Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Lise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorÖkdem, Meltem
dc.contributor.authorID45368tr_TR
dc.date.accessioned2024-04-04T12:46:12Z
dc.date.available2024-04-04T12:46:12Z
dc.date.issued2020
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Adalet Meslek Yüksekokuluen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğrencilerin yargıya (Yargıtay) intikal eden suç kapsamındaki davranışlarının değerlendirilmesidir. Tarama modelinde olan bu çalışmada “nitel” araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Bu çalışmada öğrencilerin 2004-2018 yılları arasındaki suçlarını tespit etmek üzere mahkeme kararları üzerinde çalışıldığı için “doküman incelemesi” yöntemi kullanılmış ve bu kapsamda öğrenciler hakkında açılan 34 dava incelenmiştir. Araştırmanın sonunda öğrencilerin kişiye karşı suçlardan vücut dokunulmazlığına giren kasten yaralama suçunu en fazla işlediği görülmüştür. En az işlenenin ise anayasal düzene karşı işlenen suçlar olduğu görülmüştür. Araştırma sonucu getirilen önerilerin bazıları şunlardır: Okullarda sosyal etkinliklere daha fazla ağırlık verilebilir. Öğrenciler başta sportif etkinlikler olmak üzere ilgi ve yeteneklerine uygun sosyal etkinliklere yöneltildikleri zaman şiddet olaylarının azalacağı düşünülmektedir. Okul girişlerinde metal detektörler kullanılması durumunda öğrencilerin okula bıçak gibi yaralayıcı hatta öldürücü aletler sokması engellenmiş olur- Yapılan araştırma sonucunda cinsel istismarın daha çok okul ortamında akran istismarı şeklinde gerçekleştiği görülmüştür. Dünyanın birçok ülkesinde okullarda cinsel tacizleri önlemek adına çeşitli programlar yürütülmektedir. Bu programların benzerleri Türkiye’de de uygulanmalıdıren_US
dc.identifier.citationÖkdem, Meltem. (2020). "Lise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesi", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol.24, No.3, pp.589-599.en_US
dc.identifier.endpage599en_US
dc.identifier.issn1301-370X
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage589en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/7884
dc.identifier.volume24en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectLiseen_US
dc.subjectYargıen_US
dc.subjectSuçen_US
dc.titleLise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesitr_TR
dc.titleLise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Article.pdf
Size:
544.66 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: