Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/1874
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü Tezleri by Subject "Brand"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Yerli ve yabancı marka kişiliği karşılaştırılması ve Starbucks ile Coffee Lab üzerinde bir karşılaştırma(2021) Alın, KıvançAynı sektörde birçok markanın rekabet ettiği günümüzde, markaların kendilerini rakiplerinden farklı kılabilmeleri ya da ayrıştırabilmeleri için çeşitli araştırmalar ve çalışmalar yapılmaktadır. Markaların, hedef kitlelerinin zihinlerinde marka kişiliği oluşturmak da bu çalışmalardan biridir. Bu araştırmada aynı sektörde yer alan biri yerli, bir diğeri yabancı kahve markalarının marka kişilikleri karşılaştırılmış ve aralarında ne gibi farklılıklar olduğu bulunmaya çalışılmıştır. Marka kişiliği özellikleri Jennifer L. Aaker'ın marka kişiliği ölçeğinin 5 ana boyutunun alt başlıkları olan 42 ölçekle incelenmiştir. Çalışmanın amacı aynı sektörde yer alan yerli ve yabancı bu iki marka arasındaki marka kişiliği farkını ortaya çıkartıp, yerli markaların bu sonuçlardan hareket ile yerli markaların yabancı markalar ile olan farklarını görüp kendilerine bir rekabet avantajı sağlayabilmelerine yardımcı olabilmektir. İncelemeler sonucunda 2 marka arasında marka kişiliği bazından farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Müşteriler marka kişiliği bazından Coffee Lab'ı daha samimi bulurken, Starbucks'ı ise daha teknik yeterlilik açısından önde bulmuşlardır. Bu araştırma Coffee Lab ve Starbucks müşterileri ile yapılan 200 anketten çıkan sonuçlarla analiz edilmiştir.