Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi

dc.contributor.authorÖzsaçmacı, Bülent
dc.contributor.authorAkbay Özdemir, Handan
dc.contributor.authorÖzsaçmacı, Bülent
dc.contributor.authorID120408tr_TR
dc.contributor.authorID116684tr_TR
dc.contributor.authorID19729tr_TR
dc.date.accessioned2020-05-05T20:42:11Z
dc.date.available2020-05-05T20:42:11Z
dc.date.issued2012
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme bölümüen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, atanmış veya seçilmiş rol modellerinin üniversite öğrencilerinin satın alma eğilimleri ve satın alma davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Veriler, Ankara’da iki ayrı üniversitede okuyan ve yaşları 18- 23 arasında değişen toplam 173 öğrenciden oluşan bir anket örnekleminden elde edilmiştir. Atanmış (assigned) rol modellerinin (aileler) genç tüketicilerin satın alma eğilimlerinde ve davranışlarında etkili olduğu belirlenirken, sporcuların ve ünlülerin sadece satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Türk kültürü kolektivist bir kültür olduğundan, kişisel veya ünlülere odaklı sosyal ilişkilerin genç tüketicilerin satın alma eğilim ve davranışlarında önemli bir rol oynaması beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to examine the influence of assigned and aspirational role models on the buying intentions and buying behavior of college students. Data were obtained from a survey sample of 173 students, aged 18-23 years, from two universities in Ankara, Turkey. Assigned role models (parents) were determined to be influential in the buying intentions and behavior of the students; whereas athletes and celebrities were influential only over the buying behavior. Since Turkish culture is a collectivist one, it is expected that personal and celebrity- oriented social relations play an important role in the buying intentions and behavior of young consumers.en_US
dc.identifier.citationErgin Akagün, Elif; Akbay Özdemir, Handan; Özsaçmacı, Bülent, "Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol. 47, No. 1, pp. 58-68, (2012).en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage58en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/3620
dc.identifier.volume47en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRol Modelen_US
dc.subjectSatın Alma Eğilimien_US
dc.subjectSatın Alma Davranışıen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.subjectRole Modelen_US
dc.subjectPurchase Intentionsen_US
dc.subjectPurchase Behavioren_US
dc.subjectCollege Studentsen_US
dc.titleSatın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisitr_TR
dc.titleSatın Alma Eğilim ve Davranışlarında Rol Modellerin Etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of Role Models for Purchase Trend and Behavioren_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2f561d4f-eabe-4b59-9b2a-fbcf2e042bc1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2f561d4f-eabe-4b59-9b2a-fbcf2e042bc1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Ergin Akagün, Elif; Akbay Özdemir, Handan; Özsaçmacı, Bülent.pdf
Size:
767.17 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: