Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Dijital Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi: Şikâyet Yönetimi Bağlamında Memnuniyet Unsurlarının İncelenmesi

dc.contributor.author Şirzad, Nefise
dc.contributor.author Turanci, Eda
dc.contributor.author Şirzad, Nefise
dc.contributor.authorID 292276 tr_TR
dc.contributor.other Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
dc.date.accessioned 2020-11-23T13:25:02Z
dc.date.available 2020-11-23T13:25:02Z
dc.date.issued 2019
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi,Çankaya Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Kurumların varlığını sürdürmesi, ürünlerini ya da hizmetlerini satın alan müşterilerinvarlığıyla ilgilidir.Bu ilişkinin temelinde ise müşterilerle kurulacak;halkla ilişkiler, tanıtımve iletişim faaliyetleri olduğu kadarmüşteri memnuniyetinin olduğunu söylemekmümkündür. Müşteri ilişkileri yönetimi, memnuniyetin sürdürülmesini ve arttırılmasınıhedeflerken, bu süreçte şikayet yönetimi de önemli bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır.Özellikle hızlı tüketim malları olarak tanımlanabilecek ürünlerde çok sayıda ikame ürünbulunması ve rekabet yoğunluğu, şikayetlerin dikkate alınmasını gerektirmektedir.Müşteriler, çeşitli platformlar üzerinden memnuniyet ya da memnuniyetsizliklerinidile getirebilme şansına sahipken, müşteri yorumlarınıbir araya getiren “şikayetvar.com” dijital platformu, müşteri ilişkileri yönetimi bağlamında incelenmesi gerekenbir ağdır. Çalışmanın amacı, çevrimiçi platformlar üzerinden şikayette bulunan,sonrasında ise şikayetlerine yapılan geri dönüş sonucunda memnuniyetlerinibildirenmüşterilerin, memnuniyet unsurlarına odaklanmaktır.Şikayet platformu üzerindenmemnuniyetlerini bildiren, şikayetlerini geri çeken veya teşekkür mesajı yayımlayanmüşterilerin mesajlarında vurguladıkları öğelerin incelenmesinin, müşterileri nelerinmemnun ettiğini görmek açısından önemli veriler sunabileceği düşünülmektedir. Buamaçla, “şikayetvar.com” platformunda gıda sektöründen “memnuniyet düzeyi” ve“teşekkür oranı” en yüksek üç marka seçilmiş ve bu markalara ilişkin şikayetlerde yeralan memnun müşteri mesajları, nicel içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir.Analizsonuçlarına göre müşteri memnuniyetini en çok arttıran unsurun “ilgi/alaka görmek”olduğu görülmüştür. Bu unsuru “bilgilendirme yapmak”, “hızlı geri dönüş/geri dönüşyapmak”, “sorun gidermek” takip etmiştir. en_US
dc.description.publishedMonth 6
dc.identifier.citation Turancı, Eda; Şirzad, Nefise (2019). "Dijital Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi: Şikâyet Yönetimi Bağlamında Memnuniyet Unsurlarının İncelenmesi", Akdeniz İletişim Dergisi. en_US
dc.identifier.endpage 443 en_US
dc.identifier.issn 1304-3846
dc.identifier.issn 2619-9718
dc.identifier.issue 31 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 421 en_US
dc.identifier.trdizinid 313175
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/313175/dijital-halkla-iliskiler-ve-musteri-iliskileri-yonetimi-sikayet-yonetimi-baglaminda-memnuniyet-unsurlarinin-incelenmesi
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Akdeniz İletişim en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Halkla İlişkiler en_US
dc.title Dijital Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi: Şikâyet Yönetimi Bağlamında Memnuniyet Unsurlarının İncelenmesi tr_TR
dc.title Dijital Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi: Şikayet Yönetimi Bağlamında Memnuniyet Unsurlarının İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication bc7be908-ad7b-41b8-8f5c-69333d46a3a5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery bc7be908-ad7b-41b8-8f5c-69333d46a3a5
relation.isOrgUnitOfPublication 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Şirzad, Nefise.pdf
Size:
503.87 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: