Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/1874
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü Tezleri by Subject "Demografik Özellikler"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Hybrıd araç kullanıcılarına yönelik profil araştırması: Toyota örneği(2020) Yılmaz, AlphanBu araştırmanın amacı; son yıllarda ülkemizde trendi yüksek olan hibrid otomobilleri satın alan tüketicilerin davranışlarını etkileyen satın alma eğilimlerinin incelenmesidir. Araştırmada göz atım yöntemlerinden anket, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu ankette katılımcıların demografik özellikleri ve tüketim yaparken dikkate aldıkları diğer faktörlerde sorulmuştur. Araştırmanın evrenini Ankara'da ikamet eden Toyota Hybrid kullanan 261 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada hybrid araç satın alırken tüketicilerin yaş grupları arasında yaşlarına göre araç tercihinde bulundukları, aracın çevreye daha az zarar vermesinin orta yaş tüketicilerde daha fazla hassasiyet oluşturduğu, hybrid teknolojisine marka sadakatinin oldukça katkısının olduğunu, hybrid araçların dış tasarımının satın alma davranışına tüm yaş gruplarında önemli bir etkiye sahip olduğu, erkek kullanıcıların kadın kullanıcılara göre araçları ile statüleri arasında daha fazla bağ kurduğu, kadın kullanıcıların erkeklere göre satın alma davranışında yakın çevreden ve reklamlardan daha çok etkilendiği, cinsiyetin dış tasarım için bir farklılık nedeni olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu araştırma hybrid araç satın alma davranışlarının cinsiyete ve yaş gruplarına göre farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur.