Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Supporting foreign language vocabulary learning through multimedia messages via mobile phones

dc.contributor.authorSaran, Murat
dc.contributor.authorSeferoğlu, Gölge
dc.contributor.authorID17753tr_TR
dc.contributor.authorID1242tr_TR
dc.date.accessioned2016-06-14T07:21:56Z
dc.date.available2016-06-14T07:21:56Z
dc.date.issued2010
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı son yıllarda kullanımı oldukça yaygınlaşan cep telefonlarının öğretim ortamlarında kullanımının etkililiğini araştırmaktır. Öğrencilerin cep telefonlarına gönderilen çoklu ortam iletileri sözcüklerin anlamlarını, telaffuzlarını, örnek cümleleri ve sözcüklerin akılda kalmasını kolaylaştırıcı örnek cümle ile ilgili görsel anlatımları içermiştir. Daha sonra öğrencilerin sözcükleri öğrenip öğrenmediğini değerlendirmek için etkileşimli SMS soruları gönderilmiştir. Ayrıca öğrencilerin süreç öncesi ve sonrasında motivasyonları ve tutumları araştırılmıştır. Verilerin analizi sonucu elde edilen bulgular çoklu ortam iletilerinin ve SMS kısa sınavların öğrencilerin İngilizce sözcük kazanımlarına istatistiksel olarak anlamlı katkı sağladığını göstermiştir. Ayrıca öğrenciler cep telefonlarının İngilizce sözcük öğrenme sürecinde kullanımını çok olumlu karşılamışlar ve böyle bir uygulamanın İngilizce hazırlık okullarında kullanımının faydalı olacağı görüşünü belirtmişlerdir. Bulgular ışığında, cep telefonlarının eğitim ortamlarında, özellikle de İngilizce hazırlık okullarında, kullanılmasına yönelik öneriler yapılmıştıren_US
dc.description.abstractThis study explored the effectiveness of mobile learning in foreign language education. With this purpose, instructional materials to be delivered through mobile phones operated in second generation GSM technology in order to improve English language learners' vocabulary acquisition were developed. The multimedia messages in this study allowed students to see the definitions of words, example sentences, related visual representations, and pronunciations. After students finished reading multimedia messages, interactive short message service (SMS) quizzes for testing their learning were sent. In addition, the study examined students’ tendencies in using MMS in their second language vocabulary study and explored the opinions of the students toward the use of mobile phones for instructional purposes. The findings of this study suggest some important points to consider while creating MMS content and a SMS quiz system for educational purposesen_US
dc.identifier.citationSaran, M., Seferoğlu, G. (2010). Supporting foreign language vocabulary learning through multimedia messages via mobile phones. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education, 38, 252-266.en_US
dc.identifier.endpage266en_US
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.startpage252en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/1090
dc.identifier.volume38en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectMobile Phoneen_US
dc.subjectMultimedia Messagesen_US
dc.subjectVocabulary Acquisition In Englishen_US
dc.subjectCep Telefonuen_US
dc.subjectÇoklu Ortam İletisien_US
dc.subjectİngilizce Sözcük Öğrenmeen_US
dc.titleSupporting foreign language vocabulary learning through multimedia messages via mobile phonestr_TR
dc.titleSupporting Foreign Language Vocabulary Learning Through Multimedia Messages Via Mobile Phonesen_US
dc.title.alternativeYabancı Dil Sözcük Öğreniminin Çoklu Ortam Cep Telefonu İletileri ile Desteklenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: