Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Optimal control problems for safe and efficient lane changes of self-driving vehicles

dc.contributor.author Ali Kahiya, Ardm Haseeb Mohammed
dc.date.accessioned 2022-04-04T12:44:39Z
dc.date.available 2022-04-04T12:44:39Z
dc.date.issued 2017
dc.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü en_US
dc.description.abstract Intelligent Transportation Systems (ITS) aim at increasing the traffic throughput and safety, reducing the total travel time and traffic congestion using novel achievements of communication and control technologies. In particular, the development of self-driving vehicles is an important application of ITS that is expected to show a considerable impact in the near future. When implementing self-driving vehicles, the realization of lane changes is a necessary task. Accordingly, this thesis focuses on the computation of longitudinal and lateral maneuvers during lane changes. The thesis first determines several models for the longitudinal and lateral vehicle dynamics that are deemed suitable for representing normal driving situations. In addition, a novel method for decoupling the longitudinal and lateral motion is proposed. Based on the vehicle models, an optimal control problem for lane change maneuvers is formulated and two methods for the solution of this optimal control problems are developed. The first method is a direct collocation method. Using a given number of collocation points, the optimal control problem is converted to a nonlinear programming problem that can be solved by standard nonlinear programming solvers. The second method is gradient-based. Using a first-order approximation of the system model, a gradient-based search achieves an approximation of the optimal control solution. It is observed during the thesis study that the optimal control solutions cannot be determined in real-time. In order to address this problem, the thesis further studies the approximation of the optimal control trajectories by curves that can be parametrized analytically and that can be computed in real-time. To this end, bi-elementary paths that are based on clothoid curves and their analytical approximation by bi-elementary arc-splines are found suitable. The thesis proposed computational methods for the fast computation of lane change trajectories using these curves. As an application of the developed results, the thesis considers the recent technology of cooperative adaptive cruise control (CACC) for tight vehicle following. Existing CACC designs assume straight roads and hence only consider the longitudinal vehicle dynamics. The thesis extends the existing results to the case of CACC on curved roads. en_US
dc.description.abstract Akıllı Ulaşım Sistemleri (ITS) yeni iletişim ve kontrol teknoloji gelişmelerini kullanarak trafik akışı ve güvenliğini artırmak, toplam seyahat süresini ve trafik tıkanıklığını azaltmayı amaçlamaktadır. Özellikle kendi kendine giden araçlar yakın gelecekte kayda değer bir etki göstermesi beklenen ITS'nin önemli bir uygulamasıdır. Kendi kendine giden araçları uygularken şerit değişimlerini fark etmek gerekli bir görevdir. Buna göre, bu tez şerit değişimleri sırasında boylamsal ve lateral manevraların hesaplanmasına odaklanmaktadır. Tez ilk olarak normal sürüş koşullarını temsil etmeye uygun boylamsal ve lateral araç dinamikleri için birkaç model belirlemektedir. Ek olarak boylamsal ve lateral hareketi ayrıştıran yeni bir yöntem sunulmaktadır. Araç modellerine bağlı olarak, şerit değiştirme manevraları için optimal bir kontrol problemi formüle edilip bu optimal kontrol problemlerinin çözümü için iki yöntem geliştirilmektedir. İlk yöntem doğrudan düzenleme yöntemidir. Belirli sayıda düzenleme noktası kullanan optimal kontrol problemi standart lineer-olmayan programlama çözücüler ile çözülebilen lineer-olmayan bir programlama problemine dönüştürülmektedir. İkinci yöntem ise gradyan tabanlıdır. Sistem modelinin birinci derece tahminini kullanan bir gradyan tabanlı araştırma, optimal kontrol çözümünün tahminini elde etmektedir. Tez çalışması sırasında optimal kontrol çözümlerinin gerçek zamanlı olarak belirlenemeyeceği gözlemlenmiştir. Bu probleme hitap edebilmek için bu tez analitik olarak parametre ile ifade edilebilen ve gerçek zamanlı olarak hesaplanabilen eğriler ile optimal kontrol gezingelerin tahminini çalışmaktadır. Bu amaçla, klotoid eğrilerine dayalı çift-başlangıç yolları ve bunların çift başlangıç kavis kaması ile analitik tahmini uygun bulunmuştur. Tez, bu eğrileri kullanarak şerit değişimi gezingelerinin hızlı hesaplaması için hesaplama yöntemleri önermiştir. Gelişmiş sonuçların bir uygulaması olarak, bu tez sıkı cihaz takibi için yakın zamanlı kooperatif adaptif seyir sistemleri (CACC) teknolojisini değerlendirmektedir. Mevcut CACC tasarımları düzgün yolları ele aldığından yalnızca boylamsal araç dinamiklerini değerlendirmektedir. Tez CACC vakasının eğimli yollardaki mevcut sonuçlarına da değinmektedir. en_US
dc.description.publishedMonth 9
dc.identifier.citation Ali Kahiya, Ardm Haseeb Mohammed (2017). Optimal control problems for safe and efficient lane changes of self-driving vehicles / Otonom araçların emniyetli ve verimli şerit değişikliklerine yönelik optimal kontrol problemleri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. en_US
dc.identifier.endpage 169 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/5261
dc.language.iso en en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Lane Change en_US
dc.subject Longitudinal Motion en_US
dc.subject Lateral Motion en_US
dc.subject Nonlinear Vehicle Model en_US
dc.subject Optimal Control en_US
dc.subject Clothoid Curve en_US
dc.subject Şerit Değişimi en_US
dc.subject Boylamsal Hareket en_US
dc.subject Lateral Hareket en_US
dc.subject Lineer Olmayan Araç Modeli en_US
dc.subject Optimal Kontrol en_US
dc.subject Klotoid Eğri en_US
dc.title Optimal control problems for safe and efficient lane changes of self-driving vehicles tr_TR
dc.title Optimal Control Problems for Safe and Efficient Lane Changes of Self-Driving Vehicles en_US
dc.title.alternative Otonom Araçların Emniyetli ve Verimli Şerit Değişikliklerine Yönelik Optimal Kontrol Problemleri en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ARDM HASEEB MOHAMMED ALİ.pdf
Size:
5.47 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar Sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: