Lise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesi
Date
2020
Authors
Ökdem, Meltem
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğrencilerin yargıya
(Yargıtay) intikal eden suç kapsamındaki davranışlarının değerlendirilmesidir.
Tarama modelinde olan bu çalışmada “nitel” araştırma yöntemi tercih edilmiştir.
Bu çalışmada öğrencilerin 2004-2018 yılları arasındaki suçlarını tespit etmek
üzere mahkeme kararları üzerinde çalışıldığı için “doküman incelemesi” yöntemi
kullanılmış ve bu kapsamda öğrenciler hakkında açılan 34 dava incelenmiştir. Araştırmanın
sonunda öğrencilerin kişiye karşı suçlardan vücut dokunulmazlığına giren kasten
yaralama suçunu en fazla işlediği görülmüştür. En az işlenenin ise anayasal
düzene karşı işlenen suçlar olduğu görülmüştür. Araştırma sonucu getirilen
önerilerin bazıları şunlardır:
Okullarda
sosyal etkinliklere daha fazla ağırlık verilebilir. Öğrenciler başta sportif
etkinlikler olmak üzere ilgi ve yeteneklerine uygun sosyal etkinliklere
yöneltildikleri zaman şiddet olaylarının azalacağı düşünülmektedir.
Okul girişlerinde metal detektörler kullanılması
durumunda öğrencilerin okula bıçak gibi yaralayıcı hatta öldürücü aletler
sokması engellenmiş olur-
Yapılan araştırma sonucunda cinsel istismarın daha
çok okul ortamında akran istismarı şeklinde gerçekleştiği görülmüştür. Dünyanın
birçok ülkesinde okullarda cinsel tacizleri önlemek adına çeşitli programlar
yürütülmektedir. Bu programların benzerleri Türkiye’de de uygulanmalıdır
Description
Keywords
Öğrenci, Lise, Yargı, Suç
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Ökdem, Meltem. (2020). "Lise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesi", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol.24, No.3, pp.589-599.
WoS Q
Scopus Q
Source
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
Volume
24
Issue
3
Start Page
589
End Page
599