Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

The impact of the E-WOM activities on consumers' purchasing decisions: An applied research on female consumers in Tabriz

dc.contributor.author Pirnia, Tara
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-05-29T11:54:01Z
dc.date.available 2023-05-29T11:54:01Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Word-of-mouth (WOM) known as a one of the most essential information sources among consumers when they making a purchase decision. However, with the development of the Internet specially nascence of social media, a new perspective has been brought for WOM that enabling consumers to communicate with each other online by engaging in electronic word of mouth. In different social media platforms, people are able to post, share and exchange their view and experiences about the product or services to inform and up to date consumers who want to collect information and making decision in order to purchase service or a product or not. This research discusses the electronic word of mouth within the context web 2.0. Mainly, this dissertation studies the influence of online consumer reviews, one model of e-WOM, in social media on consumers` purchase decision. Also look at the differences between frequency of checking reviews and demographic characteristics of target group such as age and educational level. The study used a questionnaire to survey 385 females from the Tabriz, Iran to validate the impact of the eWOM scale on female consumers' purchase decision. The data was analyzed by using the SPSS. Findings demonstrate that the influence of e-WOM depends on valance, source credibility, timeliness, quality and the volume of information obtained from e-WOM. More interestingly, valance, quality and timeliness of the OCR has a greater perceived influence than volume and trustworthiness on females' decision. We also find that there exists a differences between consumers' frequency of checking reviews and educational level of consumers while there are no differences between consumers' frequency of checking reviews and age of consumers. A suggestion for further study is enclosed. en_US
dc.description.abstract Agizdan agiza pazarlama, tuketicilerin kullandiklari mal ve hizmetler hakkinda digger tuketicilere yaptiklari tavsiyelere dayanmaktadir. Tüketiciler arasında satın alma kararı alırken en önemli bilgi kaynaklarından biri olarak da gosterilmektedir (WOM). Internetin, özellikle de sosyal medyanın gelişmesiyle, tüketicilerin birbirleriyle elektronik yani online olarak iletişim sağlayabilmeleri, WOM'a yeni bir bakış açısı getirmistir. Çeşitli sosyal medya platformlarinda bireyler, bir ürün veya hizmetle ilgili bilgi toplamak veya satın almaya karar veren müşterileri bilgilendirmek hedefiyle aldiklari ürün veya hizmetler hakkında kendi yorum ve deneyimlerini paylaşabilmektedirler. Bu arastirmanin amacı web 2.0 metnindeki elektronik agizdan agiza pazarlama faaliyetinin etkisini (e-WOM) araştirmaktır. Temel olarak, bu araştirmada tuketicilerin sosyal medyada yazdiklari yorumlarin diğer tuketicilerin satin alma kararlari uzerindeki etkilerin incelemek ve yorumlarin okuma sıklığı ile hedef kitlenin yaş ve eğitim düzeyi gibi demografik özellikleri arasındaki iliskiyi ortaya koymaktir. Bu çalışmada, eWOM ölçeğinin kadın tüketicilerin satın alma kararlarına olan etkisini olcmek amaciyla, Iran'da Tebriz sehrinde yasayan 385 kadın tuketiciye anket calismasi uygulanmiştir. Elde edilen veriler SPSS kullanılarak analiz edilmistir. Bulgular, e-WOM'un etkisinin, tuketici yorumlarinin olumlu ve olumsuzluğuna, kaynak güvenilirliğine ve güncelliğine, yorumlarin kalitesine ve icerigine bağlı olduğunu göstermektedir. İlginç bir şekilde, yorumlarin olumlu olusu ve kalitesi ile kaynağin güncelliği, kadın tuketicilerin karar alma süreçlerinde yorumlarin hacmi ve kaynağin güvenilirliği ile kiyaslandiginda daha guclu algılanan bir etkiye sahiptir. Ayrıca, anketlerden alinan veriler, tüketicilerin yorumlari kontrol etme sıklığı ve tüketicilerin yaşi arasında hiçbir fark olmadığı halde, tüketicilerin yorumlarin inceleme sıklığı ve eğitim düzeylerini arasında bir fark olduğunu kanitlamaktadir. en_US
dc.description.publishedMonth 11
dc.identifier.citation Pirnia, Tara (2018). The impact of the E-WOM activities on consumers' purchasing decisions: An applied research on female consumers in Tabriz / E-WOM faaliyetlerinin tüketici satın alma kararları üzerindeki etkisi: Tebriz'de kadın tüketiciler üzerine bir araştırma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/6442
dc.language.iso en en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Word-Of-Mouth en_US
dc.subject Electronic Word-Of-Mouth en_US
dc.subject Online Consumer Reviews en_US
dc.subject Purchase Decision en_US
dc.subject Social Media en_US
dc.subject Ağızdan Ağıza Pazarlama (WOM) en_US
dc.subject Elektornik Ağızdan Ağıza Pazarlama (eWOM) en_US
dc.subject Tüketicinin çevrimci Yorumları (OCR) en_US
dc.subject Satın Alma Kararı en_US
dc.title The impact of the E-WOM activities on consumers' purchasing decisions: An applied research on female consumers in Tabriz tr_TR
dc.title The Impact of the E-Wom Activities on Consumers' Purchasing Decisions: an Applied Research on Female Consumers in Tabriz en_US
dc.title.alternative E-wom Faaliyetlerinin Tüketici Satın Alma Kararları Üzerindeki Etkisi: Tebriz'de Kadın Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Bölümü en_US
gdc.description.endpage 87 en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Thesis.pdf
Size:
1.68 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar Sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: