Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2012

Authors

Akbay Özdemir, Handan
Özsaçmacı, Bülent

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmanın amacı, atanmış veya seçilmiş rol modellerinin üniversite öğrencilerinin satın alma eğilimleri ve satın alma davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Veriler, Ankara’da iki ayrı üniversitede okuyan ve yaşları 18- 23 arasında değişen toplam 173 öğrenciden oluşan bir anket örnekleminden elde edilmiştir. Atanmış (assigned) rol modellerinin (aileler) genç tüketicilerin satın alma eğilimlerinde ve davranışlarında etkili olduğu belirlenirken, sporcuların ve ünlülerin sadece satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Türk kültürü kolektivist bir kültür olduğundan, kişisel veya ünlülere odaklı sosyal ilişkilerin genç tüketicilerin satın alma eğilim ve davranışlarında önemli bir rol oynaması beklenmektedir.
The purpose of this paper is to examine the influence of assigned and aspirational role models on the buying intentions and buying behavior of college students. Data were obtained from a survey sample of 173 students, aged 18-23 years, from two universities in Ankara, Turkey. Assigned role models (parents) were determined to be influential in the buying intentions and behavior of the students; whereas athletes and celebrities were influential only over the buying behavior. Since Turkish culture is a collectivist one, it is expected that personal and celebrity- oriented social relations play an important role in the buying intentions and behavior of young consumers.

Description

Keywords

Rol Model, Satın Alma Eğilimi, Satın Alma Davranışı, Üniversite Öğrencileri, Role Model, Purchase Intentions, Purchase Behavior, College Students

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Ergin Akagün, Elif; Akbay Özdemir, Handan; Özsaçmacı, Bülent, "Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol. 47, No. 1, pp. 58-68, (2012).

WoS Q

Scopus Q

Source

Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi

Volume

47

Issue

1

Start Page

58

End Page

68