Yabancı Diller Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/744
Browse
Browsing Yabancı Diller Bölümü by WoS Q "N/A"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Book Part Citation - Scopus: 0A review of research on telecollaboration in english as a foreign and second language learning contexts(IGI Global, 2023) Toscu, S.; 19287This review intends to classify features, research purposes, methodologies, impacts, and limitations concerning telecollaboration in English as a foreign and second language education. The preferred reporting items for systematic reviews and meta-analysis (PRISMA) method was utilized for the review. The main conclusions drawn from the analysis of the results showed that telecollaboration projects primarily involved bicultural groups of participants, the majority of the studies were conducted with the participation of language users at the tertiary level, the scope of research in most of the studies was based on the investigation of cultural awareness and the development of intercultural communicative competence, the methodology sections of the studies mostly involved qualitative research methods, the communication mode between/among the participants was asynchronous in most of the research, and telecollaboration projects present various benefits in EFL and ESL settings. © 2023, IGI Global. All rights reserved.Article An analysis of preservice English language teachers’ awareness of spelling rules and variations in pronunciation of possessive case(2019) Toscu, Saliha; Toscu, Saliha; 19287; Yabancı Diller BölümüBu çalışma, öncelikli olarak İngiliz Dili Eğitimi öğretmen adaylarının İngilizcede bulunan iyelik ekinin yazım kuralları ve telaffuz farklılıkları konusunda ne ölçüde farkında olduklarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde İngiliz Dili Eğitimi bölümünde 4. sınıf öğrencisi olarak okuyan, on Türk lisans öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada, tek gruplu ön test son test deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Bu bağlamda, katılımcı gruba ilk önce ön test yapılmıştır. Bu sayede, katılımcıların çalışma öncesi iyelik eki yazım kuralları ve telaffuzu ile ilgili farkındalıkları ölçülmüştür. Ardından, katılımcıların farkındalığını artırmak için tasarlanan bir eğitim verilmiştir. Eğitim tamamlandıktan iki hafta sonra bir son test uygulanmıştır. Bu sayede, verilen eğitimin katılımcıların İngilizce iyelik ekinin yazım kuralları ve telaffuz farklılıklarına ilişkin farkındalığını ne ölçüde etkilediği ortaya çıkarılmıştır. Çalışmada veri toplama, nicel yöntemler kullanılarak yapılmıştır ve toplanan veri, çalışmadaki küçük örneklem büyüklüğü nedeniyle, Sosyal Bilimler İstatistik Paketi (SPSS) 17.0 üzerinde parametrik olmayan testler kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları öğretmen adaylarının İngilizcedeki iyelik eki yazım kuralları ve telaffuz farklılıkları ile ilgili problemlerinin olabileceğini, fakat bu problemlerin özel olarak tasarlanmış öğretim ile giderilebileğini ortaya çıkarmıştır. Mevcut çalışmadan elde edilen bulgular, İngiliz Dili Eğitimi bölümündeki öğretmen adayları için imla kuralları ve telaffuz farklılıkları ile ilgili farkındalık artırıcı öğretimin gerekli olabileceği konusunda öngörü kazandırmaktadır.Article Difficulties in Learning English by EFL Students in Turkey(2021) Özmat, Demet; Senemoglu, Nuray; Özmat, Demet; 17308; Yabancı Diller BölümüBu araştırmada İngilizce öğrenme sürecinde yaşanan zorlukların öğrenciler tarafından belirlenmesi hedeflenmiştir. Türkiye’de dil öğrenme ve öğretme sürecinde yaşanan zorlukların belirlenmesi, bu zorlukların giderilmesi bakımından önemlidir. Bu araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu liselerinin 11. sınıf ve devlet ortaokullarının 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmaya toplam 2,317 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın veri toplama araçları, araştırmacılar tarafından geliştirilen Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler (DÖZF) Ölçeği (2017) ve yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı MaxQda 12 programından faydalanımıştır. Çalışmanın bulguları hem 7. hem de 11. sınıf öğrencilerin dil öğrenme sürecinde yüksek düzeyde zorluk yaşadığını göstermiştir. Buna ek olarak, 7. Sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenirken yaşadığı zorluklar, lise 11. sınıf öğrencilerinin yaşadığı zorluklara göre daha az düzeydedir. Çalışmanın nitel sonuçlarına göre, öğrencilerin ortak olarak en sık yaşadıkları zorluklar; ders kitaplarının yetersiz oluşu, İngilizce ders kitaplarının öğrencilerin günlük yaşamlarında kullanacakları metinleri içermemesi, derslerde konuşma ve dinleme becerilerinin gelişimine ilişkin etkinlik yetersizlikleri, derslerde dil öğrenme stratejilerine yer verilmemesi, İngilizceye karşı özgüven eksikliği, kalabalık sınıflar ve disiplin sorunlarıdır.Article English As A Medium Of Instruction: From Academic Staff’s Perspective(2021) Toscu, Saliha; 19287; Yabancı Diller BölümüBu çalışma, Türk öğretim elemanlarının üniversite seviyesinde öğretim dili olarak İngilizce kullanımı ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmayı hedefler. Bu amaçla, farklı üniversitelerde çalışan, unvanları araştırma görevlisinden doçente değişen 30 katılımcıya bir anket verilmiştir. Araştırmada öğretim dili olarak İngilizce kullanımının küresel boyuttaki faydaları, öğretme-öğrenme süreçlerine etkileri, ulusal kimlik, dil ve kalkınma üzerindeki etkileri ile öğretim dili ile çalışma dili arasındaki uyumsuzluk hakkında öğretim elemanlarının görüşleri incelenmiştir. Ayrıca, bu çalışma öğretim elemanlarının görüşlerindeki cinsiyet, unvan, eğitim dili ve özel veya devlet okulunda çalışmak gibi değişkenlere bağlı farklılıkları da ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Toplanan veriler nicel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, a) öğretim dili olarak İngilizce kullanımını ulusal dil, kimlik gibi ulusal kavramlar üzerindeki etkisine ilişkin görüşlerinde kadın ve erkek katılımcılar arasında farklılık olduğunu; b) kendi öğrenimlerinde öğrenim dili olarak İngilizce kullanılan katılımcıların, öğretim dili olarak İngilizce kullanımının küresel açıdan ve öğrenme-öğretme süreçlerine faydaları konusunda daha olumlu olduklarını, c) unvanları incelendiğinde, katılımcıların ulusal kavramlar ile öğrenme-öğretme süreçleri hakkındaki görüşlerinin birbirlerinden farklı olduğunu, d) katılımcıların öğretimde kullanılan dil nedeniyle iş yeri ve okul arasında bir uyumsuzluk olabileceği görüşüne katıldıklarını, e) ve son olarak devlet kurumlarında görev yapan öğretim elemanlarının öğretim dili olarak İngilizce kullanımının öğrenme-öğretme süreçlerine etkisi konusunda özel kurumlarda çalışan öğretim elemanlarından daha olumlu olduklarını göstermiştir.Article Citation - WoS: 1L2 Learners' Perceptions of Using L1 in EFL Classrooms(Selcuk Univ, Fac Letters, 2019) Oz, Huseyin; Karaazmak, Fulda; Karaazmak, Fulda; 32516; Yabancı Diller BölümüMost foreign or second (L2) language teaching happens in classrooms where teachers and learners share the same first language (L1), and there has been a long-standing controversy over using L1 in language teaching classrooms. Thus, the present study sought to explore English learners' perceptions about using their L1 in English as a foreign language (EFL) classrooms. The study further aimed to investigate whether English proficiency level had any effect on learners' preferences of using L1 in English classrooms. A total of 75 EFL learners enrolled in an English preparatory program at a foundation university in Ankara voluntarily participated in the study. Data were collected using a questionnaire to determine participants' views on using their L1 in English classes. The results revealed that EFL learners supported the use of English as the only medium of instruction in EFL classrooms and English proficiency level had an effect on learners' preferences of using L1. Findings also indicated that learners with a low level of English proficiency had more positive opinions about using L1 in EFL classrooms as opposed to learners with a high level of English proficiency. On the other hand, regardless of the proficiency level, all participants agreed that they might use their L1 in the class if they really needed to do so. Another significant finding of the study was that learners' willingness to use L1 in the classroom decreased as their English proficiency level increased. In line with these findings, further recommendations were proposed regarding the place of L1 in EFL classrooms.Article Citation - Scopus: 1Opinions of English Instructors And Preperatory School Students on the Use and Instruction of Language Learning Strategies(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2021) Özmat, D.; Özmat, Demet; Senemoğlu, N.; 17308; Yabancı Diller BölümüThe aim of this study is to determine the use of foreign language learning strategies according to the university preparatory school students and the instruction level in teaching process according to the English instructors. Data was derived through the Language Learning Strategies Scale (LLSS) developed (2011) by the researchers. Study participants included 769 university preparatory school students and 120 English instructors in Ankara. According to the results of this study, students use affective strategies most frequently and mnemonic devices least frequently. English instructors teach mnemonic devices least frequently. They use affective and organization strategies mostly.There are significant relations between the students’ reported use of language learning strategies and instructors’ reported teaching of language learning strategies. © 2021. All Rights ReservedArticle Self-Efficacy Beliefs and Self-Regulated Learning Strategies of Preparatory School Students and Their Relation with Language Proficiency Levels(2019) Çimenli, Betül; Çoban, Merve Hırçın; 19891Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin farklı yeterlik düzeylerinde öz-yeterlik inançlarını ve öz-düzenlemeli strateji kullanımını ortaya çıkarmaktır. Buna uygun olarak, bu çalışma öğrencilerin öz-yeterlik inançları ve Öz düzenlemeli öğrenme (ÖDÖ) stratejilerinin kullanımı arasındaki ilişkiyi keşfetmeyi ve öz-yeterlik inançlarının, öğrencilerin ÖDÖ stratejileri kullanımının ve cinsiyetin yeterlik düzeylerini ne derecede yordayabildiğini bulabilmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara’daki özel bir üniversitede yürütülmüştür. Katılımcıların hepsi İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenen A2(n=35), B1(n=27) ve B2(n=30) yeterlik seviyeli hazırlık sınıfı öğrencileridir ve uygun örneklem yöntemiyle seçilmişlerdir. Çalışmanın verileri 2 adet Likert tipi ölçekle toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, A2 ve B2 seviyesi arasındaki katılımcıların dinleme ve yazma becerileri arasında anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkardı. Çalışmanın sonuçları, yeterlik seviyelerine bakmaksızın katılımcıların özyeterlik inançları ve ÖDÖ stratejileri arasında orta düzeyde anlamlı bir olumlu ilişki olduğunu ortaya koydu. Mevcut çalışmanın, öz-yeterlik ve ÖDÖ stratejilerini müfredata dâhil etme gibi özellikle yükseköğrenimdeki ikinci yabancı dil eğitimi için bazı çıkarımları vardır.Article Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler Üzerine Nitel Bir Çalışma(2020) Özmat, Demet; Özmat, Demet; Senemoglu, Nuray; 17308; Yabancı Diller BölümüBu araştırmada, bugün Türkiye’de İngilizce öğretme ve öğrenme sürecinde yaşanangüçlükleri öğretmenlerin gözünden tespit etmek, nedenlerini belirlemek ve çözümönerileri sunmak hedeflenmiştir. Bu nitel araştırmanın çalışma grubunu, Ankara iliMilli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu liselerinde görev yapan 52 lise İngilizceöğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeformunun güvenirliğin hesaplanmasında elde edilen uyuşum yüzdesi .84 olarakhesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde MaxQda 12 programındanfaydalanılmıştır. Görüşme sorularından elde edilen verilerin analizinde; belirlenenkodlar ve temalar üzerinden frekans, yüzde değerleri belirlenmiş, doğrudan alıntılarayer verilerek açıklanmış ve yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçları dört başlık altındagruplanarak incelenmiştir. Lise İngilizce öğretmenleri, dersin kaynakları ile ilgiliolarak, ders kitaplarının öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik olmadığını, kitaplardakietkinliklerin yetersiz olduğunu ve ders kitaplarının iletişim becerilerini kapsamadığınıifade etmişlerdir. Öğretimin niteliğine ilişkin, öğretmeni merkeze alan yöntem veteknikleri kullanmak zorunda kaldıklarını, sistemin sınav odaklı olmasından dolayıdil bilgisi ağırlıklı öğretim yaptıklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerle ilgili olarak;öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye ve İngilizce öğretmenlerine yeteri kadar önemvermediklerini, İngilizce dersine ilgisiz ve isteksiz olduklarını, öğrencilerin sadecedersten geçer not almak amacı ile çalıştıklarını, asıl amaçlarının üniversiteye girişsınavı olmasından dolayı İngilizce öğrenmenin geri planda kaldığını belirtmişlerdir.Öğrenme iklimi ile ilgili olarak ise, İngilizce öğretmenlerinin en sık yaşadığıproblemler; kalabalık sınıflar, disiplin problemleri, okullarda dil laboratuvarlarına veteknolojik donanımlara duyulan ihtiyaç olarak belirlenmiştir.Sonuç olarak, yabancı dil öğretme ve öğrenme sürecinin kalitesini ve başarıyıartırmak için bu çalışmada ortaya çıkan zorlukların en aza indirilmesi önemlidir veçalışmada bu zorluklara yönelik öneriler sunulmuştur.