İşletme Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/24
Browse
Browsing İşletme Bölümü by Author "116684"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Article Brand Loyalty İn The Cosmetics Industry: A Field Study On Turkish Women‟s Brand Loyalty Among Cosmetics Products(2005) Özdemir, Handan; Özdemir, Handan; Parıltı, Nurettin; 120408; 116684Cosmetics industry has a share of 135 billion dollars in the global market. The biggest multinational cosmetics companies in the world such as Avon, Procter and Gamble, Estee Lauder, Nivea, L’oreal are very much interested in the Turkish market. Turkey is a developing country in terms of cosmetics consumption and has a great potential with a population of 70 million. This study aims to determine whether turkish women have brand loyalty among skin-care products in the cosmetics sector. It is our hope that the results of this study will help foreign and domestic cosmetics companies, already existing in or planning to enter the Turkish market, in shaping their marketing strategies.Article Do Young Consumers Abandon Ship after a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence from an Emerging Market(2019) Özdemir, Handan; Özdemir, Handan; 120408; 116684Reklamlarda “ünlü kullanımı, şöhretli kişilerin toplumun bireyleri üzerindeki büyük nüfuzundan dolayı etkili bir yöntemdir. Bir markanın başarısı, bir ünlünün başarısı ile tamamen içiçe geçmiş olabilir. Bu araştırma, bir tutundurma yöntemi olarak ünlü kullanımının tüketicilerin zihinlerindeki etkinliğini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın diğer temel hedefi ise, Türk tüketicilerin ünlü kişilerin karıştığı skandallardan etkilenme durumlarını ortaya koymak ve bu skandalların ardından tüketici satın alma davranışlarının aynı kalıp kalmadığını keşfetmektir. 390 tüketici ile tanımsal araştırma yürütülmüş olup, Türk tüketicilerin genel tutumları ve satın alma davranışları saptanmıştır. Yüzyüze yapılan anketlerin sonucunda, tüketicilerin büyük çoğunluğunun ünlü kişilerin özel hayatları hakkında eleştirel oldukları ve ünlü kişi bir skandala karıştığında desteklediği ürün veya hizmeti satın alma kararları üzerinde olumsuz etkisi olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçları, Türk pazarında markaların ünlü kullanımının, tüketicilerin ünlü kişinin markası zedelendiğinde verdileri tepki göze alınarak, son derece riskli olduğunu doğrulamıştır. İşletmeler, ortaya çıkan bir skandalın ardından markalarının batmasını önlemek için, ünlü kişiden kendilerini uzaklaştırmayı ve zararlarını kontrol altına almayı öğrenmek zorundadırlar.Article Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi(2012) Özsaçmacı, Bülent; Akbay Özdemir, Handan; Özsaçmacı, Bülent; 120408; 116684; 19729Bu çalışmanın amacı, atanmış veya seçilmiş rol modellerinin üniversite öğrencilerinin satın alma eğilimleri ve satın alma davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Veriler, Ankara’da iki ayrı üniversitede okuyan ve yaşları 18- 23 arasında değişen toplam 173 öğrenciden oluşan bir anket örnekleminden elde edilmiştir. Atanmış (assigned) rol modellerinin (aileler) genç tüketicilerin satın alma eğilimlerinde ve davranışlarında etkili olduğu belirlenirken, sporcuların ve ünlülerin sadece satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Türk kültürü kolektivist bir kültür olduğundan, kişisel veya ünlülere odaklı sosyal ilişkilerin genç tüketicilerin satın alma eğilim ve davranışlarında önemli bir rol oynaması beklenmektedir.Article Yıldız Gücü (Star Power): Yıldız Sporcular Y KuşağıTüketicilerinin Tüketim Kararlarını Etkiler Mi?(2021) Özdemir, Handan; Akagün Ergin, Elif; Avcı, Mustafa Serhat; 116684; 120408Bu araştırmanın amacı, “yıldız gücü faktörleri” olarak bilinen; profesyonel güvenilirlik, sempatik kişilik, atletik uzmanlık, sosyal çekicilik ve karakteristik tarz faktörlerinin Y kuşağı tüketicilerin genel ve spesifik tüketimleri üzerindeki etkilerini ortaya koymak ve yıldız gücü etkisinin cinsiyet ve yaş demografik değişkenleri ile ilişkilerini incelemektir