Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

An Investigation of the Digital Footprint Awareness and Experiences of Secondary School Students

Loading...
Thumbnail Image

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Ortak Dersler Bölümü
Ortak Dersler Bölümü’nün amacı öğrencilerimizin analitik düşünme yeteneğini geliştirmek, bazı doğa kanunlarını anlayabilmelerini sağlamak, eğitim, bilim, sanat, tarih ve edebiyat gibi alanlarda öğrencilerimizin kendilerini geliştirmesine imkan sağlamaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital ayak izi farkındalığını sınıf düzeyi, cinsiyet, elektronik araç ve ortamlarda geçirilen süreye göre incelemektedir. Öncelikle ortaokul öğrencileri için geliştirilen dijital ayak izi ölçeği psikometrik özellikleri açısından değerlendirilerek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu ortaya konmuştur. Daha sonra katılımcıların dijital ayak izi farkındalıkları yukarıda belirtilen değişkenlere göre incelenmiştir. Çalışma grubu 204 kız ve 189 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında uygulanan Dijital Ayak İzi Ölçeği’nin yanı sıra öğrencilerin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyleri ile cep telefonu, internet, sosyal medya kullanımları ve çevrimiçi oyun oynama süreleri hakkında sorular içeren bir form verilmiştir. Sonuç olarak, Dijital Ayak İzi Ölçeği hem araştırmacılar hem de eğitimci, yönetici ve ebeveynlerin kullanımı için geçerliği ve güvenirliği olan bir araç olduğu ortaya konmuştur.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Yılmaz Soylu, M.; Demiröz, S.; Akkoyunlu, B. (2021). "An Investigation of the Digital Footprint Awareness and Experiencesof Secondary School Students", Journal of Computer and Education Research, Vol.9, No.17, pp.178-198.

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Journal of Computer and Education Research

Volume

9

Issue

17

Start Page

177

End Page

198