Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Girişimciler açısından işletmelerin uluslararasılaşma sürecinde franchising sistemi: Ankara ilinde bir örnek çalışma

dc.contributor.author Koç, Bilal
dc.date.accessioned 2022-06-15T12:47:02Z
dc.date.available 2022-06-15T12:47:02Z
dc.date.issued 2016
dc.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü en_US
dc.description.abstract 2000'li yıllardan sonra, Dünya'da uluslararasılaşma süreçlerinde en çok görülen faaliyet alanı franchise sistemi dahilinde görülmektedir. Bu sistem sayesinde, işletme ve firmalar ana ülkede tek bir merkezden kendi sistemlerini ihraç ederek, uluslararası pazara açılmayı başarmaktadırlar. Özellikle, gelişmekte olan ülkeler franchise sisteminin yayılmasında önemli bir pazar oluşturmaktadırlar. Bu pazarlardan önemli bir tanesi de günümüz Türkiye'sidir. Uluslararasılaşma sürecinin hızlanması ile birlikte pek çok üretim alanında ve hizmet sektöründe, franchise sistemi yaygınlaşmıştır. Gıda sektöründe franchise sistemin yayılması ise çok daha hızlı gerçekleşmiştir.Bu çalışmanın amacı, 2000'li yıllardan sonra artan franchise sisteminin girişimciler ve girişimcilik açısından nerede olduğunu göstermektir.Bu durumu göstermek adına, hangi tip girişimcilerin, hangi özellik ve niteliklere sahip girişimcilerin artan franchise sisteminde etkin rol oynadıklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. en_US
dc.description.abstract After 2000s, during the internationalisation process in the world, franchising system is the commonest. On account of it, companies and businesses manage to get into the international market by exporting their own system from a single center in the main country. Especially the developing countries play an important role in the market, helping franchising system expand. One of those important developing markets is modern Turkey. With the acceleration of internationalisation process, franchising system became popular in production and tertiary sector. In food sector, franchising spread even faster. The purpose of this case study is to show where franchising system is after 2000s for entrepreneurs and from the point of entrepreneurship. In order to show this, it is aimed to find out what kind of entrepreneurs and which qualifications play an active role in the franchising system. en_US
dc.identifier.citation Koç, Bilal (2016). Girişimciler açısından işletmelerin uluslararasılaşma sürecinde franchising sistemi: Ankara ilinde bir örnek çalışma / Franchising during internationalisation of businesses from the point of entrepreneurs: A case study in Ankara. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. en_US
dc.identifier.endpage 108 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/5625
dc.language.iso tr en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Girişimci en_US
dc.subject Uluslararası Pazarlama en_US
dc.subject Franchising en_US
dc.subject Entrepreneur en_US
dc.subject International Marketing en_US
dc.title Girişimciler açısından işletmelerin uluslararasılaşma sürecinde franchising sistemi: Ankara ilinde bir örnek çalışma tr_TR
dc.title Girişimciler Açısından İşletmelerin Uluslararasılaşma Sürecinde Franchising Sistemi: Ankara İlinde Bir Örnek Çalışma en_US
dc.title.alternative Franchising During Internationalisation of Businesses From the Point of Entrepreneurs: a Case Study in Ankara en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Bilal KOÇ.pdf
Size:
1.44 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar Sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: