Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Emergency waiting rooms: Defining needs of usersand solutions

dc.contributor.author Daloğlu, Nihan
dc.date.accessioned 2022-04-12T12:30:15Z
dc.date.available 2022-04-12T12:30:15Z
dc.date.issued 2014
dc.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Bölümü en_US
dc.description.abstract Emergency rooms (ER) of hospitals could be chaotic places for those whoexperiences them, because of factors including insufficient facilities and thecondition people are in while entering the ER. The aim of this study was toexamine such deficient properties so as to have solutions for them and increasethe comfort level of emergency departments for patients and their companions.I chose this topic because as a one-time user and an impartial observer, I havepersonally experienced these shortcomings. Three private hospitals in Antalyawere specified by a hat draw to be used in exemplifying their most salientdeficiencies. Case studies, questionnaires, observations, interviews were usedto identify these shortcomings.In conclusion, this study identifies several deficiencies, which can be based onthe literature and on the experience of both users and companions. Whileanalyzing the collected data, solutions for increasing the comfort level of anemergency service were also obtained. en_US
dc.description.abstract Hastane acil servislerinin yetersiz özellikleri ve kişilerin acil servislere girişyaparken bulunduğu durum, hastalar ve onlara eşlik eden yakınları içintravmatik bir ortam oluşturur. Bu çalışmanın amacı; hastane acilservislerindeki yetersiz donanımsal özellikleri saptayıp bunlara çözümüretmek ve kullanıcılar için rahatlık seviyesini arttırmaktır. Bir kullanıcı ve gözlemci olarak, acil servislerde deneyimlediğim eksikliklersonucu bu tezin konusu ortaya çıkmıştır. Antalya merkezinde kura çekimisonucu 3 tane özel hastane seçilmiştir. Bu hastaneler üzerinden; yapılanaraştırmalar, anketler, röportajlar ve gözlemler sonucu ortaya çıkan acil servisdonanımsal eksiklikleri örneklendirilmiştir. Sonuç olarak bu çalışma; hastane acil servislerinde yapılan araştırmalar veincelemeler sonucunda hastanelerin bu departmanında önemli eksikliklerolduğunu savunmaktadır. Toplanan verilerin ışığında bu eksiklikler içinçözümler sunulmaktadır. Amaç; hastane acil servislerinin, kullanıcılar içiniyileştirilmesi ve bu ortamın kişiler için daha rahat bir mekan halinegetirilmesidir. en_US
dc.identifier.citation Daloğlu, Nihan (2016). Emergency waiting rooms: Defining needs of usersand solutions / Acil servis bekleme salonları: İhtiyaçlarınbelirlenmesi ve çözümlenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. en_US
dc.identifier.endpage 100 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/5365
dc.language.iso en en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Emergency Department en_US
dc.subject Waiting Room en_US
dc.subject Healthcare Design en_US
dc.subject Acil Servis Departmanı en_US
dc.subject Bekleme Odası en_US
dc.subject Sağlık Tasarımı en_US
dc.title Emergency waiting rooms: Defining needs of usersand solutions tr_TR
dc.title Emergency Waiting Rooms: Defining Needs of Usersand Solutions en_US
dc.title.alternative Acil Servis Bekleme Salonları: İhtiyaçlarınbelirlenmesi ve Çözümlenmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
NİHAN DALOĞLU.pdf
Size:
12.98 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar Sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: