Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

The Angry Customers: A Reflection on Apparel Retailers in Turkey

Loading...
Thumbnail Image

Date

2015

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Bölümümüzün amacı; Türkiye’nin sektörel rekabette Dünyayla yarıştığı, alandaki tüm gelişmelere aynı zamanlarda entegre olduğu Halkla İlişkiler ve Reklam sektörü için profesyoneller yetiştirmektedir.
Organizational Unit
Uluslararası Ticaret ve Finansman
Bölümümüzün amacı global ticaret ortamında uluslararası iş olanaklarını keşfetmek, tehditleri tahmin ve yönetim sürecini yürütmek amacıyla bilgi, tecrübe ve yabancı dil ile donatılmış; açık fikirli ve uluslararası performansa sahip, uzman, özgüveni yüksek, takım ruhunu kavramış bilinçli ve evrensel değerlere saygılı bir kuşak yetiştirmek.

Journal Issue

Events

Abstract

While anger is the dominant affective reaction following service failure, little research focused on its potentially damaging effects. Different consumers can have different emotional reactions to the same event depending on their expectations and personality situations. The present study aims to discover the circumstances where consumers reveal an anger emotion toward the apparel retail stores. The study also investigates how this anger situation impacts consumers’ purchasing decisions and attitudes toward the apparel retail stores. Results revealed five major sources of anger that influence consumers in a negative manner both in terms of their attitude toward a particular retail store and their acts of purchases from the store.

Description

Keywords

Consumer Anger, Retail, Service Failures, Purchasing Decision, Consumer Behavior

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

A. Ergin, Elif; Özdemir, Handan; Özsaçmacı, Bülent (2015). "The Angry Customers: A Reflection on Apparel Retailers in Turkey", International Journal of Marketing Studies, Vol. 7, No. 2, pp. 84-89.

WoS Q

Scopus Q

Source

International Journal of Marketing Studies

Volume

7

Issue

2

Start Page

84

End Page

89