Dış Ticaret Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4377
Browse
Browsing Dış Ticaret Bölümü by Journal "Business and Economics Research Journal"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: Özşuca Erenoğlu, Ekin Ayşe. (2018). "Is There a Financial Accelerator Mechanism in the Turkish Banking Industry?", Business and Economics Research Journal, Vol.9, No.4, pp.787-798.Is There a Financial Accelerator Mechanism in the Turkish Banking Industry?(2018) Özşuca Erenoğlu, Ekin Ayşe; 237965This paper empirically investigates the cyclical behavior of price-cost marginsfor Turkish banks over the 2002q1-2017q3 period by exploiting dynamic panel datamodeling approaches. The estimation results indicate that margins behavecountercyclically during economic fluctuations. It appears that Turkish banks’ price-costmargins tend to stay high acting countercyclical during economic downturns, which maylimit the supply of loans and thereby, cause a further reduction in production, deepeningthe contraction. Specifically, several bank-specific characteristics, that is; banks’liquidity, capitalization and size, together with the monetary policy and marketconcentration in the banking industry are found to be crucial in explaining thecountercyclical behavior of net interest margins in Turkey. Furthermore, the recentglobal financial crisis in the late 2008 seems to have a considerable effect on the banksmargins as well. Overall, these findings provide evidence for the existence of “financialaccelerator” at work in the Turkish economy during the period under investigation.Article Citation Count: ÖZsaçmacı, Bülent (2018). "Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi", Business and Economics Research Journal, Vol. 9, No. 4, pp. 945-960.Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi(2018) Özsaçmacı, Bülent; 19729Bu çalışma, yeşil pazarlama faaliyetlerinde, yeşil marka farkındalığı ile tüketici satın alma niyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu araştırma, nicel tabanlı ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada elde edilen veriler, yapısal eşitlik modelinin analizi için kısmi en küçük kareler (PLS) yaklaşımı kullanılarak, değişkenler arasındaki aracılık etkisi incelenmiştir. Çalışmada anket tekniği kullanılarak Ankara ilinde yaşayan 387 tüketici üzerinde bir saha çalışması yürütülmüştür. Bu çalışma kapsamında yapılan literatür taramaları ve hipotez analizlerine bağlı sonuçlar, tüketicilerin satın alma davranışlarının, markaların oluşturduğu yeşil farkındalıktan ve yeşil pazarlama faaliyetlerinden etkilendiğini göstermektedir. PLS yöntemi ile elde edilen sonuçlar ışığında ise, perakende market ürünlerinde yeşil pazarlama faaliyetlerinin yeşil marka farkındalığı ile tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye aracılık etkisi gösterdiği anlaşılmıştır. Bunun yanı sıra tüketicinin eğitim düzeyi ve gelir durumunun ise yeşil marka farkındalığı ve tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye kısmi aracılık etkisi göstermektedir. Bu ilişkilerdeki dengelerin değişmesine yol açabilecek birtakım alt unsurların olduğunu belirtmek gerekir. Tüketicinin araştırmaya konu olan markalara ilişkin farkındalığının hangi seviyede olduğu, yeşil marka kavramının fayda ve özelliklerine ilgi duyması önemli göstergelerdir. Tüketicilerin sahip olduğu demografik ve psikografik özellikler de bu ilişkinin anlaşılmasında araştırmaya katkı sağlamıştır.