Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Türk İmalat Sektöründe Reklam Yoğunluğu Belirleyicilerinin Panel Veri Analizi

dc.contributor.author Yurtseven, Ömer
dc.contributor.author Günalp, Burak
dc.contributor.other Uluslararası Ticaret ve Finansman
dc.contributor.other Yönetim Bilişim Sistemleri
dc.date.accessioned 2025-05-13T12:33:20Z
dc.date.available 2025-05-13T12:33:20Z
dc.date.issued 2023
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada 66 dört haneli Türk imalat endüstrisi için 1993–1999 dönemine ait panel veriler kullanılarak reklam yoğunluğunun belirleyenleri araştırılmaktadır. Havuzlanmış en küçük kareler ve sabit etkiler regresyonlarından elde edilen sonuçlar reklam yoğunluğu ile yoğunlaşma arasında bir kuadratik ilişkinin varlığını ortaya koymuştur: Reklam yoğunluğu yoğunlaşma oranı ile birlikte önce artmakta, yoğunlaşma oranı belli bir eşik değerin üzerine çıktığında yoğunlaşma oranındaki artışlar reklam yoğunluğunu azalmaktadır. Sonuçlar ayrıca, daha kârlı ve daha hızlı büyüyen endüstrilerin daha yoğun reklam verdiğini göstermiştir. Ürün dayanıklılığı, ihracat yoğunluğu ve tüketim malları satışı reklam yoğunluğunu etkileyen diğer faktörler olarak görünmektedir. Ancak, bu faktörlere ilişkin kanıtlar çok güçlü değildir. en_US
dc.identifier.doi 10.15295/bmij.v11i3.2278
dc.identifier.endpage 1037 en_US
dc.identifier.issn 2148-2586
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1026 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15295/bmij.v11i3.2278
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/9812
dc.identifier.volume 11 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Business and Management Studies: An International Journal en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Türk İmalat Sektöründe Reklam Yoğunluğu Belirleyicilerinin Panel Veri Analizi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication f3839bda-2f48-499c-89be-0e4a116031e1
relation.isAuthorOfPublication cb777130-6774-411c-ab4a-827203309bd9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f3839bda-2f48-499c-89be-0e4a116031e1
relation.isOrgUnitOfPublication bd222a9b-d4d1-4d56-b154-f224ac7be5c7
relation.isOrgUnitOfPublication 907f32e8-a2ec-47a0-b274-af0eefc912b5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery bd222a9b-d4d1-4d56-b154-f224ac7be5c7

Files