
Size:
231.27 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: