Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı Yayın Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/3780
Browse
Browsing Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı Yayın Koleksiyonu by Language "tr"
Now showing 1 - 20 of 20
- Results Per Page
- Sort Options
Book Part Citation Count: Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018, editörler Akkoyunlu, Buket; İşman, Aytekin; Odabaşı, Hatice Ferhan, Ankara: Pegem Akademi, pp .1-13, 2018.21. yy becerilerinin kazandırılmasında yaratıcı yazmanın önemi.(Pegem Akademi, 2018) Akkoyunlu, Buket; 8539Article Citation Count: Menzi, Nihal Çetin; Akkoyunlu, Buket (2019). "Bibliyografik Künye Karekodu Oluşturma Etkinliğine Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Okul Kütüphanecisi Görüşleri", Ege Eğitim Dergisi, Vol. 20, No. 1, pp. 196-208.Bibliyografik Künye Karekodu Oluşturma Etkinliğine Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Okul Kütüphanecisi Görüşleri(2019) Menzi Çetin, Nihal; Akkoyunlu, Buket; 8539Bilgi ve iletişim teknolojileri bilgiye erişme, bilgiyi paylaşma, iletme, bilgi ile iletişim kurma, yazma ve sunum yapma gibi işlemleri yerine getiren çeşitli araçlar sunmaktadır. Karekodlar mobil araçlarda kullanılan ve bilgiye erişimi hızlandıran araçlardan biridir. İlgi çekici ve kullanımı kolay bir araç olarak karekodlardan eğitim ortamında faydalanılmakta ve olumlu sonuçlar elde edilmektedir. Çeşitli araçları kullanarak bilgi becerilerini kazandırmayı amaçlayan ‘bilimsel iletişim öğretim programı’ ortaokul altıncı sınıf öğrencilerine yönelik geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Bu çalışmada bilimsel iletişim öğretim programında yer alan etkinliklerden biri olan bibliyografik künye karekodu oluşturma etkinliğine katılan öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul kütüphanecisinin etkinliğe yönelik görüşleri incelenmiştir. Çalışma sonucunda söz konusu etkinliğin öğrencilerin bilgi kaynaklarına ve kütüphaneye yönelik bakış açılarını olumlu etkilediği ve öğrencilerin kütüphane ortamında karekodlardan yararlanabilecekleri faydalı bir etkinlik olduğu ifade edilmiştir.Book Part Citation Count: Bardakçı, Salih...et al. "Bilim Haritalama Yöntemi ve Eğitim Teknolojisi Alanında Yürütülen Eğilim Araştırmalarına Katkıları", Eğitim Teknolojileri Okumaları, 2019, Ankara: Pegem, 2019, pp. 17-38.Bilim Haritalama Yöntemi ve Eğitim Teknolojisi Alanında Yürütülen Eğilim Araştırmalarına Katkıları(Pegem, 2019) Bardakçı, Salih; Yılmaz Soylu, Meryem; Deryakulu, Deniz; Akkoyunlu, Buket; 8539Book Part Citation Count: Menzi Çetin, Nihal; Akkoyunlu Buket. "Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018: Bilimsel iletişim becerilerini değerlendirmeye yönelik bir rubrik geliştirme çalışması", Ankara: Pegem Akademi, pp. 614-632, 2018.Bilimsel iletişim becerilerini değerlendirmeye yönelik bir rubrik geliştirme çalışması(2018) Menzi Çetin, Nihal; Akkoyunlu, Buket; 8539Book Part Citation Count: Yılmaz Soylu, Meryem; Akkoyunlu, Buket. "Bilişötesi Düşünme", Dijital Teknoloji Aracılı Düşünme Öğretimi Düşünme - Akıl Yürütme Dijital Teknoloji Öğretim Teknolojisi, Ankara: Pegem, 2020, pp. 381-404.Bilişötesi Düşünme(2020) Yılmaz Soylu, Meryem; Akkoyunlu, Buket; 8539İnsanların günlük yaşamlarında bellek kullanımı, bilimsel düşünme, sosyal etkileşim gibi süreçlerin temelinde bireyin kendi ve diğerlerinin düşüncelerinin farkında olmayı gerektiren bilişötesi süreçler yer almaktadır. Bu bölüm; bilişötesi düşünme süreçlerinin gelişimi, farklı yaklaşımlar ve kuramlar açısından bilişötesinin tanımları ve boyutlarının açıklanması ile başlamaktadır. Alanyazında yapılan birçok araştırma bilişötesi bilgi ile bilişötesi becerinin harmanlanarak kullanıldığı ortamların başarılı öğrenme çıktılarını öngördüğünü göstermektedir. Bu doğrultuda bu bölümün ilerleyen kısımlarında bilişötesinin öğrenme süreçleri ile ilişkisi ele alınmaktadır. Bilişötesinin öğrenenlere kazandırılmasına rehberlik eden ilkeler ve bu ilkeler ile bilişötesinin doğası çerçevesinde teknolojinin bilişötesi öğretiminde oynayacağı rol de bu bölüm çerçevesinde tartışılmaktadır.Article Citation Count: Akkoyunlu, Buket; Yılmaz Soylu, Meryem (2011). "Sosyal İletişim Ağları ve Dilin Yanlış Kullanımı Üzerine Nitel Bir Çalışma", İlköğretim Online, Vol. 10, No. 2, pp. 441-453.Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı(2011) Akkoyunlu, Buket; Yılmaz Soylu, Meryem; 8539Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, sosyal iletişim ağlarında (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) Türkçenin yanlış kullanımını belirlemeye yönelik yaptıkları projeleri inceleyerek öğrencilerin Türkçenin korunmasına dönük çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır). Çalışmada 7. ve 8. sınıf öğrencileri sosyal iletişim ağlarındaki (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) yazışmalarda Türkçenin (dilin) nasıl kullanıldığı incelenmiş, yanlışları tespit etmiş ve dilin doğru kullanılmasına dönük çözüm önerileri sunmuşlardır. Öğrenciler, sosyal iletişim ağlarında Türkçe kullanım yanlışlarını ses özelikleri ile ilgili yanlış kullanımlar, sözcüklerle ilgili yanlış kullanımlar, cümleler ile ilgili yanlış kullanımlar, yazım özellikleriyle ilgili yanlış kullanımlar boyutlarında değerlendirmişlerdir. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri yanıtları ve sürece dönük yansımalarını incelemek amacıyla da içerik analizi yapılmış ve temalar altında gruplanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin sürece ilişkin yansımaları, araştırmacıları 3 ana temaya ulaştırmıştır. Bunlar; bireysel adımlar, toplumsal adımlar ve kurumsal adımlar olarak sınıflandırılmış, öğrencilerin sürece ilişkin yansımaları bu üç başlık altında incelenmiştir. Raporlar incelendiğinde, öğrencilerin öğrenciler dili korumak için kendilerinin yapabileceklerinden, toplumsal olarak yapılabileceklerden ve resmi ve özel kurumların Türkçeyi korumak için yapabileceklerinden söz ettikleri görülmektedir.Book Part Citation Count: Yılmaz Soylu, Meryem; Akkoyunlu, Buket. "Dijital Yazma Ortamları ve Yazmaya İlişkin İnançlar", Eğitim teknolojileri Okumaları, Ankara: Pegem, 2019, pp. 151-168.Dijital Yazma Ortamları ve Yazmaya İlişkin İnançlar(Pegem, 2019) Yılmaz Soylu, Meryem; Akkoyunlu, Buket; 8539Book Part Citation Count: Gündüz, Abdullah Yasin; Dağhan, Gökhan; Akkoyunlu, Buket. "Dönüştürülmüş Öğrenmede (Flipped Learning) Oyunlaştırmanın Akademik Ertelemeye Etkisi", Eğitim Teknolojileri Okumaları, 2019, Ankara: Pegem, 2019, pp. 193-202.Dönüştürülmüş Öğrenmede (Flipped Learning) Oyunlaştırmanın Akademik Ertelemeye Etkisi(Pegem, 2019) Gündüz, Abdullah Yasin; Dağhan, Gökhan; Akkoyunlu, Buket; 8539Book Part Citation Count: Dönüştürülmüş öğrenmenin (Flipped Learning) çevrimiçi boyutunun kullanım sürekliliği: Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018, editörler Akkoyunlu, Buket; İşman, Aytekin; Odabaşı, Hatice Ferhan, Ankara: Pegem Akademi, pp. 614-632, 2018.Dönüştürülmüş öğrenmenin (Flipped Learning) çevrimiçi boyutunun kullanım sürekliliği(2018) Dağhan, G.; Gündüz, A. Y.; Akkoyunlu, Buket; 8539Book Part Citation Count: Erdemir, Burcu. Eğitim Örgütlerinde Mobbingin Önlenmesi-Hukuki Dayanaklar ve Dava Örnekleri, in Prof.Dr.Emine Akyüz'e Armağan: Akademisyenlikte 50 yıl - Çocuk Hakları- Eğitim hukuku-Vatandaşlık Eğitimi, 2018.Eğitim Örgütlerinde Mobbingin Önlenmesi-Hukuki Dayanaklar ve Dava Örnekleri(2018) Erdemir, Burcu; 192351Conference Object Citation Count: Dinçol Özgür, Sinem; Yılmaz, Ayhan; Akkoyunlu, Buket (2012). "Kimyasal bağlar konusunda tasarlanan türetimci çoklu ortamın kalıcılık ve tutuma etkisi ile öğretmen adaylarının ortama ilişkin görüşleri", International Conference on Interdisciplinary Research in Educatio, Vol. 2, pp. 110-118.Kimyasal bağlar konusunda tasarlanan türetimci çoklu ortamın kalıcılık ve tutuma etkisi ile öğretmen adaylarının ortama ilişkin görüşleri(2012) Dinçol Özgür, Sinem; Yılmaz, Ayhan; Akkoyunlu, Buket; 8539Conference Object Citation Count: Nuhoğlu Kibar, Pınar. "Kolaylık ve Kolaylaştırıcılık Açısından İnfografik Tasarım Süreci Adımları", Antalya: 7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, pp. 388-389, 2019.Kolaylık ve Kolaylaştırıcılık Açısından İnfografik Tasarım Süreci Adımları(2019) Nuhoğlu Kibar, Pınar; Akkoyunlu, Buket; 8539Karmaşık bilgiyi etkili bir biçimde görselleştirme yollarından biri olan infografiklerin tasarım süreci öğrenenlerin içeriği derinlemesine incelemesini, anlamlandırmasını, sözcük ve görüntüleri bir araya getirerek görsel yoğun bir biçimde, büyük resimde bilgilerini paylaşabilmelerini sağlamaktadır. Öğrenenlerin karmaşık bilgiyi görselleştirebilmeleri için öncelikle içeriği çözümlemeleri, çözümledikleri içeriği görsel açıdan inceleyerek görsel tasarım çözümlemesini yaparak infografiğin taslağını oluşturmaları ve ardından dijital ortamda geliştirerek tasarım sürecini tamamlamaları gerekmektedir. Öğrencilerin geçirmesi gereken bu yoğun süreç alt aşamalardan oluşmaktadır. Bu aşamaların öğrenciler tarafından ne düzeyde kolay ya da kolaylaştırıcı olarak nitelendirildiği sürecin alt adımlarının etkililiği ilişkili olup öğrencilerin infografik tasarım süreci çıktılarını etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı infografik tasarım süreci adımlarının kolaylık ve kolaylaştırıcılık açısından incelenmesi olup, bu amaçla bir infografik tasarım uygulaması gerçekleştirilmiş ve süreç sonunda katılımcılara araştırmacılar tarafından geliştirilmiş infografik tasarım süreci adımlarını temel alan anket yöneltilmiştir. İnfografik tasarım uygulaması bilişim teknolojileri öğretmen adayları olan 21 üniversite öğrencisinin gönüllü olarak katıldıkları bir atölye çalışmasında gerçekleştirilmiştir. Anket, 5 dereceli ordinal ölçek düzeyinde olup “İnfografik tasarlama sürecinde kolaylıkla yapabildim” (13 madde) ve “infografik tasarım sürecimi kolaylaştırdı” (8 