Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

An exploratory study to assess analytical and logical thinking skills of the software practitioners using a gamification perspective

dc.contributor.authorKayalı, Şahin
dc.date.accessioned2022-05-24T12:03:08Z
dc.date.available2022-05-24T12:03:08Z
dc.date.issued2015
dc.departmentÇankaya Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractThe link between analytical and logical thinking skills and success of software practitioners attracted an increasing attention in the last decade. Several studies report that the ability to think logically is a requirement for improving software development skills, which exhibits a strong reasoning. Additionally, analytical thinking is a vital part of software development for example while dividing a task into elemental parts with respect to basic rules and principles. Using the basic essence of gamification, this study proposes a mobile testing platform for assessing analytical and logical thinking skills of software practitioners as well as computer engineering students. The assessment questions were taken from the literature and transformed into a gamified tool based on the software requirements. A focus group study was conducted to capture the requirements. Using the Delphi method, these requirements were discussed by a group of experts to reach a multidisciplinary understanding where a level of moderate agreement has been achieved. In light of these, an assessment tool was developed, which was tested on both software practitioners from the industry and senior computer engineering students. Preliminary results suggest that individuals who exhibit skills in analytical and logical thinking are also more inclined to be successful in software development.en_US
dc.description.abstractAnalitik ve mantıksal düşünme becerileri ile yazılım geliştiricilerin başarısı arasındaki bağlantı son on yıl içinde artan bir ilgiye konu olmaktadır. Birçok çalışma kuvvetli bir akıl yürütme isteyen yazılım geliştirme becerilerinin artmasında mantıksal düşünme yeteneğinin bir gereklilik olduğunu göstermektedir. İlaveten, analitik düşünme, yazılım geliştirme süreçlerinin hayati bir parçasıdır. Örnek olarak, temek kural ve ilkelere uyarak bir konuyu yapı taşlarına ayırmak gösterilebilir. Oyunlaştırmanın temel özünü kullanan bu çalışma bilgisayar mühendisliği öğrencileri gibi yazılım uygulayıcılarının analitik ve mantıksal düşünme becerilerini değerlendirmede bir mobil sınama platformu önermektedir. Değerlendirme soruları literatürden alınarak yazılım gereksinimlerine dayanan oyunlaştırılmış bir araca dönüştürülmüştür. Gereksinimleri belirlemek için odak grup çalışması yapılmıştır. Bu gereksinimler çok disiplinli bir anlayış kazanmak için bir grup uzman tarafından Delphi metodu kullanılarak ele alınmıştır. Bunlar ışığında, hem yazılım uygulayıcıları hem de son sınıflardaki bilgisayar mühendisliği öğrencileri üzerinde test edilmiş bir değerlendirme aracı geliştirilmiştir. Öncül sonuçlar göstermektedir ki, analitik ve mantıksal düşünme becerileri gösteren bireyler aynı zamanda yazılım geliştirmede başarılı olmaya yatkındırlar.en_US
dc.identifier.citationKayalı, Şahin (2015). An exploratory study to assess analytical and logical thinking skills of the software practitioners using a gamification perspective / Yazılım uygulayıcılarının analitik ve mantıksal düşünme becerilerini değerlendirmek için oyunlaştırma yöntemleri kullanımı üzerine eksploratif bir çalışma.ayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/5567
dc.language.isoenen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGamificationen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectFocus Groupen_US
dc.subjectDelphi Studyen_US
dc.subjectAnalytical Thinking Abilityen_US
dc.subjectLogical Thinking Abilityen_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectMobil Öğrenmeen_US
dc.subjectOdak Grupen_US
dc.subjectDelphi Çalışmasıen_US
dc.subjectAnalitik Düşünme Yeteneğien_US
dc.subjectMantıksal Düşünme Yeteneğien_US
dc.titleAn exploratory study to assess analytical and logical thinking skills of the software practitioners using a gamification perspectivetr_TR
dc.titleAn Exploratory Study To Assess Analytical and Logical Thinking Skills of the Software Practitioners Using a Gamification Perspectiveen_US
dc.title.alternativeYazılım Uygulayıcılarının Analitik ve Mantıksal Düşünme Becerilerini Değerlendirmek için Oyunlaştırma Yöntemleri Kullanımı Üzerine Eksploratif Bir Çalışmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ŞAhin Kayalı.pdf
Size:
2.58 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar Sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: