İç Mimarlık Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/208
Browse
Browsing İç Mimarlık Bölümü Tezleri by Department "Fen Bilimleri Enstitüsü / İç Mimarlık Ana Bilim Dalı"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Biyofilik Tasarım Unsurlarının İç Mekanlardaki Mekansal Algı Üzerindeki Etkisi: Ofis Ortamları Üzerine Bir Vaka Çalışması(2024) Kurnaz, İrem; Demirbaş, Güler Ufuk; İç MimarlıkBu çalışma, biyofilik tasarım unsurlarının ofis ortamına entegrasyonunu ve kullanıcıların duygusal durumu üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Biyofilik tasarım, insan doğası ile bağlantıyı güçlendirmek amacıyla doğal unsurları yapılı çevreye dahil etmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada, biyofilik tasarım unsurları biyofilik tasarım matrisine göre özenle seçilmiş ve tasarlanan ofis ortamına aşamalı bir şekilde entegre edilmiştir. Entegrasyon süreci doğanın doğrudan ve dolaylı unsurlarını, doğal şekil ve formları, doğal desen ve malzemeleri içermektedir. Biyofilik tasarımın teorik temelleri üzerinde durulmuş ve seçilen unsurların mekânsal düzenlemelere nasıl dâhil edildiği detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Araştırmanın bir diğer önemli aşaması ise biyofilik tasarım unsurlarının ofis kullanıcıları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla bir anket çalışması yapılmış ve kullanıcıların duygusal durumları analiz edilmiştir. Anket sonuçları, biyofilik tasarım unsurlarının kullanıcıların duygusal durumu ve genel refahı üzerinde olumlu etkileri olduğunu göstermektedir. Bu tez, biyofilik tasarımın ofis ortamlarındaki potansiyel faydalarını ortaya koymakta ve gelecekteki ofis tasarımlarında biyofilik unsurların daha yaygın kullanımı için öneriler sunmaktadır.Master Thesis Venedik Mimarlık Bienali'nde Mimari Temsilin Politik ve Ulusal Dinamikleri(2024) Kazandere, Emre; Çelebi, GülserBu tez, Venedik Mimarlık Bienali'nin ideolojik boyutlarını araştırmakta ve bu politik, kültürel ve ulusal çerçevelerin mimarlık söylemini nasıl etkilediğini incelemektedir. Bienal temalarının farklı edisyonları karşılaştırılarak küratöryel kararların, küresel ve yerel sosyo-politik gerçekliklere nasıl yansıdığı veya yanıt verdiği görülebilir. Özellikle, zaman içinde Türk Pavyonu'nun varlığıyla ortaya çıkan temaların diğer Bienal konularıyla nasıl kesiştiği veya ayrıştığına odaklanılmaktadır. Rusya, İsrail ve Türkiye gibi ülkelerin pavyonlarına dair vaka incelemeleri, burada mimarlığın sadece politik bir araç olarak işlev görmekle kalmayıp aynı zamanda ideolojiyi ifade etme aracı haline geldiğini de göstermektedir. Ulusal pavyonların, kendi kimliklerini oluştururken zor konularla nasıl başa çıktığını, daha geniş küresel anlatılara nasıl dâhil olduğunu ve Bienal'in birlikte yaşama, kültürel kimlik ve mimari ilerleme konusundaki sürekli tartışmasına nasıl katkıda bulunduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma, nihayetinde Bienali bir eleştiri alanı olarak öne çıkarmakta ve güncel ideolojik söylemleri yorumlamak üzere mimari tasarımı nasıl güncellediğini vurgulamaktadır.