Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration in foreign language teaching

dc.contributor.author İnal, Bülent
dc.contributor.authorID 16587 tr_TR
dc.contributor.other Yabancı Diller Bölümü
dc.date.accessioned 2016-03-15T13:30:30Z
dc.date.available 2016-03-15T13:30:30Z
dc.date.issued 2006
dc.department Çankaya Üniversitesi, Hazırlık Okulu en_US
dc.description.abstract Türkiye’de yabancı dil öğretimi büyük ölçüde ders kitaplarına bağlı olarak sürdürülmekte ve pek çok okulda ders kitapları etkin bir dil öğretiminin tek öğesi olarak kabul edilmektedir. Bir çok özel ve devlet okulunda kitap seçimleri her zaman bilimsel ölçütlerle yapılmadığı için alınan kararlar sonucunda, kullanılan materyaller dil öğretimine yeterli katkıda bulunmamakta ve program hedeflerine ulaşılamamaktadır. Ancak son yıllarda bir çok devlet, özel okulları ile üniversitelerde kitap seçimleri ile ilgili olumlu gelişmeler olmakta ders kitabı, materyal seçimi ve değerlendirmede bilimsel yöntem ve teknikler daha fazla kullanılmaktadır. Bu makalede ders kitabı seçimi ve söz konusu süreçteki önemli ölçütler sergilenmektedir. en_US
dc.description.abstract The English Language teaching practices in Turkey are based mainly on coursebooks and textbooks. In most schools, these books are viewed as the only resources necessary for an effective language-teaching program. The course book selection is usually not done according to any standartized criteria in most state and private schools and therefore, an inadequate selection can result in difficulties in implementing materials and even in the failure of a course. Recently some positive changes concerning this issue have been put into practice and fortunately, there are now more private and state schools and universities beginning to promote the use of scientific methods when evaluating and choosing the materials for their programs. In this article the coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration are described en_US
dc.description.publishedMonth 5
dc.identifier.citation İNAL, B., (2006). Coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration in foreign language teaching. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, Sayı: 5, pp.19-29 en_US
dc.identifier.endpage 29 en_US
dc.identifier.issn 1309-6788
dc.identifier.issue 5 en_US
dc.identifier.startpage 19 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/765
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Çankaya Üniversitesi en_US
dc.relation.ispartof Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.subject Ders Kitabı Seçimi en_US
dc.subject Seçim Ölçütleri en_US
dc.subject Öğrenme en_US
dc.subject Coursebook Selection en_US
dc.subject Selection Criteria en_US
dc.subject Learning en_US
dc.title Coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration in foreign language teaching tr_TR
dc.title Coursebook Selection Process and Some of the Most Important Criteria To Be Taken Into Consideration in Foreign Language Teaching en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication e5aeff5a-4b68-43e8-997f-375575be12eb
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery e5aeff5a-4b68-43e8-997f-375575be12eb
relation.isOrgUnitOfPublication b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: