Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

The analysis of store lighting design: the emotional responses in the context of customer characteristics

dc.contributor.author Sezgin, Gülhan
dc.date.accessioned 2014-11-19T08:04:35Z
dc.date.available 2014-11-19T08:04:35Z
dc.date.issued 2011
dc.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Bölümü en_US
dc.description.abstract Lighting is a powerful tool to design a store and to create the atmosphere. Nowadays, it is not only a tool for seeing but also an affective tool to make spaces more interesting and to emphasize products and to create psychological influence affecting people’s buying attitudes. This research is conducted to investigate how differences in regard to the customer characteristics affect the perception of store lighting. It reveals the effective role of characteristic differences, such as age, gender and educational level, in customers’ perception of store lighting. en_US
dc.description.abstract Aydınlatma atmosfer yaratmak ve mağaza tasarlamak için çok güçlü bir araçtır. Günümüzde, aydınlatma sadece görmeyi sağlayan bir araç değil aynı zamanda mekanları daha cazip hale getirmek, ürün özelliklerini ön plana çıkarmak ve insanların satınalma alışkanlıkları üzerinde psikolojik etki bırakmaya yarayan bir araç olarak da kullanılmaktadır. Bu araştırma mağaza aydınlatmasının müşteri karakteristiklerine bağlı algılanmasını incelemektedir. Araştırmanın sonucu yaş, cinsiyet ve eğitim seviyesi gibi müşteri karakteristiklerinin farklılıklarını mağaza aydınlatması üzerindeki etkisini ve algı biçimini ortaya koyar. en_US
dc.description.publishedMonth 1
dc.identifier.citation SEZGİN, G. (2011). The analysis of store lighting design: the emotional responses in the context of customer characteristics. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/209
dc.language.iso en en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Lighting en_US
dc.subject Perception en_US
dc.subject Store Lighting en_US
dc.subject Aydınlatma en_US
dc.subject Algı en_US
dc.subject Mağaza Aydınlatması en_US
dc.title The analysis of store lighting design: the emotional responses in the context of customer characteristics tr_TR
dc.title The Analysis of Store Lighting Design: the Emotional Responses in the Context of Customer Characteristics en_US
dc.title.alternative Mağaza Aydınlatma Tasarımının Analizi: Müşteri Karakteristiklerine Bağlı İçsel Tepkiler en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Sezgin, Gülhan.pdf
Size:
7.44 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: