İşletme Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/152
Browse
Browsing İşletme Bölümü Tezleri by Title
Now showing 1 - 20 of 81
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Citation Count: Türkseven, Mehmet Tankut (2018). A decision support system for crew planning / Ekip planlamada karar destek sistemleri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.A decision support system for crew planning(Çankaya Üniversitesi, 2018) Türkseven, Mehmet TankutIn this research, I aim to address rostering planning problem of an air taxi company. In order to streamline the operations and reduce personnel costs involved, efficient planning has to be carried out. Planning of crew is a highly complex decision problem involving many factors such as crew specialization, industry regulations, demand and available means of the company. The aim of the thesis may be to summarize the effective use of Flight Personnel with minimizing fatigue and fulfilling the task at the highest efficiency level. To serve this purpose; an operational research approach will be taken to address the problem and a mathematical programming model will be developed to generate the optimal crew rosters.Master Thesis Citation Count: Kaya Coşkun, Ayça (2020). A research on Small and Medium Sized Enterprises' innovativeness in Turkey in the framework of science and technology policies / Bilim ve teknoloji politikaları çerçevesinde Türkiye'deki Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin yenilikçiliği üzerine bir araştırma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.A research on Small and Medium Sized Enterprises' innovativeness in Turkey in the framework of science and technology policies(2020) Kaya Coşkun, AyçaÜlkelerin küresel rekabette yer edinebilmesi ve sürdürülebilir ekonomik kalkınma sağlayabilmesi noktasında en önemli koşullardan biri olan inovasyon yeteneği literatürde uzun yıllar boyunca incelenmiş ve hala bir araştırma konusu olarak güncelliğini korumaktadır. İnovasyon yeteneğinin oluşması, uygulanması, desteklenmesi ve sürdürülmesinde rol alan, bir ülke içerisinde faaliyet gösteren araştırma kurumları, üretim yapan firmalar, politika belirleyen kurumlar dahil olmak üzere tüm aktörlerin stratejilerin belirlenmesinde ve doğru araçların doğru kanallara aktarılması konularında birlikte hareket etmesi oldukça önemlidir. Bu çalışmada ekonomik faaliyetlerin içerisinde üretim sanayinin çok büyük bir bölümünü oluşturan Küçük ve Orta Ölçekli işletmelerin inovasyon sistemi içerisindeki etkinliği Avrupa İnovasyon Skor Tahtası ve Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı tarafından yayınlanan verilerden faydalanılarak Türkiye'de uygulanan bilim ve teknoloji politikaları çerçevesinde analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre finansal kaynakların araştırma ve geliştirme, ürün tasarımı, ihracat ve patent başvuruları konularında farkındalık yaratma noktasındaki kritik rolü ortaya koyulurken, firmalara sağlanan dışsal desteklerin küçük ve orta ölçekli firmaları cesaretlendirme noktasında pozitif etki ettiği gözlemlenmiştir. Araştırma bulguları ayrıca mevcut literatür ile desteklenmiştir. Çalışma, uygulanan politika araçları üzerinden inovasyon literatürüne katkı sağlamakla birlikte, henüz olgunlaşma aşamasında olan inovasyon yeteneği olgusuna yönelik anlayışımızı geliştirmektedir.Master Thesis Citation Count: Avcı, Ö. (2013). A virtual knowledge dissemination platform design for managing industry and university relations in Turkey. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.A virtual knowledge dissemination platform design for managing industry and university relations in Turkey(2013) Avcı, ÖmerÜniversite ve sanayi arasındaki işbirliğinin artırılması şu anda Türkiye?de en çok odaklanılan konulardan biridir. Bilgi Yönetimi esaslarının örgütsel faaliyetlerin uygulanması sırasında hayati bir etken olduğu göz önüne alındığında bu araştırma tezinin amacı üniversite ve sanayi arasında bilgi yayma hedefli bir web-tabanlı platform tasarlamaktır. Bu yönde, işbirliği ihtiyacının amaçlarının gözlemlenmesi ve ilgili bilgi yönetimi literatürü taranmasını takiben, UnicBazaar olarak adlandırdığımız ve iki taraf arasındaki işbirliğini kolaylaştıran çok fonksiyonlu bir platform tanıtılmıştır. Bu çerçevede UnicBazaar, bilgisayar tabanlı kanalları, senkronize ve asenkronize araçları kullanarak danışmanlık, işe alım, proje tarama, bilgi paylaşımı ve değişim hizmetleri sağlamaktadır. UNICBazaar'ın bilgi, danışmanlık ve çözüm arayanlar ile işbirliği sürecinin bir parçası olmak isteyen diğer paydaşlar arasındaki bilgi transfer sürecini sağlayıp kolaylaştırması beklenmektedir.Master Thesis Citation Count: Bal, M. (2002). Accounting software for high inflationary economics. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Accounting software for high inflationary economics(2002) Bal, MuratBu tez mali tablolardan enflasyon aşınmalarını otomatik olarak temizleyecek olan bir enflasyon muhasebesi yazılımının ayrıntılı tasarımını içermektedir. Ülkemizin ihtiyacı olan böyle bir yazılımın, kararlı, sağlam, basit bir şekilde tasarlanması amaçlanmıştır.Master Thesis Citation Count: Köker, Fatma Zehra (2018). Algılanan dönüşümcü liderlik ile insan kaynakları yönetimi etkililiği algısı ilişkisi: bilgi ve iletişim teknolojileri çalışanları üzerinde bir araştırma / Perceived transformational leadership and perception of human resources management effectiveness relationship: a research on the information and communication technologies employees. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Algılanan dönüşümcü liderlik ile insan kaynakları yönetimi etkililiği algısı ilişkisi: bilgi ve iletişim teknolojileri çalışanları üzerinde bir araştırma(Çankaya Üniversitesi, 2018) Köker, Fatma ZehraBu çalışmanın amacı algılanan dönüşümcü liderlik ile insan kaynakları yönetimi (İKY) etkililiği algısı ilişkisini incelemektir. Çalışmada algılanan dönüşümcü liderlik ile İKY etkililiği algısı alt boyutları arasındaki ilişkiler yapısal eşitlik modeli (YEM) ile analiz edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) sektöründe faaliyet gösteren; 3 büyük ve 10 orta-ölçekli işletmenin çalışanları oluşturmaktadır. Tüm işletmelerin İK birimleri vardır ve sektörün önde gelen temsilcilerindendir. Yöneticileriyle beraber 407 çalışandan elde edilen verilerle görgül analiz yapılmıştır. Analizlerler sonucunda, algılanan dönüşümcü liderlik ile İKY etkililiği algısının birbiriyle pozitif ilişkili olduğu ve bu ilişkilerin tüm alt boyutlarda görüldüğü anlaşılmıştır. Oluşturulan model yardımıyla bulgulardan biri algılanan bireysel ilgi ve destek İKY etkililiği algısını daha fazla etkilemektedir. Diğeri eğitim ve geliştirme uygulamalarının etkililiği algılanan dönüşümcü liderlikten daha fazla etkilenmektedir.Master Thesis Citation Count: Dönmez, M. G. (2011). An analysis of derivative markets efficiency in emerging economies. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.An analysis of derivative markets efficiency in emerging economies(2011) Dönmez, Mehmet GürhanIn this study, Efficient Market Hypothesis in weak form is applied to futures markets in European Emerging Economies, by testing whether the price series of these markets contain unit root. The hypothesis that futures market price index follow a random walk tested for Greece, Hungary, Poland, Russia and Turkey, using the linear unit root tests (ADF and PP), linear panel unit root test, nonlinear unit root test developed by Kapetanios et al. (2003) and nonlinear panel unit root test developed by Ucar and Omay (2009). The data is monthly and it was collected from DataStream. There are 70 monthly observations for each market between the period of September 2005 and June 2011. The results of ADF and PP show that all futures markets are weak form efficient. Nonlinear unit root test results indicate that Polish and Turkish futures markets are not weak form efficient. The findings of the linear panel unit root test show that this group when considered as a whole, are efficient in the weak form while the findings of the nonlinear panel unit root test indicates that they are inefficient as a group.Master Thesis Citation Count: Mısagh Hajı Amırı (2019). An exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara / Ankara'da restoranlarda ve kafelerde kullanılan dijital teknoloji uygulamaları hakkında keşfedici bir çalışma. Yayımlanmış doktora tezi. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.An exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara(2019) Amırı, Mısagh HajıGeçen on yıllarda, dijital teknolojiler günlük hayatımızın her alanına yayıldı. Bu tür bir dijital dönüşüm ve ortaya çıkardığı özellikler, insanların ve işletmelerin birlikte çalışma şeklini değiştirmektedir. Yiyecek hizmeti sektörü ve özellikle restoran sektörü, bunun için bir istisna değildir. Restoranlar ve kafeler için çok sayıda dijital çözümler sunulmuştur ve bu çözümlerin birçoğu da henüz uygulamaya geçmemiştir. Bundan dolayı, doğru teknolojik çözümün uygulanması hem işletme hem de müşteriler için faydalı olabilir. Bu doğrultuda, yiyecek hizmeti sektörü için teknolojik çözümün mevcut durumunun ve gelişim sürecinin değerlendirilmesi, ekonomilerinde yiyecek hizmeti sektörünün önemli rol oynadığı ülkeler için zaruridir. Bu çerçevede, bu çalışmada, Ankara'daki restoranlar ve kafelerde teknolojik çözümlerin mevcut durumu ve geleceği hakkında bir anlayış sağlanması amaçlanmıştır. Bu konu üç farklı bakış açısıyla incelenmiştir. İlk olarak, Ankara'da restoranlar ve kafeler için teknolojik çözümler oluşturan ve sağlayan iki işletmenin yöneticisi ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. İkinci olarak, Türk karar vericilerin yiyecek hizmeti işletmelerinde teknolojik çözümleri uygulama konusundaki mevcut zihniyetini anlamak için restoran yöneticileri ve sahipleri ile 18 yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Son olarak, Ankara'nın farklı bölgelerindeki 261 müşteriden anket verileri toplanmıştır. Ankette, müşterilerin belirli teknoloji türlerine yönelik görüşleri ve ilgi düzeylerini sorulmuştur. Ankara'daki restoran ve kafelerde, teknolojik çözümler ile geleneksel araçların bileşiminin kullanıldığı gözlemlenmiştir. İlaveten, restoran sahiplerinin teknoloji yatırımı yapma niyetlerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ancak, teknolojik çözümlerin yüksek maliyetleri ve bilgi eksikliği, sektörde teknoloji adaptasyonu önünde en önemli engeller olarak değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra, tablet ve masa üstü menü gibi self-servis teknolojilerin (SST) hem müşteriler hem de restoran sahipleri için olumlu olarak dikkate alındığı ortaya çıkmıştır.Master Thesis Citation Count: Amırı, Mısagh Hajı (2019). An exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara / Ankara'da restoranlarda ve kafelerde kullanılan dijital teknoloji uygulamaları hakkında keşfedici bir çalışma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.An exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara(2019) Amırı, Mısagh HajıGeçen on yıllarda, dijital teknolojiler günlük hayatımızın her alanına yayıldı. Bu tür bir dijital dönüşüm ve ortaya çıkardığı özellikler, insanların ve işletmelerin birlikte çalışma şeklini değiştirmektedir. Yiyecek hizmeti sektörü ve özellikle restoran sektörü, bunun için bir istisna değildir. Restoranlar ve kafeler için çok sayıda dijital çözümler sunulmuştur ve bu çözümlerin birçoğu da henüz uygulamaya geçmemiştir. Bundan dolayı, doğru teknolojik çözümün uygulanması hem işletme hem de müşteriler için faydalı olabilir. Bu doğrultuda, yiyecek hizmeti sektörü için teknolojik çözümün mevcut durumunun ve gelişim sürecinin değerlendirilmesi, ekonomilerinde yiyecek hizmeti sektörünün önemli rol oynadığı ülkeler için zaruridir. Bu çerçevede, bu çalışmada, Ankara'daki restoranlar ve kafelerde teknolojik çözümlerin mevcut durumu ve geleceği hakkında bir anlayış sağlanması amaçlanmıştır. Bu konu üç farklı bakış açısıyla incelenmiştir. İlk olarak, Ankara'da restoranlar ve kafeler için teknolojik çözümler oluşturan ve sağlayan iki işletmenin yöneticisi ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. İkinci olarak, Türk karar vericilerin yiyecek hizmeti işletmelerinde teknolojik çözümleri uygulama konusundaki mevcut zihniyetini anlamak için restoran yöneticileri ve sahipleri ile 18 yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Son olarak, Ankara'nın farklı bölgelerindeki 261 müşteriden anket verileri toplanmıştır. Ankette, müşterilerin belirli teknoloji türlerine yönelik görüşleri ve ilgi düzeylerini sorulmuştur. Ankara'daki restoran ve kafelerde, teknolojik çözümler ile geleneksel araçların bileşiminin kullanıldığı gözlemlenmiştir. İlaveten, restoran sahiplerinin teknoloji yatırımı yapma niyetlerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ancak, teknolojik çözümlerin yüksek maliyetleri ve bilgi eksikliği, sektörde teknoloji adaptasyonu önünde en önemli engeller olarak değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra, tablet ve masa üstü menü gibi self-servis teknolojilerin (SST) hem müşteriler hem de restoran sahipleri için olumlu olarak dikkate alındığı ortaya çıkmıştır.Master Thesis Citation Count: Sinem Kulaksız. (2019). Analysis of buying tendencies of online shoppers / İnternet üzerinden alışveriş yapanların satınalma eğilimleri.Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Analysis of buying tendencies of online shoppers(2019) Kulaksız, SinemBu çalışma, Internet üzerinden alışveriş yapanların satın alma eğilimlerini analiz etmekte ve çevrimiçi alışverişin avantajları ile dezavantajlarını değerlendirmektedir. Aynı zamanda, e-ticaretin analizi, özellikleri ve ödeme yöntemleri ile alışveriş yapanlar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri üzerinde durmaktadır. Internet üzerinden yapılan alışveriş, tüketicilere büyük kolaylıklar sağlamasının yanı sıra, zorlayıcı alım eğilimlerine neden olarak kişileri olumsuz yönde etkileyebilir. Bu tez, satın alma eğilimleri ve davranışlarını tüketicilerin bakış açısından incelemektedir. Bunun yanı sıra, internetten alışverişi teşvik eden faktörler ve dürtü ile yapılan satın alma davranışlarının unsurları tartışılmaktadır. Çalışma dahilinde, tüketicilerin demografik özellikleri ve dürtü ile yapılan alışverişlerin arkasındaki psikolojik faktörler analiz edilmektedir. Düşünmeden hareket eden müşteriler ile dürtü etkisiyle satın alan tüketicilerin profilleri analiz edilmektedir. Bu analize dayanarak, tez, düşünmeden ve dürtü ile yapılan alışverişlerin nedenleri ile bu tüketim kültürünün olumsuz sonuçlarını tartışmaktadır. Tez ayrıca, potansiyel Internet tabanlı güvenlik sorunları, Internet erişimi güçlükleri ve müşteri güveni sorunları gibi olumsuz riskleri vurgulamaktadır. Bu teze özel olarak, Internet üzerinden alışveriş yapan müşterilerin eğilimlerini ve alışverişin müşteriler üzerindeki etkisini anlamak için bir anket düzenlenmiştir. Son olarak, analitik çalışmaların sonuçlarına bağlı olarak önerilerde bulunulmuştur.Master Thesis Citation Count: Kulaksız, Sinem (2019). Analysis of buying tendencies of online shoppers / İnternet üzerinden alışveriş yapanların satınalma eğilimleri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Analysis of buying tendencies of online shoppers(2019) Kulaksız, SinemBu çalışma, Internet üzerinden alışveriş yapanların satın alma eğilimlerini analiz etmekte ve çevrimiçi alışverişin avantajları ile dezavantajlarını değerlendirmektedir. Aynı zamanda, e-ticaretin analizi, özellikleri ve ödeme yöntemleri ile alışveriş yapanlar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri üzerinde durmaktadır. Internet üzerinden yapılan alışveriş, tüketicilere büyük kolaylıklar sağlamasının yanı sıra, zorlayıcı alım eğilimlerine neden olarak kişileri olumsuz yönde etkileyebilir. Bu tez, satın alma eğilimleri ve davranışlarını tüketicilerin bakış açısından incelemektedir. Bunun yanı sıra, internetten alışverişi teşvik eden faktörler ve dürtü ile yapılan satın alma davranışlarının unsurları tartışılmaktadır. Çalışma dahilinde, tüketicilerin demografik özellikleri ve dürtü ile yapılan alışverişlerin arkasındaki psikolojik faktörler analiz edilmektedir. Düşünmeden hareket eden müşteriler ile dürtü etkisiyle satın alan tüketicilerin profilleri analiz edilmektedir. Bu analize dayanarak, tez, düşünmeden ve dürtü ile yapılan alışverişlerin nedenleri ile bu tüketim kültürünün olumsuz sonuçlarını tartışmaktadır. Tez ayrıca, potansiyel Internet tabanlı güvenlik sorunları, Internet erişimi güçlükleri ve müşteri güveni sorunları gibi olumsuz riskleri vurgulamaktadır. Bu teze özel olarak, Internet üzerinden alışveriş yapan müşterilerin eğilimlerini ve alışverişin müşteriler üzerindeki etkisini anlamak için bir anket düzenlenmiştir. Son olarak, analitik çalışmaların sonuçlarına bağlı olarak önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Çevrimiçi alışveriş, dürtüsel alışveriş, statü tüketimi, hazcı tüketimMaster Thesis Citation Count: Demirtaş, Almila Umay (2017). Analysis of organizational learning: A research on information and communication technology industry in Ankara / Örgütsel öğrenme analizi: Ankara'da bilgi ve iletişim teknoloji endüstrisi üzerine bir araştırma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Analysis of organizational learning: A research on information and communication technology industry in Ankara(2017) Demirtaş, Almila UmayTeknoloji, insan hayatının her alanında gelişip yaygınlaştığı için firmalar da bu süreçten kaçınılmaz olarak etkilenmektedir. Bilgi yönetimi, tam da bu noktada teknoloji odaklı firmalarda önemli bir değere sahiptir. Çünkü, bu şirketler "öğrenen organizasyonlar" olarak bilgi yönetimini yoğun bir şekilde kullanmaktadır. Örgütsel öğrenme, bilgi yönetiminin etkili bir şekilde uygulanmasında önemli bir role sahiptir. Bu araştırmanın amacı, örgütsel öğrenme faaliyetlerinin belirli demografik ve firma ile ilgili faktörlerle olan ilişkisini bilgi yönetimi perpektifinde ölçmektir. Bunun için, Ankara ilinde seçilmiş teknoparklarında bulunan firmalarının yaşı, yeri, faaliyet alanı, firma sahiplerinin işyeri ve eğitim seviyesi gibi belirli özellikler ele alınmıştır. Araştırma, Ankara'nın küçük ve orta ölçekli bilgi iletişim teknolojileri-yazılım şirketlerinde 110 yönetici ve şirket sahiplerine yapılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, ilgili firmalarda bilgi yönetimi perspektifi açısından örgütsel öğrenme faaliyetlerinin bilgi iletişim teknolojisi ve yazılım firma sahiplerinin iş tecrübesi ve firmalarının yaşı arasında önemli ilişkiler bulunmaktadır.Master Thesis Citation Count: Yıldız, M. (2002). Assembly line balancing in a heavy equipment factory. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Assembly line balancing in a heavy equipment factory(2002) Yıldız, MehmetFirmalar, toplam maliyetlerini düşürmek ve pazar paylarını arttırmak için, üretim hatlarının tasarımlarını iyileştirmeye gereksinim duyarlar. Talepteki hızlı değişim daha kısa zamanda daha fazla üretim yapma zorunluluğunu getirmektedir. Bu tezde, iş makinaları üretim fabrikasındaki Bachoe - Loader hattı incelenmiştir. Değişik metodlarla elde edilen çözümlerin, performans karakteristikleri ve toplam üretim maliyetleri baz alınarak, mevcut üretim hattı ile karşılaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar U-lino yönteminin en iyi çözüm olduğunu göstermiştir. Bu çözüm ile yıllık fabrika giderleri yaklaşık 55.000 $ düşürülürken; toplam artık zaman da %98 oranınında azaltılmıştır. Üretim miktarı ise %42 oranında arttırılmıştir.Master Thesis Citation Count: Eke, Ö. (2002). Assessment of total quality management efforts: An application in a company. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Assessment of total quality management efforts: An application in a company(2002) Eke, ÖzgeBu tezin amacı, toplam kalite yönetimi çabalarının çalışanların davranışları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bir meşrubat pazarlama şirketinde girdi olarak toplam kalite yönetimi ilkeleri ile iş ile bağıntılı sonuçlar arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu çalışmada, birbirinden bağımsız ölçütlerin geliştirildiği kanıtlanmıştır. Bu şirkette 35 çalışanı kapsayan araştırma sonuçlan, beklenildiği gibi, sürekli iyileştirme, takım çalışması, personel odaklılık ve işle ilgili çıktılar arasında önemli istatistiksel bağıntılar olduğunu göstermiştir. Yapılan çalışmalara göre bu ilişkilerden en önemlisi takım çalışması ile iş tatmini arasında görülmüştürMaster Thesis Citation Count: Turhan, Dilşah Yağmur (2017). Bireyci ve toplulukçu değerler acısından kurumsal sosyal sorumluluk algısı / Perception of corporate social responsibility in terms of individualist and collectivist values. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Bireyci ve toplulukçu değerler acısından kurumsal sosyal sorumluluk algısı(2017) Turhan, Dilşah YağmurKurumsal sosyal sorumluluk temelinde, örgütlerin toplumdan aldığını topluma geri kazandırma görüşünü savunmaktadır. Bu bağlamda örgütler kurumsal sosyal sorumluluğu toplumun refah seviyesini artırmak için de kullanmaktadır. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluk, örgütlerin temel görevleri dışında, gönüllü bir şekilde toplumun yararına faaliyetlerde de bulunmaktadır. Örgütler sadece kendi amaçlarını gerçekleştirmeyip bulunduğu toplumun sorunlarına ve refahına katkıda bulunmaktadır. Bu bağlamda farklı kültürlerin farklı kurumsal sosyal sorumluluk algısı bulunmaktadır. Araştırma kapsamında bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algılamaları incelenmekte ve bu algıların, çalışanların bireyci ve toplulukçu değerler ile ilişkisi araştırılmaktadır. Araştırmada niteliksel veri toplama yöntemlerinden anket uygulamasına başvurulmuştur. Araştırma için yerli sermayeli teknoloji ve beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren beyaz eşya firmasının Ankara ve Eskişehir de bulunan fabrikasında beyaz ve mavi yakalı 234 kişi üzerinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile toplulukçu değerlere sahip olma algısı arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Bu bağlamda toplulukçu değerlere sahip bireyler, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını desteklemektedir. Bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile bireyci değerlere sahip olma algısı arasında anlamlı ve negatif bir ilişki vardır. Bu bağlamda bireyci değerlere sahip bireyler, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını desteklememektedir.Master Thesis Citation Count: Mahmood, A. (2015). Building strong brand (theory and practice) a case study. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Building strong brand (theory and practice) a case study(2015) Mahmood, AhmedMarka inşa etme konsepti, firmalar tarafından uygulanmış ve onları hayatta tutma konusunda başarılı bir yol olduğu kanıtlanmıştır. Tüketici-marka ilişkisini geliştirmek, çağdaş pazarlamanın önemli konularından birisi olmuştur. Bu tez, markalaşmanın yeni trendini ve markalaşmayı sağlamanın faydaları amacı ile güçlü etkin bir marka kurmayı açıklamayı hedefler. İlk olarak markalaşmanın literatürü açıklandı, Apple'ın markalaşma programları takip edildi. Sonuçta deneysel bir çalışma yürütüldü. Son olarak, uygulama, Ankara Çankaya Üniversitesi öğrencileri üzerine yapılmıştır. Nicel araştırma yöntemleri kullanılarak Apple markasının marka oluşturma faktörleri ile finansal olmayan markalama yararları arasında korelasyon aranmış ve marka hazcılığı değerlendirilmiştir. Bu çalışma bağımsız çeşitlilikte hareket eden (toplu ve bireysel) marka inşa etme faktörleri ve finansal olmayan markalaşma faydaları arasında pozitif ve belirgin korelâsyonlar olduğunu kanıtladı. Ek olarak, açıkça en etkin marka inşa etme faktörü, finansal olmayan markalaşma faydası markayla özdeşleşme sağlayan markanın göze çarpması, Diğer yandan marka inşa eden Apple'ın müşteri gözünde rasyonelden daha çok duygusal sayıldığını gösteren. CBBE'de duygusal marka inşa faktörlerinin rasyonel etkilerden daha güçlü olduğu bulundu.Master Thesis Citation Count: Kuyumcu, C. (2002). Construction project management: The usage of computer technology in applications.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Construction project management: The usage of computer technology in applications(2002) Kuyumcu, CemProje yönetiminin tam anlamıyla uygulanabildiği alanlardan biri inşaat sektörüdür. Bu araştırmada, proje yönetimi hakkında özlü bilgi verilmiş ve proje yönetiminde bilgisayar yazılımı kullanımını etkileyen faktörler hakkında yorum ve öneriler sunulmuştur. Verilen bu bilgiler doğrultusunda; bir akış diyagramı oluşturulmuş, Visual Basic 6.0 kullanılarak bir program yapılmıştır. Bu programla;bilgisayar kullanıcısının proje yönetimi için bir yazılım kullanıp kullanmama karan vermesine de yardım edilmeye çalışılmıştırMaster Thesis Citation Count: Gönen, E. (2002). Cost comparison of establishing classroom-based private education course institution and an internet-based asynchronous education institution. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Cost comparison of establishing classroom-based private education course institution and an internet-based asynchronous education institution(2002) Gönen, ErayBu çalışmanın başlıca amacı, sınıf-tabanlı özel dershaneleri ve internet-tabanlı zamanuyumsuz eğitim kurumlarının karşılaştırmalı analizini maliyet açısından elde etmektir. Ayrıca, bu kurumların önemli özellikleri belirtilmekte ve her iki eğitim sistemi için, öğretim ve öğrenim strateji lerindeki farklar tartışılmaktadır. İnternet-tabanlı eğitim sistemlerinin avantajları ve dezavantajları vurgulanarak, bu sistemin gelecekte daha fazla tartışılacak bir eğitim metodu seçeneği olduğu gösterilmeye çalışılmaktadır. Özellikle, her iki kurum için maliyet yapılarındaki farklar araştırılmaktadır ve bu maliyet özellikleri ile bağlantılı olarak, belirli şartlar altında başa-baş öğrenci sayısı elde edilmektedir. Eğitim kurumunun karşılaştırmalı maliyet hesaplarının karmaşıklığında, bu yordamın basitleştirilmesine çalışılmaktadır. Maliyet hesapları ve varsayımları, ağırlıklı olarak uzmanların görüşlerine dayandırılmaktadır. Ayrıca, çalışmanın bulguları ışığında, kullanılan medya teknolojisine ve derslerin karmaşıklığına bağlı olarak, internet-tabanlı eğitim sisteminin maliyetlerinin önemli miktarda artabileceği görülmektedir. İnanılmaktadır ki, ders geliştirme maliyeti, internet-tabanlı eğitim kurumlarının yayılması için önemli bir engel oluşturmaktadır. Ancak, teknolojinin bazı imkanlarını kullanmayarak, mantıklı başa-baş öğrenci sayısı elde edilebilmektedirMaster Thesis Citation Count: Ayabakan, İ. T. (2002). Credit card possession in Turkey. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Credit card possession in Turkey(2002) Ayabakan, İsmail Taninu çalışmanın amacı Türkiye'deki kredi kartı işlem sayılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. İlk bölümde Türkiye'de ve dünyadaki kredi kartı işlemlerini tarihsel gelişiminden bahsedilmiştir. Sonraki bölümde ekonometri hakkında teorik bilgiler verilmiştir. Doğrusal olasılık modeli, en küçük kareler ve regresyon analizi methodları kısaca açıklanmıştır. Regresyon analizi tekniğiyle kredi kartı işlem adedini etkileyen faktörler saptanmıştır.İstihdam edilen ve işsiz sivil nüfus, ATM terminallerinin sayısı, dolar kuru ve kamu kesiminde çalışanlara verilen maaşlar, yıllık kredi kartı işlem adedini etkileyen anahtar değişkenler olarak elde edilmiştir. Giyim harcamaları endeksi aylık tahmin için tutarlı tek değişken olarak bulunmuştur. Konuya ilişkin öneriler son bölümde sunulmuşturMaster Thesis Citation Count: Smeik, M. (2002). Designing an information system for management export department process. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü.Designing an information system for management export department process(2002) Smeik, MulhamBu çalışmanın amacı Türkiye'de faaliyet gösteren bir oto cam fabrikası ihracaat bölümü için bir bilişim sistemi kurmaktır. Söz konusu fabrikanın ihracaat bölümünde yürütülen işlemler gözlendiğinde hemen tüm işlemlerin menuel olarak yapıldığı, dolayısıyla büyük bir çaba ve zaman kaybı olduğu fark edilmiştir. İhracaat bölümün altyapısı incelendikten sonra da bu çalışmanın yapılmasına karar verilmiştir. Firmanın uygulanmakta olduğu sistem analiz edilmiş, kullanılan ve yaratılan verileni toplanması, saklanması ve işletimini desteklemediği görülmüştür. Firmanın gelecekte de işgücü ve zaman kabını önlemek, yapılan işlem ve uygulanan süreçleri daha tutarlı hale getirmek için bu çalışmada sunulan bilişim sistemi tasarlanarak uygulamaya sokulmuştur.Master Thesis Citation Count: Demir Atalay, Kübra (2021). Destination marketing: The case of Cappadocia brand image from local tourists / Destinasyon pazarlaması: Kapadokya'nın marka imajı üzerine bir örnek. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Destination marketing: The case of Cappadocia brand image from local tourists(2021) Demir Atalay, KübraGünümüzde turistlerin gitmek istedikleri destinasyonları seçerken eskiye göre daha seçici oldukları görülmektedir. Turistleri destinasyona çekmek ancak daha kaliteli turizm ürünleri sunarak ve daha sofistike pazarlama uygulamaları ile mümkün olabilir. Turizm sektöründe artan rekabet koşulları, turizm bölgelerinin rakiplerinden farklılaşması gerekliliğini ortaya çıkarmış ve bölgelerin pazarlanması önem kazanmıştır. Destinasyonların temel amacı, destinasyonları ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtmak ve bölgeye dikkat çekmektir. Destinasyon pazarlaması, ürünlerin farklı ve kaliteli turistik ürünleri ziyaretçilere sunarak turistlerin tatmin olmasını sağlar. Buna göre markalaşma, destinasyonları farklılaştıracak ve tanıtacak bir pazarlama aracı olarak kullanılmalıdır. Marka imajı, markalaşmanın en önemli bileşenidir. Destinasyon imajının, seyahat edenlerin destinasyon seçimi, karar verme süreci ve memnuniyet seviyesi gibi davranışları üzerinde etkisi vardır. Bu bağlamda tez için bu konunun seçilmesindeki temel amaç destinasyonların pazarlanması ve markalaşması ile ilgili stratejileri belirlemek, bu konuda farkındalık oluşturmak, Kapadokya'nın destinasyon merkezi olarak nasıl algılandığını gözlemlemek ve imaj faktörlerinin turistlerin memnuniyet düzeyi, bölgeye yönelik genel tutumu ve ziyaret sıklığı üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemektir. Elde edilen sonuçlara göre, destinasyon imaj faktörlerinin (Konfor / Güvenlik, İlgi / Macera, Doğal Durum, Turist Olanakları, Tatil Yeri Atmosferi / İklim ve Ucuzluk) turistlerin memnuniyet düzeyini etkilediğini gözlemlemiştir. Destinasyon imaj faktörlerinin turistlerin ziyaret sıklığını etkilediği görülmüştür. Destinasyon imaj faktörlerinin, turistlerin bölgeye yönelik genel tutumu üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Turistlerin Kapadokya'ya yönelik tutumlarının cinsiyete göre farklılık gösterdiği kadın turistlerin bölgeye karşı tutumlarının daha olumlu olduğu gözlemlenmiştir. Ancak genel tutum yaş grupları arasında farklılık göstermemektedir.