Türk İmalat Sektöründe Reklam Yoğunluğu Belirleyicilerinin Panel Veri Analizi
No Thumbnail Available
Date
2023
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmada 66 dört haneli Türk imalat endüstrisi için 1993–1999 dönemine ait panel veriler kullanılarak reklam yoğunluğunun belirleyenleri araştırılmaktadır. Havuzlanmış en küçük kareler ve sabit etkiler regresyonlarından elde edilen sonuçlar reklam yoğunluğu ile yoğunlaşma arasında bir kuadratik ilişkinin varlığını ortaya koymuştur: Reklam yoğunluğu yoğunlaşma oranı ile birlikte önce artmakta, yoğunlaşma oranı belli bir eşik değerin üzerine çıktığında yoğunlaşma oranındaki artışlar reklam yoğunluğunu azalmaktadır. Sonuçlar ayrıca, daha kârlı ve daha hızlı büyüyen endüstrilerin daha yoğun reklam verdiğini göstermiştir. Ürün dayanıklılığı, ihracat yoğunluğu ve tüketim malları satışı reklam yoğunluğunu etkileyen diğer faktörler olarak görünmektedir. Ancak, bu faktörlere ilişkin kanıtlar çok güçlü değildir.
Description
Keywords
İşletme
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A

OpenCitations Citation Count
N/A
Source
Business and Management Studies: An International Journal
Volume
11
Issue
3
Start Page
1026
End Page
1037
Collections
Google Scholar™

OpenAlex FWCI
0.61515467
Sustainable Development Goals
6
CLEAN WATER AND SANITATION

7
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY

8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

10
REDUCED INEQUALITIES

11
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES

12
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

13
CLIMATE ACTION

14
LIFE BELOW WATER

16
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS

17
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
