Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Peace Education: Training for an Evolved Consciousness of Non-violence

Loading...
Thumbnail Image

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
İngilizce Mütercimlik ve Tercümanlık
Bölümümüz, ülkemizin ve dünyanın gelişen bilimsel ve teknolojik süreçlerine ve Üniversitemizin ilkelerine bağlı olarak, evrensel değerleri benimsemiş, alanındaki çağdaş gelişmelere duyarlı, eleştirel ve çözüm üretici becerilere sahip, araştırma ve öğrenmenin önemini benimsemiş, dil, kültür ve çeviri bilgi ve becerilerine hakim öğrenciler yetiştirmek ve topluma katkı sağlamaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu makale beyin temelli ön bir barış eğitimi modeli sunmayı amaçlamaktadır. Günümüzdeki barış eğitimi modellerinin vurguladığı insan hakları eğitimi, çevre eğitimi ve çatışma çözümü eğitimi konularının yanısıra, bu model şiddetin nörobiyolojik nedenleri ve erken önlenmesi meselelerinin ele alınabileceği yeni bir seviye -hücresel seviye- öne sürmektedir. Özellikle, bu model, şiddetin nörobiyolojik sebepleri ve önlenmesi ile erken travmanın doğum öncesi, doğum sırasında ve sonrasında gelişmekte olan beyin üzerindeki etkisi hakkındaki bilgileri yayılmasını savunmaktadır. Sevgi ve şiddete ilişkin kimyasallara dair temel ve beynin esas yapısı bu erken dönemlerde oluşmaktadır. Diğer bir deyişle bu model, çocuklar, ergenler ve yetişkinlerin eğitimi yoluyla şiddetin önlenebileceği hücresel bir boyut olduğunu ortaya koymaktadır.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Siyasi Bilimler

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Yemenici, Alev, "Peace Education: Training for an Evolved Consciousness of Non-violence", All Azimuth-a Journal of Foreign Policy and Peace, Vol. 5, No. 1, pp. 5-25, (2016).

WoS Q

N/A

Scopus Q

Q2

Source

All Azimuth: A Journal of Foreign Policy and Peace

Volume

5

Issue

1

Start Page

5

End Page

25