Self-Efficacy Beliefs and Self-Regulated Learning Strategies of Preparatory School Students and Their Relation with Language Proficiency Levels
dc.contributor.author | Çimenli, Betül | |
dc.contributor.author | Çoban, Merve Hırçın | |
dc.contributor.authorID | 19891 | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2024-05-09T11:44:34Z | |
dc.date.available | 2024-05-09T11:44:34Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.department | Çankaya University | en_US |
dc.department-temp | Bartin Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin farklı yeterlik düzeylerinde öz-yeterlik inançlarını ve öz-düzenlemeli strateji kullanımını ortaya çıkarmaktır. Buna uygun olarak, bu çalışma öğrencilerin öz-yeterlik inançları ve Öz düzenlemeli öğrenme (ÖDÖ) stratejilerinin kullanımı arasındaki ilişkiyi keşfetmeyi ve öz-yeterlik inançlarının, öğrencilerin ÖDÖ stratejileri kullanımının ve cinsiyetin yeterlik düzeylerini ne derecede yordayabildiğini bulabilmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara’daki özel bir üniversitede yürütülmüştür. Katılımcıların hepsi İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenen A2(n=35), B1(n=27) ve B2(n=30) yeterlik seviyeli hazırlık sınıfı öğrencileridir ve uygun örneklem yöntemiyle seçilmişlerdir. Çalışmanın verileri 2 adet Likert tipi ölçekle toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, A2 ve B2 seviyesi arasındaki katılımcıların dinleme ve yazma becerileri arasında anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkardı. Çalışmanın sonuçları, yeterlik seviyelerine bakmaksızın katılımcıların özyeterlik inançları ve ÖDÖ stratejileri arasında orta düzeyde anlamlı bir olumlu ilişki olduğunu ortaya koydu. Mevcut çalışmanın, öz-yeterlik ve ÖDÖ stratejilerini müfredata dâhil etme gibi özellikle yükseköğrenimdeki ikinci yabancı dil eğitimi için bazı çıkarımları vardır. | en_US |
dc.identifier.citation | Çimenli, Betül, Hırçın Çoban, Merve. (2019). "Self-Efficacy Beliefs and Self-Regulated Learning Strategies of Preparatory School Students and Their Relation with Language Proficiency Levels", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.8, No.3, pp.1072-1087. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.14686/buefad.603454 | |
dc.identifier.endpage | 1087 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-7177 | |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 1072 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.14686/buefad.603454 | |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Self-Efficacy Beliefs and Self-Regulated Learning Strategies of Preparatory School Students and Their Relation with Language Proficiency Levels | tr_TR |
dc.title | Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öz-yeterlik İnançları ve Öz-düzenlemeli Öğrenme Stratejileri ve Bunların Dil Yeterlilikleri ile İlişkisi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |