Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği

dc.contributor.authorÖzsaçmacı, Bülent
dc.contributor.authorDursun, Tolga
dc.contributor.authorID19729tr_TR
dc.date.accessioned2024-05-14T07:58:03Z
dc.date.available2024-05-14T07:58:03Z
dc.date.issued2022
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu, Dış Ticaret Bölümüen_US
dc.description.abstractPazarlama literatüründe marka kişiliği kavramı araştırmalara konu olmaya başladığı dönemden bu yana pek çok kategoride yer alan markaya yüklenen kişilik özellikleri çeşitli karşılaştırmalara konu olmuştur. Bir tüketicinin almak istediği ürünü veya hizmeti seçerken, kendi kimliği ile özleştirmiş olanı tercih edeceği yapılan araştırmalarda ortaya çıkan bir gerçektir. Bu gerçek, pazarlama sürecinde "marka kişiliği" kavramının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmada, hizmet sektöründe yer alan beş kurumsal gayrimenkul danışmanlık şirketinin sahip oldukları marka kişilik özelliklerinden hangilerinin tüketiciler tarafından ön planda tutulduğu araştırılmıştır. Bu araştırmanın uygulama kısmında bir anket çalışması düzenlenmiş ve anket sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların tercih ettikleri kurumsal firmalarla cinsiyete ve yaşa bağlı olarak anlamlı bir ilişkiye rastlanmazken; meslek, eğitim durumu ve gelir düzeyleri ile anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında ilgili firmaların marka kişiliği boyutlarından hangileriyle eşleştiği de ortaya konmuştur.en_US
dc.identifier.citationÖzsaçmacı, Bülent ; Dursun, T. (2022). "Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği", Fiscaoeconomia, Vol.6, No.2, pp.499-527.en_US
dc.identifier.doi10.25295/fsecon.1075709
dc.identifier.endpage527en_US
dc.identifier.issn2564-7504
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage499en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/8268
dc.identifier.volume6en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofFiscaoeconomiaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectMarka Kişiliğien_US
dc.subjectMarka Tercihien_US
dc.subjectEmlak Sektörüen_US
dc.subjectHizmet Sektörüen_US
dc.titleTüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneğitr_TR
dc.titleTüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: