Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği

dc.contributor.author Özsaçmacı, Bülent
dc.contributor.author Özsaçmacı, Bülent
dc.contributor.author Dursun, Tolga
dc.contributor.authorID 19729 tr_TR
dc.contributor.other Uluslararası Ticaret ve Finansman
dc.date.accessioned 2024-05-14T07:58:03Z
dc.date.available 2024-05-14T07:58:03Z
dc.date.issued 2022
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Bolu Abant İzzet Baysal Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Pazarlama literatüründe marka kişiliği kavramı araştırmalara konu olmaya başladığı dönemden bu yana pek çok kategoride yer alan markaya yüklenen kişilik özellikleri çeşitli karşılaştırmalara konu olmuştur. Bir tüketicinin almak istediği ürünü veya hizmeti seçerken, kendi kimliği ile özleştirmiş olanı tercih edeceği yapılan araştırmalarda ortaya çıkan bir gerçektir. Bu gerçek, pazarlama sürecinde \"marka kişiliği\" kavramının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmada, hizmet sektöründe yer alan beş kurumsal gayrimenkul danışmanlık şirketinin sahip oldukları marka kişilik özelliklerinden hangilerinin tüketiciler tarafından ön planda tutulduğu araştırılmıştır. Bu araştırmanın uygulama kısmında bir anket çalışması düzenlenmiş ve anket sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların tercih ettikleri kurumsal firmalarla cinsiyete ve yaşa bağlı olarak anlamlı bir ilişkiye rastlanmazken; meslek, eğitim durumu ve gelir düzeyleri ile anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında ilgili firmaların marka kişiliği boyutlarından hangileriyle eşleştiği de ortaya konmuştur. en_US
dc.identifier.citation Özsaçmacı, Bülent ; Dursun, T. (2022). "Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği", Fiscaoeconomia, Vol.6, No.2, pp.499-527. en_US
dc.identifier.doi 10.25295/fsecon.1075709
dc.identifier.endpage 527 en_US
dc.identifier.issn 2564-7504
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 499 en_US
dc.identifier.trdizinid 1127505
dc.identifier.uri https://doi.org/10.25295/fsecon.1075709
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1127505/tuketicilerin-demografik-ozelliklerinin-marka-tercihleri-ve-marka-kisiligi-olusumu-uzerine-bir-arastirma-emlak-sektoru-ornegi
dc.identifier.volume 6 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Fiscaoeconomia en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği tr_TR
dc.title Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 2f561d4f-eabe-4b59-9b2a-fbcf2e042bc1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2f561d4f-eabe-4b59-9b2a-fbcf2e042bc1
relation.isOrgUnitOfPublication bd222a9b-d4d1-4d56-b154-f224ac7be5c7
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery bd222a9b-d4d1-4d56-b154-f224ac7be5c7

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: