Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Bibliyoterapi

dc.contributor.author Öner, Uğur
dc.contributor.authorID 113200 tr_TR
dc.date.accessioned 2016-02-15T11:31:26Z
dc.date.available 2016-02-15T11:31:26Z
dc.date.issued 2007
dc.department Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü en_US
dc.description.abstract Bibliotherapy as a counceling technique is, in short, a way of bringing together the right person with the right book at the right time. Using books in psyhological counceling has a long history. Bibliotherapy starts when the reader catches the dynamic relationship between the story and his/her personality, and progresses on the following three stages which are defined as (1) identification and reflection (2) catharsis and (3) gaining insight and integration. Bibliotherapy begins with the preparation stage during which the councelor must choose the right books. Eventhough it sounds to be an easy technique of counceling, it is important for psychological councelors and educators to be efficient in implementing bibliotherapy. They must clarify their aims and they must also be aware of the limitations of this technique. In this article, the importance of stories in human life and its usage as a a means of counceling through bibliotherapy are defined en_US
dc.description.abstract Bibliyoterapi, doğru zamanda, doğru bireyle, doğru kitabı buluşturmak olarak tanımlanabilir. Kitapların psikolojik danışma sürecinde kullanılması oldukça eski bir geçmişe dayanır. Öyküyle okuyucunun kişiliği arasında dinamik bir ilişki kurulması ile başlayan bu süreç 3 evrede gerçekleşir. (1) Özdeşim ve yansıtma, (2) Arınma( katarsis), (3) içgörü ve bütünleşme. Bu evreler öncesinde uygulayıcı- lar için hazırlık ve kitap seçimi aşamaları yer alır. Kolay bir yöntem gibi algılanmasına karşın, bu yöntemi uygulayacak psikolojik danışman ve öğretmenlerin bazı yeterliklere sahip olması, hangi amaçlarla nasıl uygulanacağını iyi bilmesi , sınırlılıkları dikkate alması gereklidir. Bu makalede, bibliyoterapi yönteminin kullanımı ile öykülerin insan yaşamındaki yeri ve önemi sunulmuştur en_US
dc.description.publishedMonth 5
dc.identifier.citation ÖNER, U., (2007). Bibliyoterapi. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, Sayı: 7, pp.133-150 en_US
dc.identifier.endpage 150 en_US
dc.identifier.issn 1309-6788
dc.identifier.issue 7 en_US
dc.identifier.startpage 133 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/751
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Çankaya Üniversitesi en_US
dc.relation.ispartof Çankaya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Journal of Arts and Sciences en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.title Bibliyoterapi tr_TR
dc.title Bibliyoterapi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: