Özel ve resmi lise öğretmenlerinin Örgütsel yabancılaşma düzeyleri
Loading...
Date
2011
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Örgütsel yabancılaşma kavramı; örgüt bireyinin yetkisi, mesleki gelişim ve değişime bakış açısı, üstleri tarafından tanınma ve kabul görme beklentisi gibi konularda yaşadığı doyumsuzluk hali olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada \"Ankara İli merkez ilçe sınırları içerisinde yer alan liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel yabancılaşma düzeyleri nedir?\" sorusu temele alınmıştır ve bulguların elde edilmesinde \"Lise Öğretmenlerinin Örgütsel Yabancılaşma Düzeyi Ölçeği\" kullanılmıştır. Ankara İli merkez ilçe sınırları içerisindeki resmi ve özel liselerde görev yapan öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Uygulama sonunda toplam 362 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmanın sonunda, öğretmenlerin \"nadiren\" yabancılaşma yaşadıkları, resmi ve özel lise öğretmenlerinin yabancılaşma düzeyleri arasında \"anlamsızlık\" ve \"yalıtılmışlık\" boyutlarında fark olmadığı, ancak \"güçsüzlük\", \"kuralsızlık\" ve \"kendine yabancılaşma\" boyutlarında fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Eryılmaz, Arzu; Burgaz, Berrin, "Özel ve resmi lise öğretmenlerinin Örgütsel yabancılaşma düzeyleri", Eğitim ve Bilim, Vol. 36, No. 161, pp. 271-286, (2011).
WoS Q
Q4
Scopus Q
Q3
Source
Eğitim ve Bilim
Volume
36
Issue
161
Start Page
271
End Page
286