Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Self-Efficacy Beliefs and Self-Regulated Learning Strategies of Preparatory School Students and Their Relation with Language Proficiency Levels

dc.contributor.author Çimenli, Betül
dc.contributor.author Çoban, Merve Hırçın
dc.contributor.authorID 19891 tr_TR
dc.date.accessioned 2024-05-09T11:44:34Z
dc.date.available 2024-05-09T11:44:34Z
dc.date.issued 2019
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Bartin Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin farklı yeterlik düzeylerinde öz-yeterlik inançlarını ve öz-düzenlemeli strateji kullanımını ortaya çıkarmaktır. Buna uygun olarak, bu çalışma öğrencilerin öz-yeterlik inançları ve Öz düzenlemeli öğrenme (ÖDÖ) stratejilerinin kullanımı arasındaki ilişkiyi keşfetmeyi ve öz-yeterlik inançlarının, öğrencilerin ÖDÖ stratejileri kullanımının ve cinsiyetin yeterlik düzeylerini ne derecede yordayabildiğini bulabilmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara’daki özel bir üniversitede yürütülmüştür. Katılımcıların hepsi İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenen A2(n=35), B1(n=27) ve B2(n=30) yeterlik seviyeli hazırlık sınıfı öğrencileridir ve uygun örneklem yöntemiyle seçilmişlerdir. Çalışmanın verileri 2 adet Likert tipi ölçekle toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, A2 ve B2 seviyesi arasındaki katılımcıların dinleme ve yazma becerileri arasında anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkardı. Çalışmanın sonuçları, yeterlik seviyelerine bakmaksızın katılımcıların özyeterlik inançları ve ÖDÖ stratejileri arasında orta düzeyde anlamlı bir olumlu ilişki olduğunu ortaya koydu. Mevcut çalışmanın, öz-yeterlik ve ÖDÖ stratejilerini müfredata dâhil etme gibi özellikle yükseköğrenimdeki ikinci yabancı dil eğitimi için bazı çıkarımları vardır. en_US
dc.identifier.citation Çimenli, Betül, Hırçın Çoban, Merve. (2019). "Self-Efficacy Beliefs and Self-Regulated Learning Strategies of Preparatory School Students and Their Relation with Language Proficiency Levels", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.8, No.3, pp.1072-1087. en_US
dc.identifier.doi 10.14686/buefad.603454
dc.identifier.endpage 1087 en_US
dc.identifier.issn 1308-7177
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1072 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.14686/buefad.603454
dc.identifier.volume 8 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Self-Efficacy Beliefs and Self-Regulated Learning Strategies of Preparatory School Students and Their Relation with Language Proficiency Levels tr_TR
dc.title Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öz-yeterlik İnançları ve Öz-düzenlemeli Öğrenme Stratejileri ve Bunların Dil Yeterlilikleri ile İlişkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Article.pdf
Size:
4.61 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: