Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Türk İmalat Sektöründe Reklam Yoğunluğu Belirleyicilerinin Panel Veri Analizi

No Thumbnail Available

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Uluslararası Ticaret ve Finansman
Bölümümüzün amacı global ticaret ortamında uluslararası iş olanaklarını keşfetmek, tehditleri tahmin ve yönetim sürecini yürütmek amacıyla bilgi, tecrübe ve yabancı dil ile donatılmış; açık fikirli ve uluslararası performansa sahip, uzman, özgüveni yüksek, takım ruhunu kavramış bilinçli ve evrensel değerlere saygılı bir kuşak yetiştirmek.
Organizational Unit
Yönetim Bilişim Sistemleri
Bölümün amacı farklı disiplinleri entegre ederek bilgiyi yaratan, depoloyan, erişimi sağlayan ve bu depolanan veriden yeni bilgi ortaya çıkarabilen mezunlar yetiştirmektir. Mezunlarımızın analitik düşünceye sahip, yönetim ve bilişim süreçlerini bilen, tasarlayabilen ve yönetebilen bireyler olmaları hedeflenmektedir. 

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmada 66 dört haneli Türk imalat endüstrisi için 1993–1999 dönemine ait panel veriler kullanılarak reklam yoğunluğunun belirleyenleri araştırılmaktadır. Havuzlanmış en küçük kareler ve sabit etkiler regresyonlarından elde edilen sonuçlar reklam yoğunluğu ile yoğunlaşma arasında bir kuadratik ilişkinin varlığını ortaya koymuştur: Reklam yoğunluğu yoğunlaşma oranı ile birlikte önce artmakta, yoğunlaşma oranı belli bir eşik değerin üzerine çıktığında yoğunlaşma oranındaki artışlar reklam yoğunluğunu azalmaktadır. Sonuçlar ayrıca, daha kârlı ve daha hızlı büyüyen endüstrilerin daha yoğun reklam verdiğini göstermiştir. Ürün dayanıklılığı, ihracat yoğunluğu ve tüketim malları satışı reklam yoğunluğunu etkileyen diğer faktörler olarak görünmektedir. Ancak, bu faktörlere ilişkin kanıtlar çok güçlü değildir.

Description

Keywords

İşletme

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Business and Management Studies: An International Journal

Volume

11

Issue

3

Start Page

1026

End Page

1037