Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Türk Gıda Sektöründe Tüketicilerin Marka Mirası Algısı

dc.contributor.author Özer, Hilal Doğruöz
dc.contributor.author Ergin, Elif Akagün
dc.date.accessioned 2025-05-13T12:32:34Z
dc.date.available 2025-05-13T12:32:34Z
dc.date.issued 2022
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Osti̇m Tekni̇k Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Çalışmanın amacı marka mirasının; marka farkındalığı, marka tutumu, marka güveni ve satın alma niyeti üzerindeki etkilerini; marka mirası tutumunun cinsiyete, yaş gruplarına ve eğitim durumuna göre farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesidir. Araştırma hedefleri kapsamında kavramsal bir model geliştirilmiştir. Bu çalışma, marka mirasının marka farkındalığı ve marka tutumu üzerindeki etkisini araştırmayı amaçladığından, literatürdeki benzer makalelerden ayrılmaktadır. Önceki çalışmaların çoğu, marka mirasının tüketicilerin satın alma niyetleri ve marka güveni üzerindeki etkisini doğrudan veya dolaylı olarak belirlemeye çalışmıştır. Buna ek olarak, sınırlı sayıda çalışma, marka mirası tutumunun tüketicinin yaşı, cinsiyeti ve eğitim düzeyi gibi belirli demografik faktörlere göre farklılık gösterip göstermediğini araştırmıştır. Benzer şekilde gıda sektörünün çeşitli alanlarını kapsayan markalarla yapılan ilk çalışma olduğu söylenebilir. Araştırmanın örneklemini belirlemek amacıyla, ihtimalsiz örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılır (kolayda) örnekleme yöntemi seçilmiş ve 720 kişinin dahil olduğu çevrimiçi anket uygulaması sonucunda veriler elde edilmiştir. Toplanan veriler SPSS 25.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiş, hipotezler ise regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda marka mirasının, marka farkındalığı, marka tutumu, marka güveni ve satın alma niyeti üzerinde olumlu etkisi olduğu; marka mirası tutumunun yaşa göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. en_US
dc.identifier.doi 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.22.12.1991
dc.identifier.endpage 3077 en_US
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 3061 en_US
dc.identifier.trdizinid 1145045
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.22.12.1991
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1145045/turk-gida-sektorunde-tuketicilerin-marka-mirasi-algisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/9792
dc.identifier.volume 57 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Kamu Yönetimi en_US
dc.subject Gıda Bilimi Ve Teknolojisi en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.title Türk Gıda Sektöründe Tüketicilerin Marka Mirası Algısı en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files