Program Çıktıları İçin Alternatif Bir Ölçme- Değerlendirme Modeli: MÜDEK Karnesi
Loading...
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Lisans mühendislik eğitimi için akreditasyon, rekabetin sürekli arttığı dünyamızdamühendislik fakülteleri için olmazsa olmaz bir kalite güvencesi haline gelmektedir.Ülkemizde mühendislik lisans programlarının akreditasyonu için yetkili kurum‘Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği’(MÜDEK)’dir. MÜDEK akreditasyonu konusunda önceden tecrübe edinmişmühendislik eğitimi veren birçok bölüm olmasının yanında bu sürece yeni girecekya da süreçte zorluklar yaşayan bölümler için başarılı deneyimlerin paylaşılmasıda büyük önem taşımaktadır. Akreditasyon sürecinde çekilen zorluklardan enönemlisi olduğuna inandığımız konu ise program çıktılarının nesnel ölçmedeğerlendirme gereçleri kullanılarak program çıktılarının her mezunakazandırıldığının belgelenmesidir. Bu çalışmada entegre bir özgün yaklaşım ile,mezun olan her öğrenci için mikro ve makro boyutlarda geliştirilen modellerçerçevesinde mühendislik eğitiminde hedeflenen ideale ulaşmak amacıyla sürekliiyileştirme sürecini de işleten bir deneyim üzerinden açıklanmaktadır.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Kırkavak, Nurettin; Özaktaş, Hakan; Ertem, Mustafa Alp (2019). "Program Çıktıları İçin Alternatif Bir Ölçme- Değerlendirme Modeli: MÜDEK Karnesi", Journal of Industrial Engineering, Vol. 30, No. 1, pp. 32-48.
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Endüstri Mühendisliği
Volume
30
Issue
1
Start Page
32
End Page
48