Browsing by Author "Yurtseven, Ömer"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Denizcilik Sektöründe Yük Taşımacılığı ve Dış Ticaret İlişkisi: Türkiye Örneği(2024) Gürses, Cemre; Yurtseven, Ömer; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiBu tezin amacı denizcilik sektöründe yük taşımacılığının dış ticarete etkisini Türkiye örneğinde açıklamaktır. Bu amaçla Türkiye İstatistik Kurumu ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın internet sitelerinden elde edilen 2013-2023 verileri kullanılmıştır. Ekonometrik yöntem olarak zaman serisi yöntemi seçilmiştir. Ekonomik büyüme Sanayi Üretim Endeksi ile temsil edilmektedir. Bu çalışmada yer alan beş değişken (İhracat, İthalat, Hacim, Elleçleme ve Endeks) logaritmik formda kullanılmıştır. Serilerin durağanlığını analiz etmek amacıyla birim kök testleri kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkinin kısa dönem bulgusunu belirlemek amacıyla Regresyon analizi Sıradan En Küçük Kareler (OLS) yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Toda-Yamamoto nedensellik testi ile OLS sonuçlarının birbirini desteklediği görülmüştür. Denizcilik sektöründe deniz yoluyla yük taşımacılığının dış ticaret üzerinde etkisi bulunmaktadır. Bu etkinin kısa vadede olumlu olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Denizcilik Sektörü, Yük Taşımacılığı, VAR Modeli, Zaman SerisiArticle Foreign Direct Investment Operations of International Businesses and Their Impact in Turkey(2020) Yurtseven, Ömer; Temiz Dinç, Dilek; Gökmen, Aytaç; 52039; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiThe Republic of Turkey is located at the crossroads of many trade and investment routes, converging East with the West and North with the South. However, Turkey is not self-sufficient with respect to capital formation. As a result, it wishes to obtain the deficient part of the capital stock from foreign sources, mainly from foreign direct investment (FDI). The purpose of this paper is to examine the FDI inflows to the Turkish Republic and its effect on economic growth by employing the augmented Dickey-Fuller test, Phillips-Perron, Kwiatkowski, Phillips, Schmidt, Shin unit root tests, and least squares method. The results indicate that FDI inflows to Turkey bring about economic growth.Article Hizmet Sektöründe Marka Konumlandırma Bağlamında Tüketici Tatmini: Ankara Starbucks Çalışması(2018) Şandır, Serkan; Yurtseven, Ömer; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiIt has become quite important to create a brand and increase brand awareness in today’s global world where the interaction among societies have increased tremendously. Brands that position themselves on a worldwide basis while keeping their own cultural traits, increase their chances of success. The main purpose of this study is to investigate the impact of customer satisfaction and social activities on brand positioning. For this, a survey is conducted in one of the most successful service sector firms, Starbucks. Its customers’ satisfaction in relation to brand positioning in Turkish market specifically in Ankara has been explored. The results show that there is a meaningful relationship between customer satisfaction and brand positioning of Starbucks in Ankara. Participation by customers in social activities has also proven to have a positive relationship with brand positioning.Article Türk İmalat Sektöründe Reklam Yoğunluğu Belirleyicilerinin Panel Veri Analizi(2023) Yurtseven, Ömer; Günalp, Burak; 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman; 03.07. Yönetim Bilişim Sistemleri; 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiBu çalışmada 66 dört haneli Türk imalat endüstrisi için 1993–1999 dönemine ait panel veriler kullanılarak reklam yoğunluğunun belirleyenleri araştırılmaktadır. Havuzlanmış en küçük kareler ve sabit etkiler regresyonlarından elde edilen sonuçlar reklam yoğunluğu ile yoğunlaşma arasında bir kuadratik ilişkinin varlığını ortaya koymuştur: Reklam yoğunluğu yoğunlaşma oranı ile birlikte önce artmakta, yoğunlaşma oranı belli bir eşik değerin üzerine çıktığında yoğunlaşma oranındaki artışlar reklam yoğunluğunu azalmaktadır. Sonuçlar ayrıca, daha kârlı ve daha hızlı büyüyen endüstrilerin daha yoğun reklam verdiğini göstermiştir. Ürün dayanıklılığı, ihracat yoğunluğu ve tüketim malları satışı reklam yoğunluğunu etkileyen diğer faktörler olarak görünmektedir. Ancak, bu faktörlere ilişkin kanıtlar çok güçlü değildir.
