İç Mimarlık Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/208
Browse
Browsing İç Mimarlık Bölümü Tezleri by Department "Fen Bilimleri Enstitüsü / İç Mimarlık Ana Bilim Dalı / İç Mimarlık Bilim Dalı"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis İç Mekan Geleneksel ve Akıllı İşitsel Peyzaj Algısında Kültürel Farklılıklar: Arap ve Türk Sakinler Üzerine Bir Odak Çalışması(2024) Al-Kan, Abdul Lah; Yörükoğlu, Papatya Nur Dökmeci; İç MimarlıkBu çalışmanın amacı, akıllı evlerin mevcut akustik durumunu anlamak, akıllı teknolojinin algılanan iç mekân ses peyzajına etkisini değerlendirmek ve bu algıya yönelik kültürel farklılıkları ölçmektir. Çalışmanın odak noktası, Türkiye'de yaşayan Arap ve Türk sakinlerdir. Geleneksel ve akıllı evleri ayırt etmek için bir yöntem bulunamadığından, her ev tipi için bir iç mekân akustik ortam senaryosu tasarlanmıştır. Araştırma sorularını yanıtlamak amacıyla bir anket yapılmış, katılımcılardan tasarlanmış geleneksel ve akıllı sesleri içeren ev ortamı ses senaryolarını dinlemeleri ve literatürde bulunan iç mekân işitsel peyzaj algısı değerlendirme ölçeğini kullanarak bu sesleri değerlendirmeleri istenmiştir. İngilizce ölçek, odak grup çalışmaları ile Arapça ve Türkçeye çevrilmiştir. Çalışmada, kültürel farklılıkların iç mekân işitsel peyzaj algısını etkilemediği, akıllı teknoloji seslerinin işitsel peyzaj hareketliği algısını artırırken kullanıcıların işitsel konfor düzeyini azaltmadığı ve gürültüye duyarlılığın iç mekân işitsel peyzaj algısı üzerinde belirgin bir etkisi olduğu bulunmuştur.Master Thesis Sessiz Kalırken Duyulmak: Tasarım Stüdyolarının Akustiği(2024) Özgüner, Muhterem Merve; Yörükoğlu, Papatya Nur Dökmeci; İç MimarlıkMimarlık eğitiminde tasarım stüdyoları, teorik ve pratik bilginin bir arada kullanıldığı, sorun çözümü odaklı eğitimin verildiği alanlar olması sebebiyle eğitimin temel yapı taşıdır. Gelecekte mekan tasarlayacak olan insanların eğitim aldıkları mekanlar bir örnek teşkil etmelidir. Öğrencilerin kendi aralarındaki fikir alış verişi ve eğiticilerin kendilerine aktarmış olduğu bilgi birikimi doğrultusunda stüdyolar içerisinde öğretilenin düzün aktarılması ve anlaşılabilir olması için konuşmanın anlaşılabilir olması gerekmektedir. Stüdyolar içerisinde bireysel çalışma, grup çalışması ve kritikler aynı anda gerçekleşmekte bu sebeple hem konuşulanın anlaşıldığı hem de konuşma mahremiyetinin sağlandığı akustik koşulların oluşturulması gerekmektedir. Bu çalışmada çoklu kullanıma yönelik alanların akustiği ele alındığında gerekli koşulların sağlanmasının tavan yüksekliğinde oluşan değişimler sayesinde gerçekleştirilebileceği hipoteziyle yola çıkılmıştır. Çankaya Üniversitesi Mimarlık Fakültesinde bulunan iki stüdyo seçilmiş ve konuşmanın anlaşıla bilirliği ve maskelenmesi üzerine ölçümler yapılmıştır. Seçilen iki stüdyonun özellikle seçilme sebebi aynı plana sahip olması lakin tavan yüksekliğinde farklılıklar göstermeleridir.Çalışmanın bulguları, objektif standartları karşılayan mekanlarda kullanıcıların tek bir faktöre bağlı kalmadıklarını, daha ziyade kendi tercihleri, beklentileri ve algılarına göre mekanları kullandıklarını göstermektedir.Gelecekte yapılacak çalışmalarda, öznel değerlerin stüdyo kullanımı üzerindeki etkisi nesnel ölçütlerle birlikte incelenebilir.