Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/1874
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü Tezleri by Subject "City Hospitals"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Sağlık hizmetleri pazarlamasında şehir hastanelerinde hizmet memnuniyeti: Bilkent örneği(2021) Gökçe, OğulHizmet sektörlerinden biri olarak tıbbi hizmetlerin pazarlanmasında tıbbi tesislerin tıbbi becerileri ve teknolojisi, sağlık personelinin deneyim ve yetkinliği, tıbbi ürün üreticisi tarafından üretilen mal ve hizmetler, tıbbi tesiste yapılan testler, hastalara sunulan sağlık hizmetleri ve tıbbi hizmetler, sağlıkta çok önemli bir yer tutmaktadır. Hasta memnuniyeti, sağlık pazarlamasında önemli faktörlerden biridir. Çünkü sağlık şirketleri bu şekilde hizmet sunduklarında uzun süre sahada kalabilmektttedirler. Ankara Bilkent Şehir Hastanesinden sağlık hizmeti alan hastaların aldıkları hizmetten duydukları memnuniyet konusunda hazırlanan tezde; şehir hastanelerinden hizmet alan hastaların yaşadıkları sorunların incelenerek, kaliteli hizmetten beklentilerinin neler olduğunun belirlenmesi, hasta memnuniyeti konusunda idarenin yapması gerekenlerin ortaya çıkarılarak, hem hasta memnuniyetinin sağlanması, hem de şehir hastanelerinin tercih ve tavsiye edilmesi için hastanenin alacağı kararlara yardımcı olmak amaçlanmıştır. "Ankara İli Çankaya İlçesi sınırları içinde kalan Bilkent Şehir Hastanesinden yaralanan hastaların memnun olma düzeyleri demografik özelliklere göre değişmektedir" şeklinde bir varsayımdan yola çıkarak hastaneden hizmet alan hastaların memnun olma düzeylerinin yaşa, cinsiyete, eğitime, gelir durumuna göre değişiklik gösterip göstermediğine bakılmıştır. Araştırmanın uygulama kısmında; yüz yüze anket ile internet üzerinden uygulanan dijital anket tekniği kullanılmıştır. Hastaların demografik özellikleri frekans analizi yöntemi ile değerlendirimiştir. Bu analiz sonuçlarına göre, hastaların büyük kısmının sosyal güvencesi mevcut olduğu, randevu alarak hastaneye gelindiği, büyük çoğunluğun gelirlerinin üç bin lira ve üzerinde olduğu, katılımcılardan serbest meslek ve işçi grubunun ağırlıklı olduğu, üniversite mezunu ve üstü hastaların ankete daha çok katıldıkları, yaş itibarıyla 41 yaş ve üstünün ağırlıklı olduğu saptanmıştır. Hastaların hastane hizmetlerinden memnuniyeti KMO ve Bartlett's Testi Analizi ile yapılmış ve eldeki verilerin faktör analizini yapmak için uygun olduğu bulunmuştur. Araştırmaya katılan hastaların danışma ve poliklinik personelini değerlendirme verileri varyans analizi (ANOVA) ile demografik özelliklerine göre incelenmesi sonucunda; cinsiyete ve yaşa göre hastaların memnuniyet düzeyinin farklı olduğu, eğitime, gelire ve güvenceye göre ise farklılık oluşmadığı tespit edilmiştir. Hastaların doktor ve sağlık personelini değerlendirme verilerinin tek faktörlü varyans (ANOVA) analizi sonucuna bakıldığında ise; cinsiyete, eğitime ve gelire göre anlamlı bir fark yoktur fakat güvenceye göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Hastaların hastane hizmetlerini değerlendirme verilerinin çoklu varyans (MANOVA) analizi yapıldığında; sadece güvence kısmında anlamlılık gözlenmiştir. Hotelling's T testi sonucuna göre güvence şekli itibarıyla faktörler arasında fark olduğu tespit edilmiştir. Bu faktörlerin aralarında belirgin farklar olduğundan Şefe testine bakılmış, özel sigortalıların güvencesiz ve yeşil kartlılar'a göre daha çok memnun oldukları belirgin bir şekilde tespit edilmiştir. Bu tezin yapılan araştırma itibarıyla şehir hastanelerinde hasta memnuniyeti sağlanarak tercih edilebilir olmak açısından eksiklerin giderilmesi konusunda katkıda bulunacağı varsayılmıştır. Anahtar Kelimeler: Hasta Memnuniyeti, Hasta Tatmini, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Şehir Hastaneleri.