Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

The effects of guerilla advertising on female consumers' purchase intention and brand awareness

dc.contributor.author Gümüştepe, Çağrıcan
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2020-10-26T08:46:10Z
dc.date.available 2020-10-26T08:46:10Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Günden güne değişen pazar şartları ve tüketici tercihleri işletmeleri daha etkili pazarlama faaliyetleri yapmaya zorlamaktadır. Geleneksel pazarlama yöntemleri etkilerini yitirmeye başlamıştır. Bunun sonucunda işletmeler daha etkili pazarlama stratejileri arayışı içerisinde girmişlerdir. Bu yöntemlerden bir tanesi gerilla pazarlamadır. İlk defa 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından geliştiren gerilla pazarlaması kavramı genel itibariyle, sıra dışı yöntemlerle ve çok az bütçeyle yürütülen tutundurma faaliyetlerini ifade etmektedir. Gerilla pazarlama stratejisinin uygulama alanlarından birisi olan gerilla reklamın, tüketicilere verilmek istenen mesajların, reklam anlayışını uyandırmadan iletilmesidir. Bu çalışmada; gerilla reklamların, kadın tüketicilerin marka farkındalıklarına ve satın alma niyetlerine olan etkileri araştırılmıştır. Çalışmada gerilla pazarlama ve gerilla reklamların kavramsal değerleri açıklanmış, marka farkındalığı ve satın alma niyeti kavramları açıklanmış, kadın tüketicilerin özelliklerinden bahsedilmiştir. Sonuç olarak ise gerilla reklamların, kadın tüketicilerin marka farkındalıklarına ve satın alma niyetlerine etkisi olduğu bulunmuştur ve sonrasında ise kadın tüketicilerin, gerilla reklamlara karşı tutumları, yaş ve eğitim seviyeleri arasındaki anlamlılık etkisi incelenmiştir. en_US
dc.description.abstract The changing market conditions and consumer preferences force companies to engage in more effective marketing activities. Traditional marketing methods have started to lose their effects. Consequently, businesses have entered the search for more effective marketing strategies. The guerrilla marketing concept, which was created by Jay Conrad Levinson in 1984, implies an unconventional way of performing promotional activities on a very low budget. Guerrilla advertising, which is one of the application areas of guerilla marketing strategy, is the transmission of messages intended to be given to consumers without arousing the understanding of advertising. In this study; the effects of guerilla advertising on female consumers' brand awareness and purchase intention were investigated. The conceptual values of guerilla marketing and guerilla advertisements were explained, purchasing intention and brand awareness concepts were explained and the characteristics of female consumers were mentioned. As a result, it has been found that guerilla advertising has an impact on the brand awareness and purchase intention of female consumers and then the effect of significance differences between the attitudes of female consumers towards guerilla advertisements, age and education levels were examined. en_US
dc.description.publishedMonth 2
dc.identifier.citation Gümüştepe, Çağrıcan (2020). The effects of guerilla advertising on female consumers' purchase intention and brand awareness / Gerilla reklamların, kadın tüketicilerin satın alma niyetlerine ve marka farkındalıklarına olan etkileri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensitüsü. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/4082
dc.language.iso en en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Guerilla Marketing en_US
dc.subject Guerilla Advertising en_US
dc.subject Brand Awareness en_US
dc.subject Purchase Intention en_US
dc.subject Female Consumers en_US
dc.subject Gerilla Pazarlama en_US
dc.subject Gerilla Reklam en_US
dc.subject Satın Alma Niyeti en_US
dc.subject Marka Farkındalığı en_US
dc.subject Kadın Tüketiciler en_US
dc.title The effects of guerilla advertising on female consumers' purchase intention and brand awareness tr_TR
dc.title The Effects of Guerilla Advertising on Female Consumers' Purchase Intention and Brand Awareness en_US
dc.title.alternative Gerilla Reklamların, Kadın Tüketicilerin Satın Alma Niyetlerine ve Marka Farkındalıklarına Olan Etkileri en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Bölümü en_US
gdc.description.endpage 75 en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Gümüştepe, Çağrıcan.pdf
Size:
1.79 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar Sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: