Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Purchase reluctance of female consumers in video games market: a case study

dc.contributor.authorBirdal, S.Tuba
dc.date.accessioned2014-09-25T11:25:33Z
dc.date.available2014-09-25T11:25:33Z
dc.date.issued2010
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractToday, video games market is one of the biggest and fast growing entertainment industry. The market is projected to be worth of $ 68 trillion in 2012. However, this market is unable to attract the attention of female consumers who generally spend much more than male consumers. The purpose of this study is to examine the reluctance of female customers to spend money on video games in terms of consumer behaviour and marketing. The empirical study was carried out at Çankaya, Atılım and Ankara Universities in Ankara with the participation of 334 female college students. The data were obtained by means of a survey. In the survey, the marketing mix as product, place, promotion and price was examined in its relationships with respect to factors such as income, life style, residence, experience with similar products, product purchase and use, information channels of technological products for knowledge and purchasing, priorities of spending, price perception, market place and past experience. The results are used for providing a market profile of young women in Turkey, suggestions on market structure and marketing efforts.en_US
dc.description.abstractGünümüzde video oyun pazarı eğlence sektörünün en büyük ve büyümeye hızla devam eden pazarlarından biridir. Video oyun pazarının 2012 yılında 68 trilyon dolar olması öngörülmektedir. Fakat bu pazar, erkek tüketicilere göregenellikle çok daha fazla para harcayan kadın tüketicilerin ilgisini çekememektedir. Bu çalıŞmanın amacı, kadın tüketicilerin video oyun satın alma konusundaki isteksizliklerini tüketici davranışı ve pazarlama açısından incelemektir. Ampirik olan bu çalışma, 334 kadın üniversite öğrencisinin katılımıyla, Ankara‟da bulunan Çankaya, Atılım ve Ankara üniversitelerinde gerçekleŞtirilmiŞtir. Veriler anket yoluyla elde edilmiŞtir. Ankette ürün, yer, promosyon ve fiyat olarak ele alınan pazarlama karması; gelir, yaŞam biçimi, yerleŞim, benzer ürünlerle ilgili deneyim, ürün satın alma ve kullanma, teknolojik ürünler hakkında bilgi toplarken ve satın alırken baŞvurulan bilgi kaynakları, harcama öncelikleri, fiyat algısı, pazar yeri, geçmiŞteki deneyimler gibi etmenlerle olan ilişkileri bakımından incelenmiştir. Ortaya çıkan sonuçlar, Türkiyedeki genç kadın pazar profilinin çıkarılması, pazar yapısı ve pazarlama çalıŞmaları üzerine öneriler getirilmesi için kullanılmıŞtır.en_US
dc.description.publishedMonth7
dc.identifier.citationBirdal, S.T. (2010). Purchase reluctance of female consumers in video games market: a case study. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/154
dc.language.isoenen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVideo Games Marketen_US
dc.subjectFemale Consumeren_US
dc.subjectConsumer Behaviouren_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectVideo Oyun Pazarıen_US
dc.subjectKadın Tüketicien_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectSatın almaen_US
dc.titlePurchase reluctance of female consumers in video games market: a case studytr_TR
dc.titlePurchase Reluctance of Female Consumers in Video Games Market: a Case Studyen_US
dc.title.alternativeVideo Oyun Pazarında Kadın Tüketicilerin Satın Alma İsteksizliği: Durum Çalışmasıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Birdal, Tuba.pdf
Size:
1.56 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: