Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

A systematic review of gamification in the context of software development landscapes

dc.contributor.authorOlgun, Serhan
dc.date.accessioned2019-05-28T07:26:05Z
dc.date.available2019-05-28T07:26:05Z
dc.date.issued2018
dc.departmentÇankaya Üniveristesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.description.abstractThe software development process is a complex activity that has interrelating steps to produce software products. Human related social factors such as user motivation, engagement, communication and collaboration issues affect the activities performed by software development organizations. In fact, software engineering researchers seek better ways to overcome the human related issues so as to improve the quality in software development. Consequently, research has been conducted to introduce new methodologies, techniques and concepts. As such, gamification has been introduced as a novel technique to enhance the software development process and ultimately resolve some of the identified obstacles that are related to human factors. However, there is a bias to adopt the gamification into the software development process because there are still insufficient evidences about its positive outcomes. In this study, a systematic literature review was rigorously conducted to investigate the application and to reveal the benefits of gamification in the software development landscapes. This study contributes to the area of software engineering research by proposing a classification approach to categorize gamification studies in software development landscapes. The results of this research suggest that there has been a significant increase in empirical and theoretical studies that were recently published and many positive steps being taken towards better integration of gamification in software development organizations.en_US
dc.description.abstractYazılım geliştirme süreci, yazılım ürünleri üretmek için birbirini takip eden adımlardan oluşan karmaşık bir aktivitedir. Kullanıcıların motivasyonu, iletişimi, katılımı ve iş birliği gibi insan odaklı faktörler, yazılım geliştirme firmaları tarafından gerçekleştirilen bu aktiviteleri büyük ölçüde etkilemektedir. Bu yüzden, yazılım mühendisliği araştırmacıları, yazılım geliştirme süreçlerindeki kaliteyi artırmak ve insan kaynaklı bu sorunları çözmek için yeni ve daha iyi yöntemler araştırmaktadırlar. Bu sebeple, son zamanlarda bu konu ile ilgili yeni metodolojileri, teknikleri ve kavramları ortaya koyan araştırmalar yapılmaktadır. Buna bağlı olarak, oyunlaştırma kavramı yazılım geliştirme süreçlerini iyileştirmek ve insan kaynaklı faktörlerin birçoğunu çözmek için yeni bir teknik olarak tanıtılmıştır. Ancak bu yöntemin yazılım geliştirme süreçlerine olan olumlu katkıları ile ilgili hala yeterince kanıt bulunmadığından, bu yöntemin yazılım geliştirme süreçlerinde kullanılmasıyla ilgili birtakım kuşkular bulunmaktadır. Bu tez, oyunlaştırma kavramının yazılım geliştirme süreçlerine olan faydalarını göstermek için titizlikle yürütülmüş bir sistematik gözden geçirme çalışmasını içermektedir. Bu çalışma, yazılım geliştirme alanlarında oyunlaştırma ile ilgili çalışmaları kategorize etmek için sınıflandırma yaklaşımını önererek yazılım mühendisliği alanındaki araştırmalara katkı sağlamaktadır. Bununla ilgili araştırma sonuçları ise hem teorik hem de deneysel çalışma yayınlarında belirgin bir artış olduğunu ve oyunlaştırmanın yazılım geliştirme süreçlerine entegre olabilmesi adına bir çok olumlu adımın atılmakta olduğunu göstermektedir.en_US
dc.identifier.citationOlgun, Serhan (2018). A systematic review of gamification in the context of software development landscapes / Yazılım geliştirme mecralarında oyunlaştırma kavramının kullanımına yönelik bir sistematik gözden geçirme çalışması. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/2010
dc.language.isoenen_US
dc.publisherÇankaya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGamificationen_US
dc.subjectSoftware Developmenten_US
dc.subjectGame Elementsen_US
dc.subjectSystematic Reviewen_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectYazılım Geliştirmeen_US
dc.subjectOyun Öğelerien_US
dc.subjectSistematik Literatür Taramasıen_US
dc.titleA systematic review of gamification in the context of software development landscapestr_TR
dc.titleA Systematic Review of Gamification in the Context of Software Development Landscapesen_US
dc.title.alternativeYazılım Geliştirme Mecralarında Oyunlaştırma Kavramının Kullanımına Yönelik Bir Sistematik Gözden Geçirme Çalışmasıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Serhan OLGUN.pdf
Size:
2.25 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar Sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: