Factors affecting consumer's purchase decision on foreign branded apparel products
Date
2014
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Çankaya Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
The developments of the information and communication technologies, the
usage of internet for trading, alternating economies, and the globalization changes
the requests of tge consumers, by the way, this causes the transformations on the
brandage.
The customers prioritize to the brands which have tle lowest prices but give
the cunsomers the best utility. Also the customers chose the most popular and
authoritative brands while they are shopping.
The purpose of this work is; to show the factors of buying foreigner branded
clothes by the consumers’ consumption preferences and evaluating the factors’
effects to their buying activities. For this purpose, an questionnaire form has been
elaborated and applied to ready to wear sector in Antalya. Also this questionnaire
form expresses what the foreign brand sellers in Antalya should remark while they
are brandaging.
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve internetin ticari amaçla yaygın olarak kullanımı, değişen ekonomiler, globalleşme, müşteri beklentilerindeki değişimlerede bağlı olarark markalaşmada’da değişim yaşanmaktadır. Tüketiciler çok sayıdaki markalar içinde seçim yaparken,kendilerine en düşük maliyetle en yüksek faydayı sağlayan herkes tarafından bilinen güven duyulan markalara öncelik verirler. Bu çalışmanın amacı;Tüketicilerin giyim harcamalarında yabancı marka ürün tercih etmesine etki eden faktörleri ortaya koymak ve bu faktörlerin satın alma davranışına etkisini ölçmektir.Bu amaçla hazır giyim sektörüne yönelik bir anket formu hazırlanmış ve Antalya’da uygulanmıştır.Ayrıca yapılan bu anket çalışmasıyla Antalyada yabancı marka satan marka yöneticilerini markalaşma yolunda nelere dikkat etmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve internetin ticari amaçla yaygın olarak kullanımı, değişen ekonomiler, globalleşme, müşteri beklentilerindeki değişimlerede bağlı olarark markalaşmada’da değişim yaşanmaktadır. Tüketiciler çok sayıdaki markalar içinde seçim yaparken,kendilerine en düşük maliyetle en yüksek faydayı sağlayan herkes tarafından bilinen güven duyulan markalara öncelik verirler. Bu çalışmanın amacı;Tüketicilerin giyim harcamalarında yabancı marka ürün tercih etmesine etki eden faktörleri ortaya koymak ve bu faktörlerin satın alma davranışına etkisini ölçmektir.Bu amaçla hazır giyim sektörüne yönelik bir anket formu hazırlanmış ve Antalya’da uygulanmıştır.Ayrıca yapılan bu anket çalışmasıyla Antalyada yabancı marka satan marka yöneticilerini markalaşma yolunda nelere dikkat etmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.
Description
Keywords
Brand, Consumer Behaviours, Marka, Tüketici Davranışları
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Yeşim, Y. (2014). Factors affecting consumer's purchase decision on foreign branded apparel products. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
126