Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Özel ve resmi lise öğretmenlerinin Örgütsel yabancılaşma düzeyleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2011

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Yabancı Diller Bölümü
Yabancı Diller Bölümünün amacı tüm birimlerinde yürütülen yabancı dil öğretim programlarını, öğretim araç/gereçlerini ve öğrenme ortamlarını Üniversitemizin genel vizyonuna ve çağdaş uluslararası niteliklere koşut biçimde yapılandırarak, öğrencileri gerek eğitimlerinde gerek yaşamın farklı alanlarında aldıkları yabancı dil eğitiminden azami yarar sağlayacakları biçimde yetiştirmek ve nitelikleri ile ayırt edilen bir eğitim sunmaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Örgütsel yabancılaşma kavramı; örgüt bireyinin yetkisi, mesleki gelişim ve değişime bakış açısı, üstleri tarafından tanınma ve kabul görme beklentisi gibi konularda yaşadığı doyumsuzluk hali olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada \"Ankara İli merkez ilçe sınırları içerisinde yer alan liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel yabancılaşma düzeyleri nedir?\" sorusu temele alınmıştır ve bulguların elde edilmesinde \"Lise Öğretmenlerinin Örgütsel Yabancılaşma Düzeyi Ölçeği\" kullanılmıştır. Ankara İli merkez ilçe sınırları içerisindeki resmi ve özel liselerde görev yapan öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Uygulama sonunda toplam 362 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmanın sonunda, öğretmenlerin \"nadiren\" yabancılaşma yaşadıkları, resmi ve özel lise öğretmenlerinin yabancılaşma düzeyleri arasında \"anlamsızlık\" ve \"yalıtılmışlık\" boyutlarında fark olmadığı, ancak \"güçsüzlük\", \"kuralsızlık\" ve \"kendine yabancılaşma\" boyutlarında fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Eryılmaz, Arzu; Burgaz, Berrin, "Özel ve resmi lise öğretmenlerinin Örgütsel yabancılaşma düzeyleri", Eğitim ve Bilim, Vol. 36, No. 161, pp. 271-286, (2011).

WoS Q

Q4

Scopus Q

Q3

Source

Eğitim ve Bilim

Volume

36

Issue

161

Start Page

271

End Page

286

Sustainable Development Goals

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.