Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Kanat Profili-Silindir Konfigürasyonunun aerodinamik ve aeroakustik performansının sayısal analizi

dc.contributor.author Koçak, Eyüp
dc.contributor.author Aylı, Ece
dc.contributor.author Türkoğlu, Haşmet
dc.contributor.authorID 12941 tr_TR
dc.contributor.other 06.06. Makine Mühendisliği
dc.contributor.other 06. Mühendislik Fakültesi
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2020-12-01T12:23:57Z
dc.date.available 2020-12-01T12:23:57Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Fanlar, rüzgâr ve su türbinleri gibi birçok akım makinesinde ve uçak gövdesi bileşenlerinde akışın fiziğinin ve akustik performansının anlaşılmasında, kanat profili-silindir konfigürasyonlarının akış performansından yararlanılmaktadır. Silindirin arkasında meydana gelen kayma tabakası ayrılmaları ve Von Karman girdapları, kanat girişinde parçalanmakta ve birçok küçük yapılar meydana getirmektedir. Ortaya çıkan akış-katı yüzey etkileşimine bağlı olarak gürültü ve titreşim meydana gelmektedir. Akım makinelerinde geniş bant gürültüsünün en önemli sebebi, türbülanslı akış ve stator kanat giriş ucu etkileşimidir. Bundan dolayı akım makineleri gürültüsünün analizi için, kanat profili-silindir konfigürasyonu modellemesi yapılır. Bu çalışmada, kanat profili dairesel silindirin iz bölgesine yerleştirilerek sayısal simülasyonlar yapılmıştır. Simülasyonlar için Large Eddy Simulation (LES) metodu kullanılmıştır. Sayısal sonuçlar literatürdeki deneysel çalışmalar ile karşılaştırılarak sonuçlar doğrulandıktan sonra, farklı çaplardaki silindirler için simülasyonlar yapılarak, silindir çapının girdap oluşum bölgesi, akış birleşme noktası, akış ayrılma noktası, basınç dağılımı ve ses basınç seviyesi üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, Strouhal sayısındaki artış ile ses basınç seviyelerinin yükseldiğini göstermiştir. en_US
dc.identifier.citation Koçak, Eyüp; Aylı, Ece; Türkoğlu, Haşmet. "Kanat Profili-Silindir Konfigürasyonunun aerodinamik ve aeroakustik performansının sayısal analizi/Numerical Investigation of Aerodynamic and Aeroacoustic Performance on Rod-Airfoil Configuration, 14. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, 2019. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/4302
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof 14. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.title Kanat Profili-Silindir Konfigürasyonunun aerodinamik ve aeroakustik performansının sayısal analizi tr_TR
dc.title Kanat Profili-silindir Konfigürasyonunun Aerodinamik ve Aeroakustik Performansının Sayısal Analizi en_US
dc.title.alternative Numerical Investigation of Aerodynamic and Aeroacoustic Performance on Rod-Airfoil Configuration en_US
dc.type Conference Object en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Türkoğlu, Haşmet
gdc.author.institutional Koçak, Eyup
gdc.author.institutional Aylı, Ülkü Ece
gdc.description.department Çankaya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü en_US
relation.isAuthorOfPublication 05bb7e0d-de81-461a-81fe-d9edc5169945
relation.isAuthorOfPublication 6ad744ba-3168-41f4-8cc1-ca6ed3c10eee
relation.isAuthorOfPublication cd99bba5-5182-4d17-b1b7-8f9b39a4c494
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 05bb7e0d-de81-461a-81fe-d9edc5169945
relation.isOrgUnitOfPublication b3982d12-14ba-4f93-ae05-1abca7e3e557
relation.isOrgUnitOfPublication 43797d4e-4177-4b74-bd9b-38623b8aeefa
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b3982d12-14ba-4f93-ae05-1abca7e3e557

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: