Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı

dc.contributor.authorAkkoyunlu, Buket
dc.contributor.authorYılmaz Soylu, Meryem
dc.contributor.authorID8539tr_TR
dc.date.accessioned2025-01-02T11:58:49Z
dc.date.available2025-01-02T11:58:49Z
dc.date.issued2011
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, sosyal iletişim ağlarında (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) Türkçenin yanlış kullanımını belirlemeye yönelik yaptıkları projeleri inceleyerek öğrencilerin Türkçenin korunmasına dönük çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır). Çalışmada 7. ve 8. sınıf öğrencileri sosyal iletişim ağlarındaki (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) yazışmalarda Türkçenin (dilin) nasıl kullanıldığı incelenmiş, yanlışları tespit etmiş ve dilin doğru kullanılmasına dönük çözüm önerileri sunmuşlardır. Öğrenciler, sosyal iletişim ağlarında Türkçe kullanım yanlışlarını ses özelikleri ile ilgili yanlış kullanımlar, sözcüklerle ilgili yanlış kullanımlar, cümleler ile ilgili yanlış kullanımlar, yazım özellikleriyle ilgili yanlış kullanımlar boyutlarında değerlendirmişlerdir. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri yanıtları ve sürece dönük yansımalarını incelemek amacıyla da içerik analizi yapılmış ve temalar altında gruplanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin sürece ilişkin yansımaları, araştırmacıları 3 ana temaya ulaştırmıştır. Bunlar; bireysel adımlar, toplumsal adımlar ve kurumsal adımlar olarak sınıflandırılmış, öğrencilerin sürece ilişkin yansımaları bu üç başlık altında incelenmiştir. Raporlar incelendiğinde, öğrencilerin öğrenciler dili korumak için kendilerinin yapabileceklerinden, toplumsal olarak yapılabileceklerden ve resmi ve özel kurumların Türkçeyi korumak için yapabileceklerinden söz ettikleri görülmektedir.en_US
dc.identifier.citationAkkoyunlu, Buket; Yılmaz Soylu, Meryem (2011). "Sosyal İletişim Ağları ve Dilin Yanlış Kullanımı Üzerine Nitel Bir Çalışma", İlköğretim Online, Vol. 10, No. 2, pp. 441-453.en_US
dc.identifier.endpage453en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage441en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/8553
dc.identifier.volume10en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Onlineen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal İletişim Ağlarıen_US
dc.subjectDil Kullanımıen_US
dc.subjectDil Yanlışlarıen_US
dc.titleÇankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalıtr_TR
dc.titleÇankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Article.pdf
Size:
238.1 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü.

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: