Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ayak İzi Farkındalıkları ve Yaşantılarının İncelenmesi
Date
2021
Authors
Yılmaz Soylu, Meryem
Demiröz, Seva
Akkoyunlu, Buket
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital ayak izi farkındalığını sınıf düzeyi, cinsiyet, elektronik araç ve ortamlarda geçirilen süreye göre incelemektedir. Öncelikle ortaokul öğrencileri için geliştirilen dijital ayak izi ölçeği psikometrik özellikleri açısından değerlendirilerek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu ortaya konmuştur. Daha sonra katılımcıların dijital ayak izi farkındalıkları yukarıda belirtilen değişkenlere göre incelenmiştir. Çalışma grubu 204 kız ve 189 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında uygulanan Dijital Ayak İzi Ölçeği’nin yanı sıra öğrencilerin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyleri ile cep telefonu, internet, sosyal medya kullanımları ve çevrimiçi oyun oynama süreleri hakkında sorular içeren bir form verilmiştir. Sonuç olarak, Dijital Ayak İzi Ölçeği hem araştırmacılar hem de eğitimci, yönetici ve ebeveynlerin kullanımı için geçerliği ve güvenirliği olan bir araç olduğu ortaya konmuştur.
Description
Keywords
Dijital Ayak İzi, Sosyal Medya, Çevrimiçi Oyun, Cep Telefonu
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Yılmaz Soylu, Meryem; Demiröz, Seva; Akkoyunlu, Buket (2021). "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ayak İzi Farkındalıkları ve Yaşantılarının İncelenmesi", Journal of Computer and Education Research, Vol. 9, No. 17, pp. 17-198.
WoS Q
Scopus Q
Source
Journal of Computer and Education Research
Volume
9
Issue
17
Start Page
177
End Page
198