Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Yayın Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/253
Browse
Browsing Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Yayın Koleksiyonu by Department "Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: Mumcuoğlu, E.U...et al. (2012). Computerized detection and segmentation of mitochondria on electron microscope images. Journal Of Microscopy, 246(3), 248-265. http://dx.doi.org/10.1111/j.1365-2818.2012.03614.xComputerized detection and segmentation of mitochondria on electron microscope images(Wiley-Blackwell, 2012) Mumcuoğlu, E. U.; Hassanpour, Reza; Taşel, Faris Serdar; Perkins, G.; Martone, M. E.; Gürcan, M. N.; 55346Mitochondrial function plays an important role in the regulation of cellular life and death, including disease states. Disturbance in mitochondrial function and distribution can be accompanied by significant morphological alterations. Electron microscopy tomography (EMT) is a powerful technique to study the 3D structure of mitochondria, but the automatic detection and segmentation of mitochondria in EMT volumes has been challenging due to the presence of subcellular structures and imaging artifacts. Therefore, the interpretation, measurement and analysis of mitochondrial distribution and features have been time consuming, and development of specialized software tools is very important for high-throughput analyses needed to expedite the myriad studies on cellular events. Typically, mitochondrial EMT volumes are segmented manually using special software tools. Automatic contour extraction on large images with multiple mitochondria and many other subcellular structures is still an unaddressed problem. The purpose of this work is to develop computer algorithms to detect and segment both fully and partially seen mitochondria on electron microscopy images. The detection method relies on mitochondria's approximately elliptical shape and double membrane boundary. Initial detection results are first refined using active contours. Then, our seed point selection method automatically selects reliable seed points along the contour, and segmentation is finalized by automatically incorporating a live-wire graph search algorithm between these seed points. In our evaluations on four images containing multiple mitochondria, 52 ellipses are detected among which 42 are true and 10 are false detections. After false ellipses are eliminated manually, 14 out of 15 fully seen mitochondria and 4 out of 7 partially seen mitochondria are successfully detected. When compared with the segmentation of a trained reader, 91% Dice similarity coefficient was achieved with an average 4.9 nm boundary error.Master Thesis Citation Count: Şahin, Yiğit (2023). Content-based lecture video retrieval / İçerik tabanlı ders video erişimi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.Content-based lecture video retrieval(2023) Şahin, YiğitGünümüzde e-öğrenme veya çevrimiçi öğrenme olarak sıklıkla karşımıza çıkan uzaktan eğitim, eğitim-öğretim sırasında eğitmen ile öğrencinin fiziksel olarak yan yana olmadığı ve öğrenci-eğitmen iletişimini kolaylaştırmak için çeşitli teknolojilerin kullanıldığı yeni nesil bir eğitim yaklaşımıdır. Bu yaklaşım koronavirüs pandemisi (COVID-19) ile dünya çapındaki ağda (www) özellikle ders-eğitim içerikli videolar ile daha yaygın ve kullanılabilir hale gelmiştir. Ancak internet ortamında bulunan video sayılarındaki yüksek artış hızı, belirli bir içeriğe sahip videoya ulaşmak isteyen kullanıcıların video içeriklerine erişimini oldukça zorlaştırmıştır. Bahsedilen bu zorluklara bir öneri geliştirmek bağlamında bu araştırmada kullanıcıların belirli eğitim içerikleri ile ilgili videolara erişimini amaçlayan içerik tabanlı erişim yöntemi ele alınmıştır. Kullanıcıların aradıkları video içeriklerine daha kolay ulaşması için videoların doğru sınıflandırılması gerekmektedir. Teknik açıdan sınıflandırılmanın yapılabilmesi için ise öncelikle videoların metin bilgilerine ulaşılmalıdır. Bu çerçevede araştırmada videoların metin bilgilerini çıkarmak için optik karakter tanıma (OCR) ve otomatik konuşma tanıma (ASR) isimli iki farklı indeksleme yöntemi kullanılmıştır. Bu iki yöntem ve bu iki yöntemin birlikte kullanıldığı bir analiz, bu tezde belirli bir veri kümesi üzerinden ele alınmıştır. Veri kümesi olarak ise 110 videolu bir eğitim koleksiyonu kullanılmıştır. Bu kapsamda aynı veriyi kullanarak OCR ile analiz yapmış bir tez referans alınarak, bu kez de ASR yöntemi ile aynı metrik analizler yapılmıştır. Son olarak ise, hem OCR hem de ASR yöntemi kullanılarak çeşitli metrik değerler hesaplanmıştır. Verilerin sınıflandırma analizi için 3 farklı geleneksel makine öğrenme yöntemi kullanılmıştır. Kullanılan geleneksel makine öğrenme yöntemleri Support Vector Machine (SVM), Naïve Bayes ve Random Forest yöntemleridir. Bu doğrultuda farklı makine öğrenme yöntemleri ve farklı indeksleme yöntemlerinin aynı veri kümesi üzerinde metrik analizleri karşılaştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ders videolarının içerik tabanlı erişimde kullanılabilmesi için günümüzde mümkün olan geleneksel makine öğrenme yöntemleri ile indeksleme yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerinin açıklaması yapılmıştır. Bununla birlikte aynı konuda yapılacak gelecek çalışmalar için yöntemin geliştirilebilecek yönleri vurgulanmış ve bu konudaki öneriler sunulmuştur. Bu tez, yapılan karşılaştırmalı araştırmanın hem eğitim hem de yazılım sektörünü nasıl etkileyebileceği tartışması ile noktalanmaktadır.