Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Uluslararası Ticaret ve Finansman
Bölümümüzün amacı global ticaret ortamında uluslararası iş olanaklarını keşfetmek, tehditleri tahmin ve yönetim sürecini yürütmek amacıyla bilgi, tecrübe ve yabancı dil ile donatılmış; açık fikirli ve uluslararası performansa sahip, uzman, özgüveni yüksek, takım ruhunu kavramış bilinçli ve evrensel değerlere saygılı bir kuşak yetiştirmek.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmanın amacı, atanmış veya seçilmiş rol modellerinin üniversite öğrencilerinin satın alma eğilimleri ve satın alma davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Veriler, Ankara’da iki ayrı üniversitede okuyan ve yaşları 18- 23 arasında değişen toplam 173 öğrenciden oluşan bir anket örnekleminden elde edilmiştir. Atanmış (assigned) rol modellerinin (aileler) genç tüketicilerin satın alma eğilimlerinde ve davranışlarında etkili olduğu belirlenirken, sporcuların ve ünlülerin sadece satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Türk kültürü kolektivist bir kültür olduğundan, kişisel veya ünlülere odaklı sosyal ilişkilerin genç tüketicilerin satın alma eğilim ve davranışlarında önemli bir rol oynaması beklenmektedir.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, İşletme

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Ergin Akagün, Elif; Akbay Özdemir, Handan; Özsaçmacı, Bülent, "Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol. 47, No. 1, pp. 58-68, (2012).

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi

Volume

47

Issue

1

Start Page

58

End Page

68