Uluslararası Ticaret Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/26
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret Bölümü by Language "tur"
Now showing 1 - 20 of 26
- Results Per Page
- Sort Options
Item Citation Count: Temiz Dinç, Dilek (2020). "1980 Sonrası Türkiye’de Uygulanan Teknoloji Politikaları ve Türkiye Açısından Teknolojik Gelişme Göstergeleri", UİİİD-IJEAS, No. 28, pp. 119- 136.1980 Sonrası Türkiye’de Uygulanan Teknoloji Politikaları ve Türkiye Açısından Teknolojik Gelişme Göstergeleri(2020) Temiz Dinç, Dilek; 52039; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüToday, well-planned and implemented science and technology policies are needed for sustainable growth and development. Especially after 1980, due to the commencement of more importance to technological developments, the first time in this study, post-1980 technology policies applied in Turkey were examined under five-year development plans. If science and technology policies are considered an input, technological development indicators can be regarded as an output. In the second part of the study in this respect, in the context of technological development indicators for Turkey it is aimed to make a general assessment. From the study, the way to increase its competitiveness with other world countries Turkey giving more importance to the university-industry cooperation, a greater share allocation of the GDP from research and development activities, to increase the number of researchers expressed requirements. In this study, in order to increase the number of patents, it is emphasized that incentive practices should be reconsidered. It has been concluded that the necessity of establishing and implementing scieItem Citation Count: Ruhlusaraç, Murat; Nakip, M. (2016). "Akademisyenlerin Otomobil Alım Tercihlerini Etkileyen Faktörler", Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, Vol.1, No.1, pp.100-111.Akademisyenlerin Otomobil Alım Tercihlerini Etkileyen Faktörler(2016-08) Ruhlusaraç, Murat; Nakip, Mahir; 118963; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüBesides providing people's daily transportation, cars also meet the psychological needs and the corporeal needs such as recreation, entertainment and trip. Academicians on the other side constitute a part of the society taken as a role model to pursue with interest whose ideas wondered. Therefore, this study investigates the existence of relationship between the purchase and use of cars which is an indispensable product due to demographic structures of academicians. Academicians are given a questionnaire according to demographics such as age, gender, income level and by the psychological factors such as the personality and learning-related features as well. The research questionnaire consisting of 2 pages was applied on 135 academicians who work in schools on different social and science areas. Applied survey data is processed with SPSS 20.0 and discriminant analysis was made to a number of hypotheses and then Wilks' Lambda test control is conducted. As a result, at the level of 5% significance, it was found that there exists difference between gender and monthly income with the preferred automobile brand they find attractive and difference between age and monthly income with frequences of car purchase. In this case, the monthly income among the demographic factors that affects the choice of buying a car is very effective, and age and gender are among the other influential factors.Item Citation Count: Gökmen, Aytaç. (2009). "Balanced Scorecard (Dengeli Başarı Göstergesi): Bsc Oluşturma Süreci Ve Uygulama Yöntemi", Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol.2, No.1, pp.11-23.Balanced Scorecard (Dengeli Başarı Göstergesi): Bsc Oluşturma Süreci Ve Uygulama Yöntemi(2009) Gökmen, Aytaç; 17660; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüZamanımız işletmeleri oldukça yoğun bir rekabetin bulunduğu bir çevrede uğraşılarına devam etmektedirler. Rekabetin bu denli belirleyici olduğu bir çevrede işletmelerin amaçlarını belirlemeleri ve bu amaçlarına ulaşacak politikalar geliştirmeleri güç olmaktadır. Geçmişte işletmeler başarı göstergesi olarak büyük çoğunlukla mali göstergeleri kullanmalarına rağmen artık, tek başına mali göstergeler yeterli olmamaktadır. Bu anlamda, işletmelerin uygun faaliyet politikalarını belirlemeleri için geliştirilen bir çözüm Balanced Scorecard (BSC)' dır. BSC işletmelerin amaç ve stratejilerini soyut ve somut göstergelere dönüştürmelerini ve işletmenin geleceğe dönük uğraşıları ve performansları daha iyi değerlendirdikleri bir yöntemdir. BSC mali göstergelerin yanında müşteri ilişkileri, içsel göstergeler (süreç planlama, üretim, pazarlama, istihdam gibi iç çevre etkenleri) ve de yeni bilginin işletme içinde edinilmesi, dağılımı ve kullanılması demek olan yenilik ve öğrenme ile ilgili göstergeleri de dikkate alarak işletmelerde kapsamlı bir denetim aracı halini almıştır. Bu çalışmada hedef, BSC kavramını yeniden değerlendirmek ve BSCnin oluşturulması ile uygulanmasına ait kavramsal bir modeli güvenilir uluslararası kaynaklara dayanarak ortaya koymaktır.Item Citation Count: Gökmen, A.; Temiz, D. (2013). "Born Global Firms: A Foreign Trade Related Study on Turkey", Eurasian Journal of Business and Economics , Voo.6, No.12.Born Global Firms: A Foreign Trade Related Study on Turkey(2013) Gökmen, Aytaç; Temiz, Dilek; 17660; 52039; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüWith the comprehensive advent in information and communication technologies and worldwide ease of transportation, the volume of international trade and business increased profoundly. Within this process, a Born Global Firm (BGF), right from its initiation, aims at creating competitive advantage by marketing a large volume of its products in various international markets by utilizing technological advances. Therefore, the rational behind the idea of BGF is to become an international firm in a short period of time and making international business affairs core of its business activities. Thus, the aim of this study is to review the concept of BGF theoretically and relate the issue to foreign trade affairs resting on significant sources related to the Turkish case mainly focusing on trade statistics as to review the potential development of BGFs in Turkey.Item Citation Count: Temiz, Dilek. (2019). "Çin’in ekonomik büyümesinde ivme kaybı: İhracat-kamu harcamaları etkisi, Toda-Yamamoto nedensellik testi", Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, No.54, pp.461-486.Çin’in ekonomik büyümesinde ivme kaybı: İhracat-kamu harcamaları etkisi, Toda-Yamamoto nedensellik testi(2019) Temiz, Dilek; 52039; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüÇin, uyguladığı başarılı reformlar ve dışa açılma politikası ile önemli bir ekonomik büyüme performansı yakalayarak, gelişmiş ekonomilerle arasını hızla kapatan bir ekonomi görünümüne sahipti. Ancak, 2010 yılından itibaren büyüme hızı yavaşlamaya başladı. Büyüme hızındaki bu ivme kaybının birçok nedeninin olmasıyla birlikte, Çin’in ihracat artış hızının ve Çin’deki kamu harcamalarının azalması başlıca nedenler arasında sayılabilir. Bu çalışmada, Çin’in ihracatı, kamu harcamaları ve ekonomik büyümesi arasındaki nedensellik ilişkisi, Toda-Yamamoto nedensellik testi ile araştırılmıştır. Çalışmada, 1960-2017 dönemini kapsayan yıllık veriler kullanılmıştır. Ampirik analizler sonucunda, Çin’in ekonomik büyümesi ile kamu harcamaları arasında çift yönlü, ihracatı ile ekonomik büyümesi arasında ise ihracatından ekonomik büyümesine doğru tek yönlü bir nedensellik ilişkisi saptanmıştır. Bu bulgular göre, Çin’in ekonomik büyümesi ile kamu harcamaları ilişkisi, hem Wagner’in hem de Keynes’in hipotezlerini desteklemekte, ekonomik büyümesi ile ihracatı ilişkisi ise ihracata dayalı büyüme hipotezini desteklemektedir. Çalışmada ayrıca varyans ayrıştırması analizi ile Çin’in ekonomik büyümesi üzerinde ihracatının etkisinin kamu harcamalarının etkisinden daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Item Citation Count: Temiz, Dilek. (2012). "Ekonominin önemli bir parçası: Savunma sanayii", Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, No.33, pp.1-18.Ekonominin önemli bir parçası: Savunma sanayii(2012) Temiz, Dilek; 52039; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüTürk savunma sanayiinin son yıllarda hızlı bir yükseliş eğilimi yakaladığı görülmektedir. Bu hızlı yükselişin sürdürülebilirliği için bundan sonra daha hassas analizlere ihtiyaç duyulacağı bir gerçektir. Türkiye’nin bulunduğu coğrafi konum itibariyle, barışın ve caydırıcılığın korunmasında savunma sanayiinin yüksek teknoloji ürünleri üretebilir olmasının önemi çok büyüktür. Ancak, milli güç unsurlarına dayanmayan bir savunma sanayiinin yeterliliğinden ve sürekliliğinden söz edilebilmesi pek mümkün görünmemektedir. Çünkü, savunma için gereken her türlü araç, gereç ve teçhizatın büyük oranda yerli kaynaklardan karşılanıyor olması önemli bir zorunluluktur. Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın kuruluşunu takiben gerçekleştirilen yatırımlarla, kara, hava ve deniz sistemleri bazında çeşitli alanlarda yurt içi imkan kazanılmıştır. Bu kapsamda, sistem entegrasyonu, komuta kontrol, haberleşme, elektronik harp ve ateş gücü gibi alt sistemlerde de ciddi bir altyapı oluşmaya başlamıştır. Bu çalışmada, Türk Savunma Sanayii hakkında genel bir bilgi verilmekte, sektörün ekonomideki yeri ve önemi üzerinde durulmaktadır. Sektördeki hızlı yükselişe rağmen, savunma sanayiinde istenilen düzeye ulaşılamama nedenleri ele alınmakta ve bu konuda bir takım çözüm önerileri sunulmaktadır.Item Citation Count: Temiz, Dilek. "Enflasyonun Toplam Otomobil Üretimi Üzerine Etkisi Türkiye Örneği", 18. İstatistik Araştırma Sempozyumu, 2009.Enflasyonun Toplam Otomobil Üretimi Üzerine Etkisi Türkiye Örneği(2009) Temiz, Dilek; 52039; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüItem Citation Count: Temiz, D. (2009). "Gümrük birliği ile birlikte Türkiye’nin dış ticaretinde yapısal değişimler oldu mu?", Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, Vol.8, No.1, pp.115-138.Gümrük birliği ile birlikte Türkiye’nin dış ticaretinde yapısal değişimler oldu mu?(2009) Temiz, Dilek; 52039; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüBu çalışmada, 1992:1-2007:3 döneminde, “Gümrük Birliği’nin Türkiye’nin net ihracatı üzerindeki etkisi”, kurulan ampirik bir model ile ekonometrik yöntemler kullanılarak test edilmektedir. Bu etkinin varlığının ampirik olarak arastırılmasının yanı sıra, GB’nin Türkiye ekonomisi üzerinde meydana getirdiği statik ve dinamik etkileri ortaya koyabilmek adına Türkiye’ye ait dış ticaret rakamları değerlendirilmekte ve ayrıca literatürde yer alan Gümrük Birliği’nin Türkiye ekonomisi üzerine etkileri konusunda yapılmış diğer çalışmalara da yer verilmektedir. Bu çalışmada kullanılan veriler, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Devlet Planlama Teskilatı (DPT) ve T.C. Merkez Bankası (TCMB) Elektronik Veri Dağıtım Sistemi (EVDS) internet sitesinden temin edilmiştir. İlk olarak, çalışmada kullanılan değişkenlerin birim köke sahip olup olmadıkları Genişletilmiş Dickey-Fuller (ADF) ve Phillips-Perron birim kök testleriyle sınanmış ve değişkenlerin seviyelerinde durağan olmamakla birlikte birinci farklarında durağan hale geldikleri görülmüştür. Daha sonra, durağan serilerle kurulan ampirik modele, Gümrük Birliği’nin başlangıç yılı olan 1996 yılına bir kukla değişken konularak En Küçük Kareler (EKK) yöntemi uygulanmış ve yapılan tahmin sonucunda, “GB’nin Türkiye’nin net ihracatını etkilediği” sonucuna ulaşılmıştır. Türkiye ile AB arasındaki dış ticaret rakamları, EKK tahmininde elde edilen bu sonuçla birlikte değerlendirildiğinde, Gümrük Birliği sonrasında ticaret hacminde bir artış olmasının yanı sıra net ihracatta da bir düşüş gözlendiği görülmüştür.Item Citation Count: Özşuca, Ekin Ayşe (2019). "Küresel Kriz Sonrasında Türkiye’de Para Politikasının Banka Karlılığı Üzerindeki Etkisi", Bankacılar Dergisi, Vol. 30, No. 110, pp. 56-74.Küresel Kriz Sonrasında Türkiye’de Para Politikasının Banka Karlılığı Üzerindeki Etkisi(2019) Özşuca, Ekin Ayşe; 237965; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüBu çalışma, küresel kriz sonrasında Türkiye’de uygulanan geleneksel olmayan para politikasının bankaların karlılığı üzerindeki etkilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu çerçevede, 2011-2017 dönemi için faiz oranlarının bankaların alternatif karlılık göstergeleri üzerindeki etkisi ve çeşitli bankaya özgü özelliklerin para politikası değişikliklerine karşı banka performansı üzerinde farklı sonuçlara yol açıp açmadığı araştırılmaktadır. Çalışmanın sonuçları, net faiz gelirleri ve faiz dışı gelirlerin para politikasındaki daralmalardan asimetrik şekilde etkilendiğini, ancak net faiz gelirlerindeki artışın faiz dışı gelirler üzerindeki negatif etkiyi ortadan kaldırarak, daha yüksek faiz oranlarının banka karlılığını arttırdığını ortaya koymaktadır. Büyüklük, sermaye düzeyi ve likidite, para politikası şoklarının bankaların gelir bileşenleri ve karlılıkları üzerinde yarattığı etkilerin farklılaşmasında rol oynayan özellikler olarak bulunmuştur.Item Citation Count: Şahin, Begüm, "Pazar Odaklılık Bileşenlerinin Firma Performansına Etkileri: Ankara’da Faaliyet Gösteren Startuplar Üzerine Bir Uygulama", Business and Management Studies: An International Journal, Vol. 6, No. 2, pp. 675-693, (2018).Pazar Odaklılık Bileşenlerinin Firma Performansına Etkileri: Ankara’da Faaliyet Gösteren Startuplar Üzerine Bir Uygulama(2018) Şahin, Begüm; 56565; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve idari bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüGirişimcilik ekosisteminin yapıtaşı startuplar, hızlı büyüme göstererek küresel pazara hâkim olmayı hedefleyen teknolojik girişimlerdir. Startupların başarısızlık nedenlerinin başında ise bulundukları pazarı iyi analiz edememe ve hedef müşteriye odaklanamama gelmektedir. Pazarlama faaliyetlerini yerine getirmeyen startuplar kısa sürede firma faaliyetlerine son verebilmektedir. Günümüzde startuplar üzerine birçok araştırma yapılmaktadır. Çalışmalar çoğunlukla Amerika Birleşik Devletleri ve diğer gelişmiş ülkelerde gerçekleşmektedir. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde araştırma sayısı oldukça azdır. Bu çalışmada Ankara’da faaliyet gösteren 141 startup’ın duyarlı pazar odaklılık ve proaktif pazar odaklılık yaklaşımlarının finansal performans, pazar performansı ve yenilik performansına etkileri incelenmiştir. Elde edilen bulgular ile ekosisteme fayda sağlayacak sonuçların ortaya konması ve literatüre katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Startup, Pazar Odaklılık, Firma PerformansıItem Citation Count: Nakip, Mahir; Özçiftçi, Vesile, "Sağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması Ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulama", Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, No. 46, pp. 1-20, (2015).Sağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması Ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulama(2015) Nakip, Mahir; Özçiftçi, Vesile; 118963; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret Bölümüİlişki pazarlaması özellikle hizmet işletmelerinde önemli bir gelişme gösteren bir kavram- dır. Özellikle sağlık hizmetlerinin birinci basamağı olan aile hekimliğinde amaç finansal kazanç olmadığı için, hastalarla kurulan uzun dönemli ilişkilerin geliştirilmesi son derece önem kazan- maktadır. Çalışmada Aksaray ilinde aile sağlığı merkezlerinde tedavi gören 363 hastadan veri toplanmıştır. Elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Yapılan çalışma sonu- cunda ilişki pazarlaması ile hasta memnuniyeti arasında ve hasta memnuniyeti ile sadakat arasında ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte, ilişki pazarlamasının sadakat üzerinde etkili olmadığı ancak hastalar ve sağlık personeli ile kurulan ilişkilerin hasta memnuniyetinde etkili olarak sadakati arttırdığı tespit edilmiştir.Item Citation Count: Özsaçmacı, Bülent. "Sağlık hizmetlerinde sosyal pazarlama ve sosyal medya pazarlaması", in SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ - Güncel Konular, Nobel Akademik Yayıncılık, 2021, pp. 1-226.Sağlık hizmetlerinde sosyal pazarlama ve sosyal medya pazarlaması(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021) Özsaçmacı, Bülent; 19729; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüSağlık hizmetleri, telafisi olmayan sonuçlar doğuran ve karmaşık bir yapıya sahip sektörlerden biridir. Ayrıca tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de sağlık harcamaları ve sağlık sektörüne olan talep her yıl giderek artmaktadır. Bu duruma paralel bir şekilde rekabet içerisinde olan sağlık hizmetleri işletmelerinin sayısı da artmaktadır. Diğer yandan içinde bulunduğumuz dijital çağ birçok sektörü etkilediği gibi sağlık sektöründe hizmet sunumunu da etkilemiş ve rekabetin canlanmasına neden olmuştur. Bu kitap, sağlık hizmetlerindeki söz konusu değişimleri göz önünde bulundurarak sağlık hizmetlerindeki güncel eğilimleri ve uygulamaları anlatan kapsamlı bir kaynak ihtiyacının gözetilmesiyle ortaya çıkmıştır. Kitap, sağlık hizmetlerindeki bu yeni eğilimleri ve konuları ele alan on üç bölümden oluşmaktadır.Item Citation Count: Temiz, Dilek. (2010). "Sigara Tüketimini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Uygulama: Türkiye Örneği", Ekonomi Bilimleri Dergisi, Vol.2, No.1, pp.45-53.Sigara Tüketimini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Uygulama: Türkiye Örneği(2010) Temiz, Dilek; 52039; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüTürkiye sigara tüketiminde başta gelen ülkelerden birisidir. Günümüzde, sigara geleneksel bir tüketim maddesi halini almış durumdadır. Bu çalışmadaki amaç, 1980-2008 dönemi için, Türkiye’de sigara tüketimini etkileyen faktörleri bir ekonometrik model çerçevesinde incelemektir. Oluşturulan sigara tüketim modelinde, GSMH, işsiz nüfus, 15 yaş ve üstü nüfus, şehir nüfusu, kır nüfusu ve sigara fiyatı sigara tüketimini etkileyen önemli değişkenler olarak alınmıştır. Bu değişkenler ile sigara tüketimi arasındaki ilişki En Küçük Kareler (EKK) yöntemiyle tahmin edilmiştir. EKK yöntemi sonucunda Türkiye’de sigara tüketimiyle işsiz nüfus ve sigara fiyatları ile sigara tüketimi arasında ters yönlü ilişkilerin olduğu; kentleşme oranının sigara tüketiminin azalmasında önemli derecede rol oynadığı; 15 yaş ve üstü nüfus ile GSMH’nin ise sigara tüketimini artıran en önemli değişkenler olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, sigara tüketimini azaltmak için, Türkiye’de sigara fiyatlarının enflasyon oranının üzerinde arttırılması önerilebilir. Ayrıca, Türkiye’de sanayileşmenin yaygınlaşmasının şehirleşme oranını ve yüksek eğitimli okumuş insan sayısını arttırması ve geleneksel sigara tüketimi alışkanlığının böylelikle değişmesi de mümkün görünmektedirItem Citation Count: Kanık, Z.B.; Ömürgönülşen, M.; Soysal, M. (2023). "Son Kilometre Koli Teslimatı Literatür Taraması: Yükselen Eğilim ve İlgili Teknolojilere Bir Bakış", Verimlilik Dergisi, Vol.57, No.2, pp.393-424.Son Kilometre Koli Teslimatı Literatür Taraması: Yükselen Eğilim ve İlgili Teknolojilere Bir Bakış(2023-04-28) Kanık, Zehra Burçin; Ömürgönülşen, Mine; Soysal, Mehmet; 218941; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüAmaç: Bu çalışmanın amacı, son kilometre koli teslimatı alanıyla ilgili sistematik bir literatür taraması gerçekleştirmek ve literatürde yer alan yükselen eğilim ve teknolojilere bir bakış açısı sunmaktır. Yöntem: Çalışma kapsamında sistematik bir literatür taraması gerçekleştirilerek tanımlayıcı analizler gerçekleştirilmiş ve son kilometre koli teslimatı yazını kapsamında literatürde yer verilen yeni iş modelleri, yükselen eğilim ve teknolojiler belirlenerek gruplanmış; detaylı bir şekilde açıklanarak tanıtılmış ve her birinin sağladığı potansiyel faydalar ifade edilmiştir. Bulgular: İlgili literatür taramasının analizlerinde son kilometre koli teslimatı kavramıyla ilgili yayın sayısında önemli bir artış görülmektedir. Çalışmaların büyük çoğunluğu, nicel teknikleri uygulamaktadır. Literatür taraması neticesinde, en çok yayın yapılan dergiler ve dergilerin etki faktörlerine de yer verilmiştir. Üç gruba ayrılan ve alt başlıklarıyla detaylandırılan eğilim ve teknolojiler ise teknoloji odaklı teslimat seçenekleri, çevre dostu teslimat uygulamaları ve yeni iş modelleridir. Özgünlük: Bilinebildiği kadarıyla bu çalışma, son kilometre koli teslimatı alanında bu kadar detaylı incelenen ilk Türkçe literatür taramasıdır.Item Citation Count: Gökmen, Aytaç (2013). "Tarife Ve Tarife Dışı Engeller: Uluslararası Ticaret Uygulamaları, Ayırt Edici Özellikler Ve Türkiye", Ekonomi Bilimleri Dergisi, Vol.5, No.1, pp.16-28.Tarife Ve Tarife Dışı Engeller: Uluslararası Ticaret Uygulamaları, Ayırt Edici Özellikler Ve Türkiye(2013) Gökmen, Aytaç; 17660; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret Bölümüİşletmelerin milli sınırları ötesinde yaptıkları mal, hizmet ya da fayda üretmeye ilişkin eylemler uluslararası ticaret ve yatırım olarak değerlendirilir. 21. yüzyıl itibarı ile artık hiçbir ülke tamı tamına ihtiyacı olan bütün mal ve hizmetleri imal edememektedir. Bu mal ve hizmetlerin tedariki açısından ise uluslararası ticaret faaliyetleri büyük önem arz etmektedir. Ancak, uluslararası ticaret, her ne kadar, Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) uygulamaları ile serbestleşse de, yine de tarife ve tarife dışı olmak üzere bazı engellere konu olmaktadır. Bu çalışmanın amacı ise, tarife ve tarife dışı engelleri kuramsal temelde inceleyip, ulusal ve uluslararası kaynaklara dayanarak ve de ticari gerçekleşmeleri de göz önüne alarak Türkiye açısından eleştirisini yapmaktır.Item Citation Count: Erdoğdu, Oya S.; Temiz Dinç, Dilek; Attar, M. Aykut. "Tasarruf, Sürdürülebilir Büyüme ve Teknolojik Gelişme", İmaj Yayınevi: Ankara, p. 216, 2017.Tasarruf, Sürdürülebilir Büyüme ve Teknolojik Gelişme(İmaj Yayınevi, 2017) Erdoğdu, Oya S.; Temiz Dinç, Dilek; Attar, M. Aykut; 52039; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüItem Citation Count: Temiz, Dilek; Yazıcı, Mehmet; Erdoğan, Duygu, "Türk savunma sanayiinde offset uygulamaları", TİSK Akademi, Vol. 8, No. 15, pp. 156-177, (2013).Türk savunma sanayiinde offset uygulamaları(2013) Temiz, Dilek; Yazıcı, Mehmet; Erdoğan, Duygu; 52039; 144084; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve idari bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüOffset uygulamalarının dunya ticareti icerisindeki yeri ve onemi giderek artmaktadır. Offset uygulamaları, ozellikle yeni teknolojilere ulaşmada ve yeni yatırımların finansmanında onemli bir arac olarak gundeme gelmektedir. Turkiyede offset uygulamalarından savunma sanayi projelerinde yaygın bir şekilde yararlanılmaktadır. Turk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyac duydu.u silah, arac ve gereclerin sa.lanmasında karşılaşılan yuksek maliyetleri azaltmak ve bu arac-gerecler icin yapılan ithalatın odemeler dengesinde meydana getirdi.i acı.ı en az duzeye indirmek amacıyla Turkiyede offset uygulamalarına son yıllarda a.ırlık verilmeye başlanmıştır. Bu calışmada, offset kavramı, offset turleri ve offsetin amacları hakkında bilgi verilerek, dunya ticareti ve gelişmekte olan bir ulke olarak Turkiye icin offset uygulamalarının onemi uzerinde durulmaktadır. Ayrıca, gecmişten gunumuze Dunyada ve Turkiyede offset uygulamaları ve offset projeleri hakkında da bilgi verilmektedir.Item Citation Count: Özşuca, Ekin Ayşe. (2018). "Türkiye’de Banka Sermaye Tamponları, Kredi Büyümesi Ve İş Çevrimleri", BMIJ-Business & Management Studies: An International Journal, Vol.6, No.2, pp.565-583.Türkiye’de Banka Sermaye Tamponları, Kredi Büyümesi Ve İş Çevrimleri(2018-09-02) Özşuca, Ekin Ayşe; 237965; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüBu çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren bankaların sermaye tamponlarının iş çevrimleri ve kredi büyümesi ile ilişkisi 2002-2017 dönemi için üç aylık veriler kullanılarak incelenmiştir. Tahminler sistem genelleştirilmiş momentler metodu kullanılarak yapılmış ve söz konusu etkilerin bankaların faaliyet türlerine göre farklılık gösterip göstermediği ayrıca test edilmiştir. Elde edile sonuçlara göre, Türkiye’de banka sermaye tamponları iş çevrimlerine karşı döngüsel hareket etmektedir. Ancak bu bulgu yatırım ve kalkınma bankaları için geçerli değildir. Diğer yandan, bankalara özgü özelliklerle ilgili panel regresyon sonuçlarına göre, büyüklük, karlılık ve risk ticari bankaların sermaye tamponlarının anlamlı belirleyicileri olarak ortaya çıkmaktadır. Aynı zamanda, bankacılık sektörünün yapısı ve 2008 küresel finansal krizinin banka sermaye tamponları üzerinde etkili olduğu gözlenmiştir. Sermaye tamponlarının bankaların kredi arzı üzerindeki etkisine dair bulgular ise ters yönlü bir ilişkiye işaret etmektedir. Çalışmanın bulguları, banka sermaye yeterliliğine ilişkin düzenlemeler ile Basel III uzlaşısı kapsamında önerilen ve yakın zamanda uygulamaya koyulan döngüsel sermaye tamponuna dair sonuçları bakımından önem taşımaktadır.Item Citation Count: Çarıkçı, Emin. (2007). "Türkiye’de Ekonomik Gelişmeler: 2005-2007", Çankaya Üniversitesi Gündem Dergisi, No.27, pp.27-32.Türkiye’de Ekonomik Gelişmeler: 2005-2007(2007-01) Çarıkçı, Emin; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret BölümüKasım 2000 Likidite Krizi ve Şubat 2001 Finans Krizi sonrası, IMF destekli bir Ekonomik İstikrar Programı’na ek olarak, ekonomi yönetiminde politik müdahaleleri asgari düzeye indirebilmek için BDDK ve Kamu İhaleleri Üst Kurulu gibi 10 üst kurul kurulmuştur. Buna ek olarak Bankalar Kanunu, Hazinenin İç Borçlanma Kanunu ve Merkez Bankası’nın Bağımsızlığı Kanunu gibi girişimlerle söz konusu kurumların özerkliklerinin sağlanması ve Türkiye’de siyasi istikrarın oluşturulmasıyla ortaya çıkan müspet etkiler ve beraberinde Ekonomik Programda mali disipline uyulmasının piyasalara güven vermesi sonucu Türk ekonomisi 2002 başından beri pozitif bir büyüme göstermektedir. Her ekonominin sahip olduğu temel hedeflerin ilki yıllık enflasyonu düşürmektir. Bununla beraber ekonomiler istikrarlı bir şekilde her yıl yüzde 5 dolayında pozitif büyümeyi hedefler. Bu yazının amacı, 2001 yılından 2004 yılına kadarki süreçte, söz konusu bu iki veride gerçekleşen gelişmeleri belirtmek ve 2005-2006’daki ekonomik gelişmeleri detaylı bir şekilde incelemektir. 2003–2004 yıllarındaki dış ticaret, devlet bütçesi, iç ve dış borç stokları gibi diğer ekonomik gerçekleşmeleri de Tablo-1’den takip edebilirsiniz. Yıllık enflasyon artışları, TÜFE ve ÜFE (TEFE) bazında sırasıyla 2000 yılında yüzde 31 ve yüzde 32.7, 2001 yılında yüzde 68.5 ve yüzde 88.6, 2002 yılında yüzde 29.7 ve yüzde 30.8’e, 2003 yılında yüzde 18.4 ve yüzde 13.9’a, 2004 yılında yüzde 9.3 ve yüzde 13.8’e, 2005 yılında da yüzde 7.7 ve yüzde 2.7’ye gerilemiştir. GSMH büyüme hızı ise, 2000 yılından 2001 yılına kadarki süreçte yüzde 6.3’ten yüzde -9.5’e gerilemiştir. Bu oran; 2002 yılında yüzde 7.8, 2003 yılında yüzde 5.9, 2004 yılında yüzde 9.9 ve 2005 yılında da yüzde 7.6’lık bir artış göstermiştir.Item Citation Count: Özşuca Erenoğlu, Ekin Ayşe. "Türkiye'de Finansal İçerme Herkes İçin Finansman", Ankara: Gazi Kitabevi, s. 159, 2020.Türkiye'de Finansal İçerme Herkes İçin Finansman(Gazi Kitabevi, 2020-06) Özşuca Erenoğlu, Ekin Ayşe; 237965; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret Bölümü