madde) başlıklı iki ayrı bölümden oluşmaktadır. Anketin ilk bölümünde öğrencilerin infografik tasarım sürecinde infografik tasarım süreci adımlarının kolaylığına ilişkin algılarının belirlenmesine yönelik “rubrikle örnek infografik incelemek”, “veriyi analiz etmek”, “görselleştirme biçimlerine karar vermek”, “ikonları belirlemek”; ikinci bölümünde ise infografik tasarım sürecini desteklemesi amacıyla süreçte yer alan “etkili infografik özellikleri sunusu”, “çevrimiçi hazır araç kullanmak”, “taslak oluşturmak” gibi adımlara yer verilmiştir. Ankete verilen cevaplar, ordinal ölçek düzeyinde olduğu için yüzde, frekans ve medyan değerleri üzerinden analiz edilmiştir. Anketin ilk bölümünde ulaşılan medyan değerlerine göre orta değerin 4 derecesinde, ikinci boyutta ise 4 ve 5 derecelerinde yığılma olduğu belirlenmiştir. İlk boyuta ilişkin anket verileri derece bazında incelendiğinde 2. derecede yığılmanın en fazla %14,3 olduğu, başka bir deyişle öğrencilerin %14,3’ünün bazı adımları diğerlerine gore zor yapabildiklerini belirttikleri görülmektedir. Öğrencilerin %14,3’ü alt açıklamaları oluşturma ve ikonları belirleme, %9,5’i renk paletini oluşturma ve sayfa düzenine karar verme adımlarını diğer adımlara göre daha zor gerçekleştirebildiklerini belirtmişlerdir. İkinci boyuta ilişkin medyan değerleri incelendiğinde orta değerin 5 olduğu rubrikle örnek inceleme, veri üzerinde beyin fırtınası yapma, çevrimiçi hazır araç kullanma, çevrimiçi hazır araçta bulunan şablonlar ve çevrimiçi hazır araçta bulunan ikonlar maddelerinin infografik tasarım sürecini diğer maddelere gore daha çok kolaylık sağladığı; orta değerin 4 olduğu etkili infografik özellikleri sunusu, taslak oluşturma, çevrimiçi hazır araçla ilgili videoları izleme adımlarının diğerlerine gore nispeten kolaylaştırıcılığının düşük olduğu görülmektedir. Öğrencilerin %52,4’ü rubrikle örnek incelemenin, %57,1’I veri üzerinde beyin fırtınası yapmanın, %57,1’I çevrimiçi hazır araç kullanmanın, %61,9’u çevrimiçi hazır aracın içinde şablonların ve ikonların yer alıyor olmasının tasarım sürecini kolaylaştırdığını belirtmişlerdir. Öğrencilerin nispeten zor ya da daha az kolaylaştırdığını belirttiği bu aşamalara ilişkin alınabilecek önlemler ileriye dönük infografik tasarım sürecinin niteliğinin arttırılmasını sağlayabilir. Bu bağlamda öğrencilerin nispeten zor olarak nitelendirdikleri alt açıklama oluşturma, ikon belirleme, renk paleti oluşturma adımlarının alt aşamalara bölünmesi ya da aşamalara renk paleti oluşturma, ikon setlerini tanıma ya da etkili kısa açıklamalar oluşturma gibi ön çalışmalar eklenmesi öğrencilerin bu aşamaları daha kolay yapmalarını sağlayabilir. Etkili infografik özellikleri sunusunun süreci daha çok kolaylaştırabilmesi için tasarım ilkelerinin yer aldığı bu sununun boyut boyut her bir öğrencinin etkin yorum getirip uygulama yapabileceği bir biçimde tasarlanabilir. Taslak oluşturma aşaması dijital tasarım aşamasından ayrı bir aşama olduğu algısını ortadan kaldıracak nitelikte direk çevrimiçi ortamdaki tasarım düzleminde gerçekleştirilecek şekilde aşamalandırılıp planlanabilir. Çevrimiçi aracın kullanımına ilişkin projeksiyonla izlenen videoların, etkileşimli versiyonlarının geliştirilerek öğrencilere ön uygulama olarak sunulması da tasarım sürecini kolaylaştırabilirArticle Citation Count: Yılmaz Soylu, Meryem; Demiröz, Seva; Akkoyunlu, Buket (2021). "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ayak İzi Farkındalıkları ve Yaşantılarının İncelenmesi", Journal of Computer and Education Research, Vol. 9, No. 17, pp. 17-198.Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ayak İzi Farkındalıkları ve Yaşantılarının İncelenmesi(2021) Yılmaz Soylu, Meryem; Demiröz, Seva; Akkoyunlu, Buket; 8539Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital ayak izi farkındalığını sınıf düzeyi, cinsiyet, elektronik araç ve ortamlarda geçirilen süreye göre incelemektedir. Öncelikle ortaokul öğrencileri için geliştirilen dijital ayak izi ölçeği psikometrik özellikleri açısından değerlendirilerek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu ortaya konmuştur. Daha sonra katılımcıların dijital ayak izi farkındalıkları yukarıda belirtilen değişkenlere göre incelenmiştir. Çalışma grubu 204 kız ve 189 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında uygulanan Dijital Ayak İzi Ölçeği’nin yanı sıra öğrencilerin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyleri ile cep telefonu, internet, sosyal medya kullanımları ve çevrimiçi oyun oynama süreleri hakkında sorular içeren bir form verilmiştir. Sonuç olarak, Dijital Ayak İzi Ölçeği hem araştırmacılar hem de eğitimci, yönetici ve ebeveynlerin kullanımı için geçerliği ve güvenirliği olan bir araç olduğu ortaya konmuştur.Book Part Citation Count: Akkoyunlu, Buket; Bardakçı, Salih; Dağhan, Gökhan. "Pandemi Döneminin Ardından: Türkiye'de Yürütülen Acil Uzaktan Eğitim Araştırmalarının Değerlendirilmesi," in Eğitim Teknolojileri Okumaları 2021 , Ankara: Nobel Akademi, 2021, pp.691-704.Pandemi Döneminin Ardından: Türkiye'de Yürütülen Acil Uzaktan Eğitim Araştırmalarının Değerlendirilmesi(Nobel Akademi, 2021) Akkoyunlu, Buket; Bardakçı, Salih; Dağhan, Gökhan; 8539Book Citation Count: Demirkaya, Abdul Samet...et al. "PROGRAM GELİŞTİRME: Rehberlik ve Psikolojik Danışma Alanında Çalışanlar İçin", Nobel Yayıncılık, 2021, pp. 1-336.PROGRAM GELİŞTİRME: Rehberlik ve Psikolojik Danışma Alanında Çalışanlar İçin(2021) Demirkaya, Abdul Samet; Togay, Ahmet; Söylemez, Aydın; Özmat, Demet; Gençtanırım Kurt, Dilek; Biçener, Eda; Gültekin, Filiz; Duru, Hazel; Kozikoğlu, İshak; Koçak, Lokman; Kaya, Mehmet; Arıcı, Neslihan; Yaman, Özcan Neslihan; Can Aran, Özge; Kızıldağ Şahin, Seval; Çelik, Şehnaz Nigar; 17308Article Citation Count: Akkoyunlu, Buket (2013). "SAYISAL YETKiNLiK", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 21.SAYISAL YETKiNLiK(2013) Akkoyunlu, Buket; 8539Say1sal teknolojiler hlZia geliJmektedir. Bilgi patlamas1 karJlsmda bireylerlkurumlar say1sal yetkinlige sahip olmabd1r. Say1sal olarak yetkin ve uyumlu hale gelmek, say1sal teknoloji/erin potansiyel/erinden en iyi Jekilde faydalanmak anlamma gelmektedir. Bu railJmada, yetkinlik si!zciigii, bireylerin kendileri i9in i!nem/i alan §eylerin farlanda olma ve i!nemli alan iJ[eri yapma; bireylerin kendi yaJamlan ve revreleri iizerinde kontrol sahibi alma yetisi anlammda kul/amlmaktadlY. Say1sal teknolojiler, bireylerin bilgi toplumunda katlilmcl rol oynamalanm ve kendilerini ifade etmek irin yeni beceriler edinmelerini zorunlu lalmlJ ve hatta onlara reJitli olanaklar saglamlJtlY. BUJka bir deyiJle, say1sal teknoloji/ere sahip alma ve kullanabi/menin i!tesinde say1sal yetkinlik Onem kazanmz§tzr. Ancak, sayzsal teknolojilerin kullammz sadece eri§im ve kullamm boyutuyla ele almmamabd r. Say1sal yetkinlik, say1sal teknolojileri biiyiik miktarlarda iiretilmekte alan bilginin irinden ihtiyar duyulan bilgiye eriJme arac1 olarak kullamp, ulaJlian bilgiyi anlama, degerlendirme ve bilgi iiretme becerilerini de irermektedir. Bireylere say1sal yetkinlik kazandmlabilmek i9in gereken dart bileJen farlandabk, motivasyon, teknik eri#m ve yetkinlikdir.Book Part Citation Count: Menzi Çetin, Nihal; Akkoyunlu, Buket. "Üniversite Öğrencilerinin Sayısal Yetkinlikleri ile Bilimsel İletişim Becerileri Arasındaki İlişki ", Eğitim Teknolojileri Okumaları, 2019, Ankara: Pegem, 2019, pp. 617-632.Üniversite Öğrencilerinin Sayısal Yetkinlikleri ile Bilimsel İletişim Becerileri Arasındaki İlişki(Pegeö, 2019) Menzi Çetin, Nihal; Akkoyunlu, Buket; 8539Book Part Citation Count: Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018: Yaşam boyu öğrenme bağlamında mobil iletişim teknolojileri, editörler Akkoyunlu, Buket; İşman, Aytekin; Odabaş, Hatice Ferhan; Ankara: Pegem Akademi, pp. 614-632, 2018.Yaşam boyu öğrenme bağlamında mobil iletişim teknolojileri(2018) Akkoyunlu, Buket; Demirel, M.; Dağhan, G.; 8539Article Citation Count: Yılmaz Soylu, Meryem; Akkoyunlu, Buket (2019). "Yazma Öz-Yeterlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması/Turkish Adaptation Of Writing Self-Efficacy Scale, Kastamonu Eğitim Dergisi, Vol. 27, No. 5, pp. 2233-2242.Yazma Öz-Yeterlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması(2019) Yılmaz Soylu, Meryem; Akkoyunlu, Buket; 8539Bu çalışmanın amacı Bruning ve arkadaşları (2013) tarafından geliştirilen Yazma Öz-yeterliği Ölçeğinin Türkçeye uyarlanarak yazma öz-yeterliğini ölçmede psiko-metrik olarak geçerli ve güvenilir bir araç olup olmadığını değerlendirmektir. Aktarma, fikir üretme ve öz-düzenleme alt ölçeklerine sahip orijinal ölçek 16 maddeden oluşmaktadır. Dil geçerliği için alandaki uzmanlar ve ölçeği geliştiren grupla çalışılmıştır. Ölçeğin Türkçe formu 648 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Yapı geçerliği için doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Analizler sonucunda, uyarlanan ölçeğin 13 maddeden ve orijinal ölçekteki gibi üç boyuttan oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Alt ölçeklere ait iç tutarlık (Cronbach Alfa) katsayıları hesaplanmıştır. Aktarma boyutunda iç tutarlığın .82, fikir üretme alt boyutunda .87 ve öz-düzenleme boyutunda da .84 olduğu bulunmuştur. Analiz sonuçları, Türkçeye uyarlanan Yazma Öz-yeterliği Ölçeğinin yazma öz-yeterliğini ölçmede dil eşdeğerliği olan geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir.Conference Object Citation Count: Dağhan, G.; Gündüz, A. Y.; Akkoyunlu, Buket. "Yoğun Bilişsel Çaba Gerektiren Video Temelli E-Öğrenme Materyallerinin Kullanım Sürdürülebilirliğine Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi", 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, 2 – 4 Mayıs İzmir, 2018.Yoğun Bilişsel Çaba Gerektiren Video Temelli E-Öğrenme Materyallerinin Kullanım Sürdürülebilirliğine Etki Eden Değişkenlerin İncelenmes(2018) Dağhan, G.; Gündüz, A. Y.; Akkoyunlu, Buket; 8539