Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration in foreign language teaching

dc.contributor.authorİnal, Bülent
dc.contributor.authorID16587tr_TR
dc.date.accessioned2016-03-15T13:30:30Z
dc.date.available2016-03-15T13:30:30Z
dc.date.issued2006
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Hazırlık Okuluen_US
dc.description.abstractTürkiye’de yabancı dil öğretimi büyük ölçüde ders kitaplarına bağlı olarak sürdürülmekte ve pek çok okulda ders kitapları etkin bir dil öğretiminin tek öğesi olarak kabul edilmektedir. Bir çok özel ve devlet okulunda kitap seçimleri her zaman bilimsel ölçütlerle yapılmadığı için alınan kararlar sonucunda, kullanılan materyaller dil öğretimine yeterli katkıda bulunmamakta ve program hedeflerine ulaşılamamaktadır. Ancak son yıllarda bir çok devlet, özel okulları ile üniversitelerde kitap seçimleri ile ilgili olumlu gelişmeler olmakta ders kitabı, materyal seçimi ve değerlendirmede bilimsel yöntem ve teknikler daha fazla kullanılmaktadır. Bu makalede ders kitabı seçimi ve söz konusu süreçteki önemli ölçütler sergilenmektedir.en_US
dc.description.abstractThe English Language teaching practices in Turkey are based mainly on coursebooks and textbooks. In most schools, these books are viewed as the only resources necessary for an effective language-teaching program. The course book selection is usually not done according to any standartized criteria in most state and private schools and therefore, an inadequate selection can result in difficulties in implementing materials and even in the failure of a course. Recently some positive changes concerning this issue have been put into practice and fortunately, there are now more private and state schools and universities beginning to promote the use of scientific methods when evaluating and choosing the materials for their programs. In this article the coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration are describeden_US
dc.description.publishedMonth5
dc.identifier.citationİNAL, B., (2006). Coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration in foreign language teaching. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, Sayı: 5, pp.19-29en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.identifier.issn1309-6788
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/765
dc.language.isoenen_US
dc.publisherÇankaya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofÇankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectDers Kitabı Seçimien_US
dc.subjectSeçim Ölçütlerien_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectCoursebook Selectionen_US
dc.subjectSelection Criteriaen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.titleCoursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration in foreign language teachingtr_TR
dc.titleCoursebook Selection Process and Some of the Most Important Criteria To Be Taken Into Consideration in Foreign Language Teachingen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: