İşletme Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/152
Browse
Browsing İşletme Bölümü Tezleri by Author "Çankaya Meslek Yüksekokulu"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Globalization and management: The effects of globalization on organizational culture in global organization(2001) Çulhaoğlu, Candide; Çankaya Meslek YüksekokuluBu çalışma, şirketlerin küreselleşme sürecini incelemiştir. Söz konusu çalışmanın başında küreselleşme ve organizasyon kültürü birbirinden bağımsız iki kavram olarak incelenmiş, daha sonra küreselleşmenin bir sonucu varsayılan "değişim" kavramı altında birleştirilmiştir. Tezin esas olarak odaklandığı konu, küreselleşmenin organizasyon kültürüne etkileri olup, bu da özellikle küresel organizasyonların kültüründe ortaya çıkan değişimler açısından incelenmiştir. Tüm bunlara ek olarak, yine küreselleşmenin bir sonucu varsayılan 'küresel yöneticiler' ve organizasyonlardaki 'anonim kültür' yönetim yöntemleri üzerinde durulmuş ve bu konuda kayda değer uygulamaları bulunan dünya çapında şirketler ve organizasyonlar örnek olarak sunulmuştur.Master Thesis Measurement of effectiveness of on the job training -Turkish case(2001) Kalemci, İpek; Çankaya Meslek YüksekokuluBu çalışma, işbaşında eğitimin nasıl oluşturulması gerektiği üzerinde durmuş ve eğitimin, özellikle işbaşında eğitimin etkinliğinin ölçülmesi sürecini incelemiştir. Bu tez, işbaşında eğitim programlarının oluşturulmasındaki görüşlerin ve pratik uygulamaların, stratejik ve taktik eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasmdaki önemini tartışmıştır. Eğitim döngüsünü, eğitim ihtiyaç analizinden başlayarak, eğitimin etkinliğinin ölçülmesinin değerlendirilmesi safhasına kadar incelenmiştir.İşbaşmda eğitim ve diğer eğitim metotlarını açıklamış ve metotların kuvvetli ve zayıf yönlerini tartışmıştır. Eğitim gruplarının boyutlarının ve kişisel farklılıkların eğitim oluşturulmasında bilgi, beceri ve davranışlardaki değişiklikleri nasıl etkilediğini incelenmiştir. Bu tez çalışması, özellikle planlı işbaşında eğitimin kurulması üzerinde durmuş, işbaşında eğitime alternatif olabilecek metotları ve işbaşında eğitime yardımcı olacak metotları tartışmış ve özellikle dörtlü aşama metodunu incelemiştir. Etkin bir işbaşında eğitimi hangi faktörlerin etkilediğini açıklamıştır. Eğitimin değerlendirilmesindeki ölçüm metotları ve işbaşında eğitim değerlendirilmesinin bütün safhaları analize edilmiştir. Bu tez Türkiye'de işbaşında eğitime bakış açışım ve Türkiye'deki özel sektör uygulamalarını açıklamış, Coca-Cola Bottlers of Turkey eğitim aktivitelerini örnek olarak almış ve işletmenin işbaşında eğitim olanakları incelemiş, Öneriler getirmeye çalışmıştır.